Noppie klaagt zich wat af op een dag

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Catfish »

Oeh, dat gaat net met dat boompje... ;-)
Noppie is een stuk!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Vandaag samen met kennis de palen voor de poortjes en de latten waar draadpanelen aan bevestigd zijn gemonteerd. Nu alleen nog de poortjes plaatsen en aan bovenkant nog net monteren en dan is het terras afgezet. Foto's maak ik als het helemaal klaar is.

Noppie amuseert zich buiten best, hij daagt zelfs de hond uit tot spelen. Hij is af en toe nog een zeurkous maar over het algemeen gaat ie goed.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Adriana »

je ben intussen al een heel eind en geweldig!
Noppie zal je erg dankbaar zijn en dat merk je dus nu al.. en wat fijn dat het uiteindelijk is gelukt!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn dat het nu over het algemeen goed gaat :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Heb wel nog 1 vraagje. Aam bovenkant van poortjes en draadpanelen wil ik net spannen zodat ie niet gewoon er over kan klimmen. Kan je dat gewoon in een hoek van 90 graden en 50 cm breed of wat is de beste optie hiervoor?
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

het terras is afgezet. Het is niet perfect en er moet nog een net over en op 1 plaats nog klein stukje dichtgemaakt worden maar het grote werk is klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Kattebeest »

Ziet er erg stevig uit.
Paneel met net en diagonale versteviging, is dat je deur naar de rest van de tuin/terras?

Maar natuurlijk vooral benieuwd hoe het met Noppie is.....
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

De foto met Pixie er op is de poort naar voorkant tuin, via die weg kom je op de straat. De foto met de bloempot er op is poortje waar je naar rest van de tuin kan.

Noppie is in zijn gedrag niet echt verbeterd. Hij heeft dagen waar hij zich gedraagt maar ook regelmatig dagen waar ie echt flink te keer gaat. Ik probeer hem zo goed als het gaat dan te negeren maar lukt me helaas niet altijd.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Kattebeest »

Misschien heb je er niet zoveel zin in, maar ik hou in zo'n geval (ook bij ziekte e.d) een agenda/notitieboekje bij. Katten mogen dan wel mysterieus en ondoorgrondelijk zijn, het zijn ook dieren van vlees en bloed en daar is weinig mysterieus aan ;-) .

Misschien niet leuk om te doen omdat je bij bijna alles stil moet staan en dat leeft wat ongemakkelijk. Weersomstandigheden, je eigen gedrag en leefgewoontes, wat gebeurt er zoal in de buurt, voer, kattenbakgewoontes, etc. etc. Heb er zelf veel aan gehad. Zo ontdekte ik bijvoorbeeld dat Kasper wat moeite heeft met het feit dat ik drie dagen nachtmens ben en op de andere dagen de wekker om 06.30 uur afgaat. Haha, niet meer doen dus, of in mindere mate.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Als binnenkort de bovenkant afgezet is met net kan hij de hele dag naar buiten als ik thuis ben. Ben afgekeurd dus altijd thuis. Moet alleen even kijken hoe ik net het makkelijkst bevestigen kan, Het zou als ik het helemaal afzet met net een net moeten zijn van 7 x 5 m en een net waar vogels niet in verstrikt kunnen raken. Anders moet ik kijken of ik net rondom tussen latten span maar weet niet of die horizontaal kunnen of dat die onder hoek van 45 graden schuin omhoog moeten staan.

Ik heb het gevoel dat ie echt heel veel buiten geweest is voorheen.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Kattebeest »

In het kattennet van zooplus zijn hier nog geen vogels verstrikt geraakt terwijl de constructie wel op een doorgaande route staat.

Groter formaat net is misschien te vinden bij de netten die ze over fruitbomen spannen/leggen om te voorkomen dat vogels het fruit opeten. Een tent-achtige constructie zou ideaal zijn maar dan zit je met een paal midden in je tuin. Of iets bedenken met van die plastic buizen om elektriciteitsdraad heen. Behoorlijk flexibel maar toch stevig genoeg voor een boogconstructie. Of het mooi is weet ik niet maar een likje verf doet wonderen (buizen zijn cremekleurig).
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Ik heb aan 1 kant een pilaar staan, aan de andere kant is de muur van de keuken en aan de derde kant is de muur van stalletje. Dus genoeg plaatsen om een net vast te maken.
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Nog een vraag, als je rondom de afzetting gaas of net spant moet je dat dan onder hoek van 45 graden schuin omhoog vastzetten of kan dat ook gewoon haaks er op en wat als breedte..75 cm?
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Volgens mij heeft iemand Noppie omgeruild voor een andere kater die sprekend op hem lijkt terwijl ik weg was. Want sinds meneer de hele dag naar buiten kan omdat terras helemaal uitbraak veilig is heb ik geen geklaag meer gehoord. Hij komt nu alleen nog af en toe langs om hallo te zeggen.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Kattebeest »

:lol:

Klinkt goed!
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie