Noppie klaagt zich wat af op een dag

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Adriana »

Noppie schreef:......heb ik geen geklaag meer gehoord. Hij komt nu alleen nog af en toe langs om hallo te zeggen.
dat is nog eens goed nieuws en je hebt eer van je werk! :eclap:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Dinky »

Wat een enorm fijn nieuws :-D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door G+S »

Super!!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

We zijn inmiddels 1 jaar verder. Gedurende de hele winter heeft Noppie geen toon van zich gegeven. Echter sinds een dikke maand is het gewoon niet meer uit te houden met hem. Vooral na het eten terroriseert hij gewoon de hele buurt met z'n geschreeuw. Het is zo erg dat buren al zijn komen klagen, heb zelfs de wijkagent al aan de deur gehad. Hij is helemaal na gekeken en is helemaal gezond verklaard.

Ik ben aan het eind van mijn latijn. Hij kan naar buiten maar zit dan voor de achterdeur en schreeuwt harder dan een krolse kat. Je hoort hem dus echt 5-6 huizen verderop nog schreeuwen. Dit gaat zo 's ochtends en 's avonds 1,5-2 uur. Daarna loopt ie alleen de hele tijd te miauwen en dan op een klagende manier.

Ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen, hij heeft al uitgang, meer kan ik hem niet geven of ik moet hem al de straat op laten maar ik woon een 60 m van een behoorlijk drukke straat af. Iemand nog een idee wat ik kan doen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door castratenkoor »

Lijkt erop dat het hormonen zijn - en jaartij - gevoelig. Is hij wel goed gecastreerd? Je hoort wel eens verhalen dat er per ongeluk wat blijft zitten. Kan de dierenarts niet iets voor hem betekenen met of hormooninjecties of kalmeringsmiddel of zo?

Ik snap dat het voor de mensen vervelend is, maar mijn gevoel ligt dan toch bij de kat. Hij doet dat niet voor niks.......
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Volgens de DA is echt alles weggehaald tijdens de castratie. Kalmeringsmiddelen ben ik niet echt voorstander van en hormoon injecties hmmm of dat nu zo gezond is?
Hij vertoond dit gedrag dus niet als het vandaag bv zou regenen dan hoor je hem niet.
Het is echt niet uit te houden, je hoort hem dus echt ruim 50 m verderop in de huizen nog schreeuwen. Ben net even naar winkel geweest en ik hoorde hem al aan begin vd straat, en dat is 45 m verderop en Noppie zat dus binnen.

's nachts hoor je trouwens geen toon van hem. De rest van de dag loopt ie constant te klagen en dan bedoel ik ook echt aan een stuk door, hij is dan nog geen seconde stil.
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Inmiddels weer 1 maand verder. Noppie is de afgelopen maand 3 keer op proefplaatsing geweest en alle 3 de keren binnen 3 dagen terug gebracht en telkens met dezelfde reden..zijn constante klaaglijke keiharde gemiauw. Ik weet echt niet meer wat ik met hem aan moet.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Cari »

Cari schreef:Een prachtige kerel, jouw Noppie :verliefd: en een geweldige naam voor zo'n stoere rooie.
Zo te zien is Noppie pas gecastreerd nadat hij eerst zijn feestjes heeft gehad.
(Op deze foto lijkt 't zefs of hij niet gecastreerd is, maar ik neem aan dat geen kat het asiel uitkomt met zijn ballen er nog aan.
Afbeelding)

Ik vrees dat je met een kat te maken hebt die van 't vrije leven heeft genoten en dat mist. Een buitenruimte van 10 tot 15 m2 is voor zo'n jongen misschien nog steeds een gevangenis....
Ik schreef dit ruim een jaar geleden en mijn mening is niet veranderd. Zijn "luchtruimte" was even leuk, maar voldoet gewoon niet.
Ik ben bang dat je Noppie toch alleen gelukkig kan maken met een vrij leven. Hij heeft dat gekend en hij blijft het missen. Dat gevoel zal sterker zijn als het paartijd is. Hij is dan wel gecastreerd, maar zijn geheugen is niet uitgewist.
Ik weet niet waar je hem hebt herplaatst en of hij daar wel vrij naar buiten kon. Als mensen even iets meer geduld kunnen opbrengen (en dat hoeft echt geen 6 weken te zijn) denk ik dat een thuis waar hij veilig vrij naar buiten kan, toch de beste oplossing is. Mocht dat niet lukken, dan zou ik hem zelf naar buiten laten ondanks de weg verderop. Op hoop van zegen...... Beter een korter gelukkig leven dan levenslange opsluiting.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

@cari
Hij is alle keren geplaatst bij kennissen die beschikken over zeer grote tuinen. 2 keer een vrijstaand huis met ruim 2000 m2 grond er omheen en 1 keer op een boerderij. Hij bleef telkens vlak bij het huis of lag gewoon op 2-3 meter van de achterdeur. En daarbij dus zijn mening over alles luid verkondigend.

Ik denk niet dat ie het vrij lopen mist. Hij heeft bij mij inmiddels ook de hele tuin ter beschikking (250 m2)maar gaat zelden verder dan het terras.

Ik ga hem niet meer herplaatsen, dat doet hem ook geen goed om telkens weer ergens anders opnieuw te moeten wennen. Ik zal op de een of andere manier moeten wennen aan Noppie z'n nukken en z'n geklaag. Hij is trouwens wel zo lief om 's nachts rustig te zijn.

Ondanks alles ben ik helemaal verzot op hem, gek eigenlijk want hij drijft me af en toe tot waanzin. Volgens mij zit er niet alleen bij Noppie een steek los maar ook bij z'n baasje (een klein steekje)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door nellebel »

Misschien als jij je er minder druk om maakt dat hij ook rustiger word
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

@nellebel
Maakt geen enkel verschil. Zo heeft ie gisteren 7 uur aan een stuk lopen zeuren en vandaag is ie op 1,5 uur vanochtend en 1 uur vanavond de hele dag rustig. Beide dagen heb ik er totaal geen aandacht aan gegeven.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door nellebel »

Onze guusje heeft mijn man flink gepest die steeds tegen de antieke kat te springen en zich dan omhoog te trekken. Vloeken zwijgen negeren niets hielp totdat hij echt de moed op gaf en zich er bij neer legde. Nu springt ze er zelden p en dan netjes via de krab paal die muts. Hoop dat je ook lol hebt met je grote klets majoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Het is niet zo dat ik alleen maar ergernis heb met hem. Hij maakt me ook heel vaak aan het lachen met z'n doldwaze gedrag. Hij komt regelmatig knuffelen, ligt spinnend op m'n schoot, speelt met de hond (mechelse herder) en haalt allerlei kattekwaad uit.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Cari »

Even op een rijtje:
De hele winter heb je hem niet gehoord en vanaf mei begon het weer.
Op 11 juni schrijf je "Ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen, hij heeft al uitgang, meer kan ik hem niet geven of ik moet hem al de straat op laten maar ik woon een 60 m van een behoorlijk drukke straat af. " Met "uitgang" bedoel je het afgezette terras?
In de maand daarna wordt hij 3 keer herplaatst en is hij elke keer na 3 dagen terug gebracht. Lieten die mensen hem dan direkt naar buiten???
Nu heeft hij bij jou de hele tuin van 250m2 en dus kan hij nu ook de straat op, maar hij doet dat niet?

Vraagje: kan hij altijd naar binnen en buiten wanneer hij dat wil of moet jij de deur (of het raam) opendoen?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Hij kon bij alle drie de adressen direct naar buiten omdat het stuk waar ie in eerste instantie vrij rond mocht lopen goed afgezet was en hij dus nergens kon ontsnappen. Hij zou dan later meer uitgang krijgen als ie eenmaal gewend was.

Hij kan bij mij niet uit de tuin ontsnappen omdat deze is afgezet. Ik kan dmv poortje het terras afsluiten of openzetten zodat ie of alleen terras heeft of de hele tuin. Hij kan dus niet de straat op. De momentele uitgang is dus of het terras of de hele tuin na gelang poortje open of dicht is. Maar meestal blijft ie op het terras. Hij kan dus niet de straat op, dat kan alleen via poort aan zijkant van terras en die is altijd dicht.

Hij kan overdag als de deur openstaat naar buiten, deze staat vanaf dat het warmer wordt overdag altijd open. Alleen 's nachts en als ik weg ben is ie dicht. Ik heb gekeken voor maken kattenluik maar heb een kunststof deur en daar ga ik geen gat in zagen voor luik. En in de muur gaat ook niet omdat daar keukenblok staat.
Plaats reactie