Concert

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Concert

Bericht door Euforia »

Filou heeft er de laatste tijd erg van... Hij is altijd al een serieuze vocale kat geweest, die graag zijn aandacht opeist door te miauwen.

Maar sinds twee weken doet hij niet anders dan 's nachts rond te lopen in huis en te miauwen. Het is niet echt een simpel miauwtje, maar precies of hij klaagt en jankt.. Als er geen reactie op komt, dan komt hij gewoon op bed springen en trappelen bovenop me.

Is er momenteel katertijd ?

Daarnaast was ook Nanou deze nacht vocaal goed bezig... Wat ze toch al een tijd niet meer had gedaan sinds ze overal vrij in huis kan..
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Concert

Bericht door Nikki2309 »

Is er misschien iets verandert in huis of in zijn gezondheid?
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: Concert

Bericht door Euforia »

Neen, eigenlijk niet.. Behalve dat sinds 3-tal maanden zijn zusje gestorven is en er een nieuwe poes bijgekomen is. Maar sinds een drietal weken komen ze toch wel overeen..
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Concert

Bericht door Nikki2309 »

Denk ook eens aan hele kleine dingen die jij misschien niet merkt, zoals een meubelstuk verplaats of nieuw kattengrind.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: Concert

Bericht door Euforia »

Het enige waar ik aan kan denken is de stereokastje die werd verplaatst voor de komst van de kerstboom gedurende drie weken, en intussen sinds vorige vrijdag terug weg is..
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Concert

Bericht door Nikki2309 »

Misschien dat hij je zo laat weten dat hij het niet eens is met die verandering.

Buiten het miauwen merk je niks anders aan hem? Zijn gezondheid is helemaal in orde?
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: Concert

Bericht door Euforia »

Door enkel 's nachts te miauwen? Ik dacht dat het mogelijk katertjes was.. Als het aan de verandering ligt zal het misschien dan gauw ophouden..

Anders lijkt hij me kerngezond, is heel actief, gaat graag buiten maar nooit lang of ver, eet en drinkt voldoende, normale stoelgang en plast ook genoeg..

Nu ik nadenk.. Misschien dat het aan het slechte weer liggen ook waardoor hij minder buiten kan ..
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Concert

Bericht door Cari »

Ik denk echt niet dat Filou onder de indruk is van een verplaatst kastje, hij heeft wel voor hetere vuren gestaan ;-) .
Je laatste gedachte - het slechte weer en de storm - lijkt me de meest aannemelijke.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie