kitten maakt veel geluid als ik haar optil.

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Julienne
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mei 2014 09:38
Locatie: Limburg

kitten maakt veel geluid als ik haar optil.

Bericht door Julienne »

Hallo,

Ik heb 2 kittens. Van ongeveer 13 en 16 weken. De kitten van 16 weken gaat heel hard miauwen als ik haar oppak. Ik pak haar voorzichtig op, ik doe haar echt geen pijn. Ze wil meteen weer weg en spelen terwijl de andere kitten van 13 weken zich wel lekker laat knuffelen. Kyra (van 16 weken) deed al toen ze nog heel klein was ''iiiiieeee'' roepen als je haar langer op schoot had. Maar nu wordt het steeds erger. Soms loopt ze ook door de kamer en gaat ze opeens miauwen, hahaha ze maakt veel geluidjes tegenover mijn andere katten. Hebben jullie een idee wat dit is?

Groetjes Julienne.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9330
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten maakt veel geluid als ik haar optil.

Bericht door castratenkoor »

Niet iedere kat houdt van oppakken en op schoot gezet worden. Ik denk dat je het contact beter aan haar zelf over kunt laten. Afdwingen kun je het niet.

Hier babbelen de katten ook regelmatig met elkaar, prrrrt geluidjes meet ook wel miauwen.
En terugpraten tegen mij als ik met/tegen ze praat.
De ene kat is babbeliger dan de ander, dat hou je toch.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: kitten maakt veel geluid als ik haar optil.

Bericht door Nikki2309 »

Bella doet dat ook regelmatig. Als ik haar oppak een miauw. Ze wordt niet zo graag opgepakt en dat laat ze op die manier blijken
Using Tapatalk
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: kitten maakt veel geluid als ik haar optil.

Bericht door marlijn »

Mijn bella miauwt ook veel, meer purren. Ook naar Bo, zelf denk ik of gewoon lekker naar Bo praten, of ze is krols. Maar zo erg lijkt het nog niet. Dus het kan zijn dat ze nu al krols begint te worden ;)
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten maakt veel geluid als ik haar optil.

Bericht door nellebel »

odie schreeuwde ook alles bij elkaar als je hem oppakte, en dan keek hij me heel boos aan.
gijs was mijn bangerd, die heb ik de eerste maanden nooit opgepakt. ik heb hem op een gegeven moment steeds heel even voorzichtig opgepakt ,dikke kus gegeven en daarna weer neer gezet. zo heb ik hem laten wennen aan het oppakken. hij is nog steeds geen favoriet van langdurig opgepakt worden, maar nu gaat het wel stukken beter om hem op te pakken bijv als hij van buiten naar binnen moet. zelfde geldt voor guusje, die is er nu zelfs dol op om opgepakt te worden als een baby, dikke kus op haar buikje en dan weer neerzetten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie