Dementie of toch een rouwproces?

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Betty53
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2017 10:10

Dementie of toch een rouwproces?

Bericht door Betty53 »

Hallo Allemaal,
Wie weet raad..??
Ons poezenkind Breezer (Birmaantje) van bijna 11 jaar is de kluts kwijt volgens ons. Nu twijfel ik of het dementie dan wel een rouwproces is. In nov hebben we onze andere poes moeten laten inslapen, vanwege een zeer ernstige vorm van bloedarmoede. Wij hebben Breezer afscheid laten nemen, maar die rende in paniek naar boven. Nu zit ze sinds die de hele dag te mieuwen, het lijkt wel of het steeds erger wordt, ze rent zo nu en dan naar boven en begint dan heel hard te miauwen, alsof ze krols is. Ze is gesteriliseerd, dus dat lijkt me stug. Verder vraagt ze toestemming om te eten, dus moet ik mee naar boven, even rommelen met haar bakje en dan pakt ze er een paar uit. Ze wil naar boven, daarna staat ze gelijk weer te krabben en te mieuwen achter de deur. Het is zo'n zeurderig geluid wat ze maakt. Nu begint het ook al 's nachts. We worden er helemaal simpel van. Help wat moet ik doen?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dementie of toch een rouwproces?

Bericht door Anne »

Het kan natuurlijk een vorm van rouwen zijn, ze voelt zich misschien wel eenzaam en mist haar maatje
Wat goed dat je in ieder geval haar afscheid hebt laten nemen
Maar voor hetzelfde geld kan het ook dementie zijn. Dat zou de onrust kunnen verklaren. In dat geval wil cholodin wel eens helpen,
je kan hierboven rechts bij search zoeken op ervaringen met cholodin
Wanneer is ze voor het laatst bij de da geweest? Het kan ook iets anders zijn, ik zou in ieder geval met de da overleggen
Beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie