Poes blijft maar miauwen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Carly65
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2018 15:19

Poes blijft maar miauwen

Bericht door Carly65 »

Ik had twee katten, broertje en zusje, waarvan het broertje duidelijk de dominante was. Hij is weggelopen sinds 22 juni 2018 en sinds dien is mijn poes vreselijk hard aan het miauwen. In het begin natuurlijk begrijpelijk maar nu na enkele maanden miauwt ze steeds harder en houdt maar niet op. Alleen as ik haar aanhaal. Ik heb al geprobeerd een overdosis liefde en aandacht te geven maar het wordt alleen maar erger. Iemand een idee, waarom, of hoe dit aan te pakken?
groetjes Carly
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Poes blijft maar miauwen

Bericht door ErikPhilippus »

Een natuurlijk, rustgevend en geruststellend middel geven, zoals Zylkène?
En misschien een nieuw maatje zoeken?
Carly65
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2018 15:19

Re: Poes blijft maar miauwen

Bericht door Carly65 »

Dank je wel Eric, maar in het verleden heb ik het al eens meegemaakt dat door een nieuw poesje te nemen mijn kat haar hele leven heeft blijven blazen ..................... Dus ben bang dat i haar nog ongelukkiger maak zo.... :-(
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Poes blijft maar miauwen

Bericht door Zotvanpoezen »

Hallo,
je kunt misschien enkele nieuwe leuke dingen in haar leven introduceren om haar af te leiden? Bv grote kartonnen dozen met enkele gaten in. Je kunt er ook een nieuw speeltje in verbergen met een druppeltje valeriaan op? In een andere doos kun je ook wat snoepjes verbergen. Ze moet echt iets vinden om zich bezig te houden. En ontdekkingstochten en afwisselende uitdagingen in de vorm van spel zijn ideaal. Een voederpuzzel of droge brokjes verbergen in huis is ook wel een goede bezigheid. Op voorwaarde dat ze geen blaas- of nierpatient is en dat er geen andere brokjes steeds klaarstaan. Als ze zichzelf leert vermaken zal dat miauwen wel ophouden, denk ik. Heeft ze een groot klimmeubel met uitzicht naar buiten? Dat kan ook wel eens voor afleiding zorgen. Succes!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Veldheer
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2018 19:20

Re: Poes blijft maar miauwen

Bericht door Veldheer »

Sinds kort wil onze Noortje geen brokken meer eten en wil alleen maar mousse en loopt de hele dag te miauwen ! ze is 14 jaar en heeft haar hele leven brokken gegeten en nu wil ze het niet meer loopt de hele dag te miauwen ??? wat kan daar de oorzaak van zijn ???

Martinus !
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Poes blijft maar miauwen

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik zou haar gebit en slijmvliezen bekkie eens na laten kijken door da. Kan een serieus probleem zijn!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
linda2018
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2018 12:41

Re: Poes blijft maar miauwen

Bericht door linda2018 »

mijn kat van (in Mei 2018)13 jaar loopt de hele dag te miauwen.
Alleen als ze op schoot ligt is het over.
Ook gaat ze sinds 2 weken als ze de kans krijgt (neemt)in de hondenmand liggen, wat wij uiteraard niet goedkeuren, op zich weten we hoe we dat op moeten lossen.
Alleen dat miauwen houdt niet op, wat kunnen we doen?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Poes blijft maar miauwen

Bericht door Zotvanpoezen »

Hallo, het kan zijn dat je kat schildklierproblemen begint te krijgen. plots veel miauwen op die leeftijd is o.a een symptoom van een schildklierprobleem. Begint ze ook meer te eten en drinken of is ze soms humeurig? Dat zijn ook symptomen. Het kan ook zijn dat ze dement begint te worden. Dan raakt ze soms de kluts even kwijt en miauwt ze om gerust gesteld te worden. Dit gebeurt dan vooral 's nachts, maar gebeurt ook wel overdag. Best eens laten nakijken bij de da want er zal wel een reden zijn voor dit gedrag.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Poes blijft maar miauwen

Bericht door ErikPhilippus »

Je zal eerst een medische oorzaak moeten uitsluiten. Nierfalen, en met name een verhoogd ureumgehalte, kan onrust veroorzaken. Een overactieve schildklier kan de kat een beetje opgejaagd gevoel geven. En ook de bloeddruk moet gecontroleerd worden, want ook dat kan zorgen voor overdadig miauwen. Dus bloedprikken en een geriatrisch profiel (inclusief T4) laten bepalen, en ook de bloeddruk laten meten.

Dementie zou ook kunnen, maar zowel nierfalen, overactieve schildklier en verhoogde bloeddruk zijn medische klachten waarmee dementie makkelijk verward kan worden. Vaak echter is er een relatie met dementie, want ze komen namelijk verrassend vaak samen voor.
Plaats reactie