Mijn kat miauwt de hele tijd sinds ik haar uit het pension heb gehaald

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Betina_Poekie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2018 20:13

Mijn kat miauwt de hele tijd sinds ik haar uit het pension heb gehaald

Bericht door Betina_Poekie »

Goedenavond,

Ik zal met even voorstellen ik ben Betina en heb een vraag over mijn Poes ( Poekie 5 jaar )

We hebben haar 2,5 week in het Pension gedaan ivm onze vakantie.
Zei heeft het daar heel goed gehad ze heeft zelfs goed gegeten en lekker geknuffeld had een eige plekje waar ze zich lekker kon terug trekken Want thuis is ze alleen en daar was ze in een woonkamer met veel meer katten.

Alleen nu we eenmaal thuis zijn loopt ze maar te miauwen en heel de tijd rond wil knuffelen en knuffelen. Ze is nu wel ergens gaan liggen maar miauwd zo zielig

Ik maak me zorgen 😳 dit is de eerste x ze naar het pension is geweest en ik heb totaal geen idee wat haar gedraag naar een pension hoord te zijn?
En nog een vraagje ; Moet ik haar ook binnen houden of zou ze morgen al lekker naar buiten mogen?

Ik hoop jullie me kunnen helpen
Mvg Betina
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6804
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn kat miauwt de hele tijd sinds ik haar uit het pension heb gehaald

Bericht door Dinky »

Pension hoort niet te leiden tot gedragsverandering.

Het kan zijn dat ze soortgenoten en aandacht mist die ze in het pension wel had nu ze weer alleen is. Andere reden voor gedragsverandering is een medische oorzaak.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kat miauwt de hele tijd sinds ik haar uit het pension heb gehaald

Bericht door KleinDraakje »

Het kan inderdaad zijn dat ze toch het gezelschap wat ze in het pension had mist. Sommige katten ‘klagen’ ook altijd een beetje als hun baasje terug is van vakantie hihi. Ik zou het nog heel even aankijken en observeren of ze nog ander gedrag gaat tonen (en dat eten/drinken en naar de bak goed gaat)
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mijn kat miauwt de hele tijd sinds ik haar uit het pension heb gehaald

Bericht door pinguin »

Eens met Dinky

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Mijn kat miauwt de hele tijd sinds ik haar uit het pension heb gehaald

Bericht door Siris »

Ik zou ook afwachten. Misschien is zij blij dat je thuis bent. Als zij verder nog normaal eet en drinkt e.d.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Mijn kat miauwt de hele tijd sinds ik haar uit het pension heb gehaald

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Als je twijfelt aan gezondheidsproblemen: even naar de dierenarts voor een controle!

Nu lees ik in je bericht: dat ze ondanks dat ze een plekje had om zich terug te trekken, toch met meerdere katten was. Dit lijkt me voor een kat die geen andere gewend is wel stressvol. Stress kan wel tot gedragsverandereing leiden en zoekt ze misschien bevestiging en veiligheid bij jou.

Ps. Ik zou haar even binnenhouden totdat gezondheidsproblemen zijn uitgesloten en gedrag normaliseert. Tenzij je een afgesloten tuin hebt of buitenren. Daarnaast nu toch te heet.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Betina_Poekie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2018 20:13

Re: Mijn kat miauwt de hele tijd sinds ik haar uit het pension heb gehaald

Bericht door Betina_Poekie »

Bedankt allemaal voor jullie reactie. Ze eet gewoon heel goed gaat ook prima op de kattenbak. Ze was gewoon de 1ste 2 dagen een beetje uit haar doen denk ik ☺️ . Het gaat nu weer prima met haar ze gaat lekker naar buiten en is weer lekker vrolijk.

Mvg Betina_Poekie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat miauwt de hele tijd sinds ik haar uit het pension heb gehaald

Bericht door nellebel »

wat ik wel bijzonder vind is dat ze in het pension een kat die al 5 jaar alleen is (dus eigenlijk solokat) bij andere katten plaatsen. ik heb ze ooit 1 dag in het pension geplaatst (wegens open huis dag bij verkoop van ons huis), zeer duidelijke afspraak, niet bij andere katten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie