Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door maliejane »

Hallo allemaal,

Ik hoop hier wat tips te krijgen voor wat ik moet doen tegen de onrust van mijn kitten..

Mijn kitten Vixey is nu bijna 5 maanden oud. Ben super blij met haar en over het algemeen is ze een normaal kitten met af en toe wat kattenkwaad, maar verder vooral heel lief en aanhankelijk.

Het enige wat ik heel vervelend vind is dat zodra ik met haar eten aan de slag ga ze enorm opgefokt wordt. Ze gaat hard piepen (mauwen kan je het niet noemen xD) en heel hard rondjes lopen. Dit op zich zou ik kunnen accepteren, maar ze maakt daar mijn andere kat helemaal gek mee.. Dusty is één jaar ouder en had dit in het begin ook met het geven van natvoer, maar ik kon haar al snel leren dat ze pas kreeg als ze stil was. Daarna kon ik dit uitbouwen naar haar laten zitten en wachten tot ik "ga maar" zei. Nu wordt ze heel onrustig door Vixey en schrokt haar eten ook echt op (Vix probeerde in het begin nog wel eens te jatten en dan liep Dust meteen weg, nu verdedigd ze haar voer door te grommen als Vix dat probeert). Als Vix toevallig nog boven is (gebeurt heel zelden) blijft Dust wel rustig en eet ze ook rustig. Ze raakt dus echt opgefokt door Vix.

Nu vraag ik mij af wat ik nog kan doen om Vix rustiger te krijgen. Heb het genegeerd en dagen geprobeerd te geven op het moment dat ze heeeel even stil is (erg lastig timen want ze gaat non stop door), heb haar in de woonkamer opgesloten tot ze even stil was en Dust haar voer al op had etc... Weet dus niet echt wat ik verder nog kan doen om het haar te leren. Al vanaf dat ze bij ons is is ze geobsedeerd door voer, in het begin ook door mensen voedsel. Ze probeerde altijd van mijn bord te jatten, maar kan inmiddels gewoon naast mij gaan liggen zonder fixatie op het voer. Dat gaat dus wel goed inmiddels.

Ik voer 3x per dag. S'ochtends natvoer of KVV, met avondeten wat brokjes en voor het naar bed gaan wat brokjes. Vix krijgt verder gewoon onbeperkt brokjes in een doos waar Dust niet in past. Dusty heb ik tot haar sterilisatie ook op onbeperkt gehad, maar daarna at ze gewoon altijd haar bak binnen een uur leeg en werd ze al snel te dik. Vix krijgt onbeperkt zolang ze goed op gewicht blijft dus daar kan het niet van komen.

Verder voer ik dus niet op gezette tijdstippen, ze zeuren dus niet om een bepaalde tijd maar echt pas als ik naar de kast/koelkast loop of hun bakjes pak. Vanaf dat moment worden ze helemaal wild en houden pas op als het voer opgeschrokt is.

Best een lang verhaal geworden maar wilde een goede situatie schets geven xD Ik hoop dat mensen een tip hebben waardoor ze wat rustiger blijven. Vooral zodat Dusty weer wat rustiger gaat eten en niet helemaal opgefokt raakt door dat kleine monstertje :icon_shifty:
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door pinguin »

Geef ze vooral ver uit elkaar te eten misschien kan je eerst wat spelen voor je eten geeft dan zijn ze wat vermoeider.

Blijf het gedrag negeren en heb vooral geduld.
Hier duurde het bij Simba tot 7 maanden voor die voedsel agressie over was.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Re: Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door maliejane »

Het is niet echt voedsel agressie. Ze doen namelijk niet lelijk naar elkaar. Ze worden alleen enorm druk en Dusty eet veel sneller doordat ze zo druk is. Als ik Vix in de woonkamer opsluit, Dust haar eten geef en Vix er dan bij laat terwijl Dust nog eet, dan rent Vix heel hard naar haar voerbakje en eet Dust gewoon rustig door (en dus niet dat schrokken). Ik denk dus dat bij Dust het echt dat spanning opbouwen is en dat als Vix dus rustiger wacht op haar eten er geen probleem meer is, maar daar zit nu na 2 maanden nog geen verbetering in ondanks het enkel geven als ze even stil is en haar al 3 weken niet naar haar bak te laten rennen (vangen als ze uit de woonkamer sprint wanneer ze even stil is en pas loslaten als ze iets rustiger wordt.. Zolang ik haar vast houd dan is ze wel stil)

Ik weet niet of in deze situatie ver uit elkaar eten geven dan zin heeft? Ze hebben wel hun eigen "vakje" dus de andere kat kan er niet zo maar bij en ik blij er nu al een tijdje bij en houd degene die het eerste klaar is met eten (dit wisselt) weg bij de ander
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door Rik »

Tijdelijk uit elkaar eten geven zal misschien wel even verluchting geven. Maar uiteindelijk zul je toch het gedrag van Vix moeten proberen te veranderen.

Ik vraag me af of het onbeperkt eten van Vix dan wel zo verstandig is. Ik had gehoord dat "free feeding" ook voor problemen kan zorgen... zeker in verband met energie-levels voor en na het eten. (Rent ze ook in het rond als ze echt honger heeft?)

Verder zou je Vix in een puzzel-bak eten kunnen geven. Dat is met KVV/natvoer wat lastiger maar er zijn wel bakjes waar wat richels in zitten. En als je het voer plat tegen de randen plakt dan kan ze ook niet zo snel eten. Dat geeft Dusty misschien uiteindelijk weer wat rust om niet te snel te hoeven eten.

Hier blijf ik ook bij het eten. Het is maar 3x per dag een paar minuutjes. Bono had er ook een handje van om direct naar Yuna d'r schoteltje te lopen wanneer hij klaar was. Maar dat heeft hij nu afgeleerd. Hij blijft nu netjes zitten tot zij klaar is en dan gaat hij het lege schoteltje van Yuna nog even extra uitlikken (waar niets meer inzit).

Tevens heb je het over 's-ochtends KVV/natvoer en 's-avonds "wat" brokjes. Wat zijn "wat" brokjes. Misschien heeft ze dan wel honger. Zou het niet beter zijn om 3x per dag KVV/natvoer in gelijke hoeveelheden te geven?

(het zijn zomaar wat dingetjes die je kunt proberen)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door ErikPhilippus »

Ik denk dat ik dit wel herken. Toen Oscar hier net was als kitten, was hij ook behoorlijk opgefokt als ik eten ging klaarmaken, en hij schrokte alles letterlijk naar binnen. Niet dat het nu (2 jaar later) een langzame eter is geworden, maar het is nu een heel stuk rustiger. Net als de fokker vermoed ik dat hij als kitten (Oscar zat in een dubbel nest, dus met meer dan 10 leeftijdsgenootjes) 'geleerd' heeft om maar snel het voer op te hebben, zodat anderen het niet kunnen snaaien.

Hoe het ook zij, de manier waarop katten eten, zegt veel over hun gemoedstoestand, en tegelijk ook over wat ze hebben meegemaakt. Wij hebben hier al 2 ½ jaar sneeuwbengaal Lumi, die als tienermoedertje veel stress heeft ervaren in een veel te volle cattery met ook nog eens bijtgrage honden - en hoewel ze enorm is bijgetrokken (duurde wel een jaar), zie je die ervaring nog steeds terug in haar eetgedrag: ik moet haar geruststellen, soms zelfs naar haar bakje brengen, en als eerste doet ze dan een 360 graden scan van de omgeving: zijn er kapers op de kust? En met een paar geruststellende woorden van mij gaat ze daarna lekker eten (en daarna ook nog kijken of de anderen soms iets hebben achtergelaten in hun bakje).

Wat ik maar wil zeggen: eetgedrag laat meer zien dan alleen 'eten'. Soms heeft het tijd (veel tijd) nodig om het een beetje tot rust te laten komen - ik denk ook bij Dusty en Vix. Is het een idee om in de aanloop naar het eten klaarmaken, lekker met ze samen te spelen, zodat ze ook samen hun energie even kwijt kunnen?

Wat je ook zou kunnen proberen: heb je de mogelijkheid om ergens tijdelijk een hordeur te plaatsen, en ze aan weerszijden van de hordeur eten te geven? Dan kunnen ze elkaar zien en ruiken, maar niet naar elkaar toegaan. Ik heb dat zelf in het verleden gedaan, en dat hielp enorm. Het is maar een idee....

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Re: Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door maliejane »

Bedankt voor jullie ervaringen en wat jij zegt Erik over dat het iets zegt over hoe ze opgegroeid zijn klinkt logisch. Vix komt uit een nest van 5 en er waren daarnaast meerdere volwassen katten. Wel hadden ze daar ook onbeperkt brok en kregen af en toe natvoer. Lijkt mij dus redelijk vergelijkbaar, maar ook daar was Vix al erg aanwezig en vanaf het begin erg op (mensen) eten gericht. Dat gericht zijn op mensen eten kreeg ik er dus al snel uit door haar consequent terug te zetten en nooit te geven, maar die techniek werkt natuurlijk niet met voertijd... Ik kan moeilijk voer maken en helemaal niet geven. Heb dus geprobeerd met Vix opsluiten in de woonkamer zodat Dust eerst kon eten en dan echt wachten tot ze rustig is voor Vix krijgt, maar ze blijft druk en wordt alleen maar drukker naarmate ze langer moet wachten. Zou het dan een optie zijn om haar toch gewoon niet te geven? Ze heeft onbeperkt brok dus komt niets te kort, maar ik ben bang dat dat wel nijd gaat geven richting Dusty omdat zij wel krijgt...

En Rik, jij zegt dat ik misschien beter niet onbeperkt aan Vix kan geven omdat dit problemen kan geven, maar een kitten van amper 5 maanden maar 3x per dag eten geven lijkt mij ook wat weinig of niet? Vaker voeren gaat helaas niet door mijn werk. De eerste week gaf ik wel maar 3x per dag, maar toen was dat gedrag bij de ochtend maaltijd nog erger (logisch.. want dan had ze gewoon heel erg honger na een nacht niet eten). Ook eet Vix nog heel weinig per maaltijd. Natvoer/KVV gaat in ene op, maar brokjes eet ze per keer niet zoveel van. Het teveel haal ik ook weg zodat Dust dat dan niet op eet. Dust is verder ook niet gefixeerd op het doosje met Vix haar voer. In het begin probeerde ze daaruit te pakken, maar toen dat niet lukte vond ze dat prima. Ze zit nu vaak naast de doos terwijl Vix erin zit te eten zonder dat Dust ook maar enigszins onder de indruk lijkt of op Vix/het voer reageert.

Ook lijkt het mij dat Dust dan eerder dit extreem drukke gedrag zou moeten laten zien bij het voeren en niet Vix? Vix kan eten wanneer ze wil dus lijkt mij dat dit niet de reden kan zijn van haar obsessie voor het eten dat ik klaar maak? Het is namelijk echt overduidelijk dat Vix voor de onrust zorgt en Dust daardoor opgefokt raakt en niet andersom. Als ik Vix namelijk voer wanneer Dust boven is gaat ze nog steeds zo te keer, andersom is Dust heel rustig en wacht gewoon af.

Een puzzelbak zou kunnen, maar zie ik niet echt een meerwaarde van. Het gedrag tijdens het voeren is van Vix namelijk gewoon normaal en ik blijf erbij tot alles op is. En ik denk dat zo'n puzzel niks veranderd aan het gedrag ervoor. Zeker gezien het feit dat als Vix komt terwijl Dusty eet ze niet in ene alsnog gaat schrokken. De aanwezigheid van Vix boeit Dust dus niet, maar het opgefokte gedrag geeft haar het gevoel van zich moeten haasten.

Veel spelen helpt overigens ook niet... Al vaker heb ik ze helemaal moe gespeeld, of liggen ze diep in slaap, maar zodra Vix ziet/hoort dat ik het bakje pak of richting het voer gaat is ze gelijk hyper druk. Ook als ze 2 seconden ervoor nog met een slaapdronken kop mij gevolgd is toen ik opstond (die 2 volgen mij altijd het hele huis door, het komt dus ook zelden voor dat ze niet doorhebben dat ik eten aan het voorbereiden ben). Na het eten is dat ook gelijk weer over, gaan ze zich wassen en een minuut of 10 later is het meestal speeltijd.
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door ErikPhilippus »

Weet je wat ik ook bij mezelf merk als ik dit allemaal zo lees? Ben jij zelf ook niet heel onrustig rond de hele ceremonie 'eten geven'? Bedoel het absoluut niet onvriendelijk hoor - maar katten staan er om bekend dat ze de stemming en spanning van het baasje kunnen overnemen. En zo te horen ben jij ook niet echt relaxed bij het eten geven.....

Misschien moet je het ook een beetje laten gaan, en er niet zo'n punt van maken. Dan zijn ze maar even extreem druk of opgefokt - als jij het dan maar niet wordt of bent. In ieder geval lijkt me tijdelijk opsluiten of één van de twee geen eten geven absoluut geen oplossing, dat brengt alleen maar meer stress en onvrede.

Tja, ik heb natuurlijk makkelijk praten vanaf een afstand :-). Maar ik zou toch eens kijken wat er gebeurt als je het wat loslaat. Ze gaan echt niet dood van een keer teveel eten of schrokken. Ik weet het niet hoor, maar misschien moet je het eens van een wat andere (wat meer berustende) kant benaderen?

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door Rik »

Hier heb ik ook met 5 maanden de onbeperkte brokken weggehaald en ben op natvoer/KVV overgestapt (wat ook veel beter is dan brokjes). Bono at de brokjes ook echt onbeperkt helemaal op en begon een beetje te zwaar te worden.

Vix krijgt nu maar één keer per dag natvoer. Daar zou ik ook helemaal wild van worden. Natvoer, natvoer, natvoer, ik krijg natvoer, er wordt natvoer voor mij klaargemaakt... yipeeeeeeeeeeeeeeee. :)

Ik had ook uit het programma van Jackson Galaxy begrepen dat met gezette tijd voeren er dus een structuur komt. Tevens kun je voer ook gebruiken als motivator. Dat kan niet als ze onbeperkt krijgen. Maar het kan bij Vix natuurlijk zijn dat die helemaal dol wordt van natvoer (en elke keer denkt natvoer te krijgen).

Wordt ze ook zo dol als je haar 's-avonds de brokjes geeft. Lijkt me niet want die heeft ze toch al staan? (Of ze denkt dus natvoer te krijgen)

Waarom je moet stoppen met free feeding van je kat
(hoewel ik weet dat niet iedereen deze mening deelt)

Overigens geef ik dus 's-ochtend voor het werk, 's-avonds als ik thuis kom en een klein beetje voor het naar bed gaan. Ze weten dat ze pas weer krijgen als ik opsta (nadat ik me helemaal klaargemaakt heb). In het begin gaf ik ze ook nog wel eens om 5:00 een klein handje brokjes maar daar ben ik mee gestopt omdat als ik wel doorsliep, ik standaard om 5:00 wakker werd gemaakt omdat ze die brokjes wilde hebben. Duurde ongeveer 2 weken voordat dat weer uit hun "systeem" was :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Re: Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door maliejane »

Ik probeer rustig te blijven, maar merk dat als ik net wakker ben en wat haast heb dat lastiger is dan s'avonds xD Vix is s'ochtends wel iets erger dan s'avonds, maar in principe doet ze het altijd met voeren. Ze valt haar brokjes ook net zo aan als het natvoer dus dat onderscheid maakt ze niet xD ik voer dus ook express niet op gezette tijden. Ze krijgen ma, di, do en vr rond 7h omdat ik dan wakker ben vanwege werk. Woensdag begin ik later en krijgen ze dus rond 9h. In het weekend wisseld tussen 10h en 12h. Rond avondeten wisseld bij ons ook van 18h tot 20.30. Naar bed gaan wisseld tussen 23 en 3 uur. Je merkt daardoor dus ook dat ze totaal niet aan een tijd hangen, maar wel aan gebeurtenissen (ik ga naar beneden, ik ben in de keuken bezig (al krijgen ze ook vaak nadat we gegeten hebben en soms voor ik ga koken) en wanneer we lichten en de computer ofzo gaan afsluiten). En denk dat Vix na al die weken toch wel weet dat ze enkel s'ochtends natvoer krijgt? Of zou ze nog steeds daarop hopen?

Die link over free feeding lees ik morgen even wanneer ik meer tijd heb. Bedankt voor het meedenken in elk geval!
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door Rik »

Juist de wisselende tijden lijkt mij erg lastig voor ze. Ze weet dus niet wanneer ze wel of geen eten krijgt. Dus misschien die grote extra enthousiasme voor dat moment dat je echt het eten klaar gaat maken.

Tussen 18:00 en 19:00 maakt niet zoveel uit maar 18:00 en 20:30 is wel een groot verschil. Het komt hier ook wel eens voor dat ik later thuis ben (ik zit nu nog op de zaak dus ben nu ook laat) maar als ik thuis kom weten ze dat ze hun eten krijgen. Dus enige structuur inbouwen lijkt me wel handig. Op zaterdag kom ik ook wat vroeger uit mijn bed om ze even eten te geven (ik slaap graag uit ;)). Doe ik dat overigens niet dan maken ze mij vanzelf wakker ;)

Nog een linkje maar deze keer van de heer Galaxy himself (met video):
You're feeding your cat all wrong!
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door pinguin »

Ik deel de mening van Rik over beperkt voeren niet . Zeker op die leeftijd niet ze zitten nog in groei en ben van mening dat je juist spanningen veroorzaakt als je beperkt gaat voeren en je geen stabiele groep heb. ( hier krijgen ze nog steeds onbeperkt maar moeten ze er voor werken)

Kwa natvoer zijn ze hier ook drukker en hoor je ze en lopen ze in de weg. Ik adem een paar keer diep in en uit en ga gewoon verder. Simba krijgt op de grond te eten en Snabbel op de grote tafel hou ze bewust ver uit elkaar om de rust terug er te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Re: Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door maliejane »

Ik heb het gelezen en het filmpje gekeken en ben het met ze eens dat het overgewicht kan veroorzaken en deels tegen natuurlijk is. Maar ik denk nog steeds dat voor een kitten het belangrijk is dat ze kunnen eten wammeer ze willen zolang ze vol in de groei zijn. Ik blijf haar dus onbeperkt voeren tot op zn minst haar castratie en daarna kijk ik maar haar figuur. Als ze te dik wordt krijgt ze ook voortaan enkel op de 3 momenten en gaan we zoeken naar hoeveel ze nodig heeft per dag om in vorm te blijven.

Reden dat ik tussen 18h en half 9 voer is omdat als mijn vriend en ik thuis zijn we om 18h eten, als ik alleen werk rond half 7 en als hij moet werken rond 20h/half 9. Ik geef altijd rond onze etenstijd dus wisseld nogal. Ook ben ik geen fan van het op een bepaalde tijd bedelen aangezien je dan het uit bed jaag probleem krijgt enzo.. dat doen ze nu niet. Wel merk je dat ze rond die tijden alerter zijn op mij. Als ik op sta gaan ze direct naar de keuken. Dat vind ik ook niet erg, ze blijven dan verder nog steeds rustig. Tis echt pas als ze het voer/hun bakje zien xD

Maar ik zal proberen iets minder marge in de etenstijden te doen. Dusty hoger voeren probeerde ik, maar dat vind ze niks. Dan pakt ze een hap, eet dar vervolgens al grommend op de grond op om dan de volgende hap te nemen. Hoog eten aannemen gaat wel, maar daar wil ze niet eten... zal wel voortaan aan 2 kanten van de keuken voeren, misschien dat dat iets rust geeft
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door Rik »

Ik heb ze hier ook (bijna) tot de castratie onbeperkt brokjes gegeven. Dus daar ben ik het ook wel mee eens voor kittens.

Maar omdat je nu met het probleem zat, dacht ik gewoon aan wat opties.

Wat raar eigenlijk dat Vixey haar avond-eten dan ook zo opeet. Zijn dat dezelfde brokjes die dan altijd klaarstaan? Dan zou je toch zeggen dat je haar 's-avonds niets hoeft te geven want haar bakje zit al vol? (Of ik zie iets verkeerds ;))

Waarom is Dusty onrustig tijdens het eten? Dan is Vixey toch ook rustig aan het eten? Of eet Vixey snel (schrokken) en zit ze dan op het andere bakje te loeren? Want daar helpt een voerpuzzel wel weer voor. Voerpuzzels kun je ook vrij makkelijk zelf maken dus kost je niets en je kunt het gewoon proberen. Zeker voor de brokjes.

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Re: Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door maliejane »

Zijn dezelfde brokjes maar dan in haar gewone bakje in plaats van in de doos xD als ze dus vind dat ze te weinig op heeft gaat ze daarna ook naar haar doos, dus ze weet best dat het hetzelfde is.

Ik denk dat Dusty onrustig eet omdat ze er vlak voor helemaal opgefokt raakt door Vix. Als ik Vix later erbij laat en Dust is al aan het eten, eet Dust ook gewoon rustig verder ookal komt Vix aangerend en begint woest te eten. Als ik ze tegelijk geef eet Vix wel rustig, maar hoe langer ze moet wachten hoe heftiger haar reactie en dan schrokt ze wel de eerste happen. Maar aangezien Dust daar dus niet om geeft als ze al rustig eet lijkt het vooral de combinatie van een hyper Vixey met zelf iets langer moeten wachten (tot Vix het eten niet uit mijn handen slaat en dus iets rustiger is) wat lijd tot een opgefokte Dusty die in reactie het eten gelijk opschrokt..

Geef nu dus al 1 week door Vix in de woonkamer op te sluiten tot ze kets gekalmeerd is en dat helpt goed voor het spanningslevel van Dust, maar is voor Vix natuurlijk drama en ik los het liever definitief op waarbij ze beide redelijk relaxt wachten tot ik hun bakje neer zet voor ze.
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kitten mauwt heel hard bij geven eten

Bericht door pinguin »

En eerst spelen zodat de energie er een beetje uit is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie