Dove kater miauwt hele nacht

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
kokkie20
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2014 04:50

Dove kater miauwt hele nacht

Bericht door kokkie20 »

Aangezien wij geen idee meer hebben wat we kunnen doen komen wij hier in de hoop dat jullie misschien nog een tip hebben.
Wij hebben al bijna een jaar lang een dove kater in huis (hij is ongeveer een jaar oud) en vanaf het begin dat hij bij ons is miauwt hij ontiegelijk hard elke nacht door.
We komen gewoon niet aan onze nachtrust en aangezien ik bijna elke werkdag voor mijn nieuwe baan om 03:30 eruit moet kan dit echter niet zo langer meer doorgaan.
Begin gewoon in staat te raken om het beest naar een asiel te dumpen

We hebben al diverse dingen geprobeerd, maar echter niets heeft geholpen.
kort lijstje van dingen die we al geprobeerd hebben:

lampjes aan overal
deuren open laten overal
hij heeft speelgoed zat waarmee hij ook speelt
katten therapeut ingeschakeld (die wist ook geen oplossing, aangezien de stappenplan niet eens werkte. dag 150 euro...)
negeren werkt niet echt, aangezien die gewoon door gaat ook al ziet die ons
hij kan bij ons op de slaapkamer komen, hij heeft diverse krabpalen in huis staan waar die zou kunnen slapen.
van die bepaalde sprays geprobeerd.
dierenarts heeft hem gezond verklaard
hij is geholpen (gecastreerd)

We zitten er gewoon doorheen, en weten niet meer wat we moeten doen.
Mijn vriendin is gewoon elke dag thuis (die werkt vanuit huis) dus het beestje krijgt ook meer dan genoeg aandacht gedurende de dag.
Heeft iemand nog eventueel advies wat we zouden kunnen doen?
Het liefst doen we het beestje niet weg aangezien we er zo aan gehecht zijn, maar als er nu geen bruikbare tips tevoorschijn komen zijn we echter wel genoodzaakt om hem weg te doen.

In afwachting van jullie reacties
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dove kater miauwt hele nacht

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
hij is een jaar oud, alleen en doof en jullie hebben hem blijkbaar al vanaf kitten, hij is dus zijn hele kittentijd ook alleen geweest.

ik heb een voorzichtig vermoeden dat hij al vrij lang een kattenmaatje mist en omdat hij zichzelf niet hoort, zit er geen rem op zijn miauwen.
wat ik kan bedenken (en geheel gratis..) is dat je contact legt met het dichtstbijzijnde asiel en daar een katermaatje voor hem zoekt van ongeveer dezelfde leeftijd. de mw's kunnen jullie helpen met matchen en het kan zijn dat dit niet in één keer lukt, dus met terugbrenggarantie.

en als het klikt dan heeft hij iemand om mee te spelen, te kroelen, te rollebollen en sjezen en te snurken. kittens zouden in het eerste jaar niet alleen gehouden moeten worden en hebben maatje(s) nodig, zeker ook om sociaal gedrag van elkaar te leren en daarin kunnen mensen niet voorzien.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dove kater miauwt hele nacht

Bericht door castratenkoor »

Ik denk ook dat je het op kunt lossen door hem een vriendje te geven. Zelf zou ik eerder voor een kitten gaan in dit geval. Hij is nog maar 1 jaar en op die leeftijd kan hij nog wel overweg met de energie van een kitten.
Juist omdat hij al een jaar alleen is, lijkt me het risico, dat hij een volwassen kat niet meer accepteert, groot. Vaak na 2 - 3 jaar is een solokat niet meer te koppelen.

Zelf heb ik op dit moment een kat van 1 jaar en een kitten van 3 maanden. En dat gaat heel erg goed samen.

Garanties heb je op dit gebied uiteraard nooit. Maar het is te proberen. Als je een kitten uit asiel of kittenopvang haalt, kun je altijd de situatie uitleggen en terugbreng - garantie vragen.
Ik zou in ieder geval voor een katertje gaan, een vriendelijk, rustig, goed sociaal diertje. Dan heb je meer kans op een blijvende klik.
Poezen kunnen toch vaak wat feller zijn. En als ze dan volwassen is zou ze je onzekere kater kunnen gaan overheersen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Dove kater miauwt hele nacht

Bericht door Cari »

Een maatje :grin: ! Een kitten of een pubertje, kan allebei. Nu zitten de asiels nog vol en heb je ruime keus. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het gaat worden om een match te vinden. Dat hij mauwt is omdat hij zich verveelt, dat hij zo hard mauwt, is omdat hij doof is.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie