Raar gedrag en veel miauwen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
mikkienfelix
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2017 16:17

Raar gedrag en veel miauwen

Bericht door mikkienfelix »

Hoii,
Onze poes Mikki is 12 jaar oud en ze vertoont al minstens een half jaar heel raar gedrag. Als ze binnen is ligt ze constant te mauwen tot je haar aandacht geeft, maar we kunnen haar niet de hele dag lang aandacht geven. Spelen met speeltjes wil ze ook niet. Als ze dan een keer ergens ligt, staat of zit springt ze opeens omhoog, maakt ze een hupje en gaat ze daarna verder waar ze mee bezig was. Als je dr dan op wil tillen klimt ze zichzelf helemaal omhoog aan je, klampt ze zich vast in je nek of rug en wil ze koste wat het kost je niet loslaten. Ze zit op hele rare plekken, onder de keuken en op de wc bijvoorbeeld. Ze is verders totaal niet agressief ofso.

Groetjes Jeske
mikkienfelix
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2017 16:17

Re: Raar gedrag en veel miauwen

Bericht door mikkienfelix »

Weet iemand misschien waarom ze zo doet?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Raar gedrag en veel miauwen

Bericht door Rik »

Dit kan natuurlijk veel oorzaken hebben. Als eerste zou je een medisch probleem uit moeten sluiten. Dat houdt dus een compleet onderzoek in (incl. bloedonderzoek en bloeddruk). Het kan bijvoorbeeld ook dat ze blind begint te raken (of dement) en geruststelling in de omgeving zoekt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Raar gedrag en veel miauwen

Bericht door Dinky »

Ander gedrag kan duiden op een medisch probleem dus ik zou een bloedonderzoek laten doen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
mikkienfelix
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2017 16:17

Re: Raar gedrag en veel miauwen

Bericht door mikkienfelix »

Bedankt voor de reacties, het is duidelijk wat we moeten gaan doen!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Raar gedrag en veel miauwen

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan. zeker gezien haar leeftijd lijkt bloedonderzoek me een goed idee. Meten is weten - daar is een hoop info uit te halen o.a. wat betreft de werking van nieren en lever.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie