Kat miauwt 24/7

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Liss92
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2014 12:47

Kat miauwt 24/7

Bericht door Liss92 »

Hallo,

Mijn vriendin en ik zitten met een probleem. Wij hebben thuis een ragdoll van 1,5. Hiervoor woonde hij altijd bij mijn vriendin's moeder (waar ze ook andere katten en honden heeft). Sinds 1 januari woont hij bij ons. Hij is nu gewend aan het huis, maar sinds afgelopen weken is hij steeds meer gaan miauwen. En afgelopen week is het echt extreem. Afgelopen nacht heeft hij vanaf het moment dat we naar bed gingen (rond 00.00 uur) tot vanochtend 6.00 aan een stuk door gemiauwd. Tijdens het miauwen ligt hij gewoon rustig om zich heen te kijken of likt hij zichzelf schoon. We dachten eerst dat hij misschien ergens pijn had, maar zo gedraagt hij zich niet. Ook overdag miauwt hij constant.
Hij heeft afgelopen dagen wel last gehad van natte scheten en hij heeft een kapot lipje.

Mijn vriendin en ik zijn ten einde raad, we weten echt niet meer wat we moeten doen. We doen geen oog meer dicht. We hebben de deuren open gedaan zodat hij in alle kamers kan komen, we hebben hem eten en drinken gegeven, we hebben hem gestraft, we hebben hem geaaid, ik heb zelfs afgelopen nacht met hem staan spelen.
Kan iemand ons alsjeblieft adviseren?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat miauwt 24/7

Bericht door Dinky »

Straffen werkt over het algemeen niet bij katten!

Als ik het zo lees is hij nu dus goed gewend aan het nieuwe huis en begint hij nu een (speel)maatje te missen aangezien hij dat in zijn vorige huisje wel gewend was.
Ik denk daarom dat de oplossing ligt in een leeftijdsgenootje, maar garanties kan ik niet geven natuurlijk.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Liss92
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2014 12:47

Re: Kat miauwt 24/7

Bericht door Liss92 »

@dinky
Met straffen bedoel ik luid en duidelijk zijn naam zeggen. Dat helpt normaal wel wanneer hij iets doet wat niet mag (bijvoorbeeld kauwen op een plant)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat miauwt 24/7

Bericht door mittenslief »

is hij geholpen??
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Liss92
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2014 12:47

Re: Kat miauwt 24/7

Bericht door Liss92 »

@mittenslief ja
Gebruikersavatar
poezzels
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 apr 2014 21:58

Re: Kat miauwt 24/7

Bericht door poezzels »

Wellicht dat hij zijn poezzelvriendje erg mist.
Als hij geholpen is zou je inderdaad een nieuw vriendje kunnen zoeken voor hem.
Hij voelt zich waarschijnlijk erg eenzaam.
Als hij een kapot lipje heeft en last van gasvorming zou ik voor de zekerheid even langs de dierenarts gaan om vast te stellen dat hij verder niet ziek is.
Een herpesvirus bij een kat kan namelijk besmettelijk zijn en begint ook met kapotte lipjes of wonden rond zn bekje.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat miauwt 24/7

Bericht door Ms Maaike »

Er zijn al goede tips gegeven. :)

Tien tegen een dat jullie kat een maatje mist. Ragdolls zijn erg aanhankelijke katten en kun je beter niet alleen houden. Is een leuke kat uit het asiel misschien een optie? :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat miauwt 24/7

Bericht door nellebel »

vooral op zoek naar een maatje, maar kleine tip. spelen s'nachts?? dat hebben ze supersnel in de gaten en is zeeeer lastig af te leren hahaha had ook zo'n druif die me s'nachts wakker maakte door zijn speelballetje op me te gooien. nu moeten wij s'morgens de katten wakker maken, slaapmutsen. verder negatieve aandacht is ook aandacht dus straffen helpt ook niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie