opa

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
bulletje63
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2014 21:27

opa

Bericht door bulletje63 »

hallo ik ben nieuw hier en heb gelijk een vraag.
ik heb sinds 11 jaar een kater uit het asiel hij was toen ik hem kreeg al 11 en word 24 nov 22 jaar.
al die jaren mocht hij naar buiten door het kattenluikje echter vorig jaar is hij 6 weken vermist geweest hij kwam thuis na 6 weken op zijn laatste kracht en heeft bij de dierenarts aan het infuus gelegen van de 8 kilo die hij woog was nog maar 3 1/2 kilo over ,gelukkig is het allemaal goed gekomen maar hij mocht niet meer naar buiten van mij,inmiddels ben ik ook verhuist en hij vind het allemaal wel prima .
maar de laatste 8 weken is hij steeds s,nachts zo aan het schreeuwen ik word er kriegel van .
ben al naar de dierenarts geweest die kan niks ontdekken hij is kern gezond op wat tandsteen na.
nu dacht ik zelf tijdens zijn vermissing heeft ie waarschijnlijk in een kelder gezeten zou hij bang in het donker zijn geworden of klinkt dit nu heel gek?
of zou hij een beetje dement aan het worden zijn?
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: opa

Bericht door jennli »

Welkom op het forum. Er zijn hier forummers die ervaring hebben met dementerende katten. Ik geloof dat er Meds zijn die kalmerend werken. Wellicht vind je ook info via de zoekfunctie van dit forum. Succes!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
bulletje63
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2014 21:27

Re: opa

Bericht door bulletje63 »

dank voor je reactie ik ga eens rondneuzen.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: opa

Bericht door Cari »

http://www.medpets.nl/cholodin/
Het wil wel eens helpen ;-). Geweldig hoor, een gezonde kat van 22 :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: opa

Bericht door Ilone »

:shock: 22!
Da's nog eens een Senior met de hoofdletter S :grin:

Ik denk inderdaad dat het in de bovenkamer een beetje begint te vergrijzen, maar mag het op die leeftijd? :-P Ik denk niet dat hij bang voor het donker is eigenlijk.
Probeer de tip van Cari eens uit :)

22...wow hihi
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: opa

Bericht door Rik »

Hihi... af en toe wordt er gezegd dat mijn poes (18,5 jaar) al oud is... maar 22... en dan ook nog gezond op wat tandsteen na... Mooi hoor.

Het 's-nachts schreeuwen... is hij dan beneden en kan hij niet boven komen bij jullie? Als je beneden komt houdt hij dan op en/of laat hij merken dat hij wat wil (naar buiten of eten)? Zou hij misschien nét op de bak zijn geweest (mijn poes heeft een periode gehad dat ze dat liet merken door een paar flinke miauws) of houdt het ook lang(er) aan?

(Bang voor het donker kun je natuurlijk uittesten door een keer de lichten aan te laten)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
bulletje63
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2014 21:27

Re: opa

Bericht door bulletje63 »

bedankt voor jullie reacties ik heb die medicatie besteld dus ben benieuwd of het helpt.
sam kan door het hele huis s,nachts ligt hij meestal op m,n kussen halverwege de nacht gaat ie dan wandelen eten en ik hoor hem naar goud graven op de kattenbak.
maar de laatste weken word het geschreeuw steeds erger en afgelopen nacht was het zelfs zo erg dat ik een paar keer m,n bed ben uit gegaan om te kijken wat er was.
hij hoort nog prima want als ik hem roep luisterd hij beter dan de hond :lol:
nouja we wachten af hoe die medicatie gaat werken en anders stop ik maar watjes in m,n oren s,nachts.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: opa

Bericht door Cari »

Ook al denk je in eerste instantie dat het niet werkt, maak gewoon het hele potje op, want het duurt soms even. Je kan het fijngemaakt door natvoer doen, want het is niet vies.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie