Noppie klaagt zich wat af op een dag

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Kattebeest »

Las een paar dagen geleden medicatie i.p.v. meditatie. Verschil 1 letter, in de praktijk een veel groter verschil. Sorry!!!!

Wel een beetje nieuwsgierig hoe Noppie zich gedraagt als je daarmee bezig bent. Is hij dan misschien ook rustiger of klaagt hij vrolijk verder?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

@kattebeest..geeft niet hoor, aan de medicatie zit ik ook voor m'n gewrichten

Noppie vindt het maar niks al dat geschroef en gezaag, ik heb hem er dan bij buiten, aangelijnd en in tuigje. Als ie buiten los loopt is ie stil, zit ie in het tuigje dan beklaagt hij zich hier de hele tijd over.
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

De poging om net vast te maken met behulp van tuinslang is mislukt. Nu dus op zoek naar dunne latjes
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

De eerste 2 frames zijn voorzien van netten. Ben fysiek helemaal op momenteel. Is toch zwaarder voor lichaam dan ik dacht. Maar ze zitten er tegenaan..het zal geen schoonheidsprijs krijgen maar het zit vast.

Voor de laatste stuk ga ik de draadpanelen gebruiken, werkt toch iets makkelijker en sneller. De netten die ik nog heb gebruik dan voor de bovenkant dicht te maken
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door nellebel »

en meneer noppie zit alles te bekijken natuurlijk. en nou maar hopen dat het helpt, dat klaagmeneertje strakjes tevreden is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Hij kan al een tijdje naar buiten als ik erbij ben, of los of aangelijnd. Helaas is zijn gedrag er alleen maar op achteruit gegaan. Hij wordt met de dag erger, loopt nu al sinds zondagmiddag 1 uur aan een stuk te miauwen, dus 24 uur per dag. Zelfs de buren die nooit klagen kwamen langs om te zeggen dat het toch wel erg aan het worden is.

Als het niet veranderd mag ie kijken naar een ander huisje. Maar ik kan echt heel goed begrijpen dat zijn vorige eigenaars wellicht heel erg blij waren dat ie weg was
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Kattebeest »

loopt nu al sinds zondagmiddag 1 uur aan een stuk te miauwen, dus 24 uur per dag
Noppie slaapt toch wel?
De meeste katten slapen veel meer dan dat ze wakker zijn. Hoe krijgt het mannetje het voor elkaar?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Ik denk dat ie maximaal 6 uur per dag slaapt. Hij doet af en toe een kort dutje..10-15 min en dan gaat ie weer verder
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Kattebeest »

Weet je zeker dat hij helemaal gezond is? Heb in de vlugheid (eten staat te pruttelen) niet alle berichten teruggelezen maar omdat je serieus met hem bezig bent denk ik wel dat het oké is en jullie naar de da geweest zijn.

Hij lijkt me ongelukkig en vooral onzeker. Lekker lang en diep slapen kan alleen als hij zich veilig voelt. Volgens mij is het een zwerver geweest (loop vanavond nog alle berichten na). Hebben jullie het ook goed samen? op de bank kroelen, op bed kroelen; al die lieve dingen die zo belangrijk zijn.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Hij is niet ongelukkig, hij speelt ook heel veel, en slapen doet ie ook goed. Alleen de laatste paar dagen heeft meneer het weer op z'n heupen. Hij komt wel voor z'n quality time bij me en 's avonds ligt ie regelmatig op m'n buik en slaapt. Hij is wel wat schrikachtig, al is dat stukken minder dan in begin.

Hij is helemaal gezond verklaard door DA en als ik hem zo bezig zie dan geloof ik dat graag. Hij is niet altijd zo giga lastig, alleen de afgelopen paar dagen heeft ie het echt op z'n heupen. Vanochtend was ie aan tuigje buiten en ik was bezig en enigste wat ik hoorde was Noppie, zelfs de buurman stak hoofd over schutting om te vragen of alles goed was met hem.

Ik ken z'n verleden niet, dus weet niet of ie zwerver geweest is of er tussenuit geknepen is cq eruit gezet of wat dan ook. Hij is lichamelijk wel veranderd sinds ik hem heb, hij is zeker de helft lichter geworden, heeft weer een figuur, is niet meer zo papperig.

Diep in mijn hart hou ik veel van hem, hij heeft een plaatsje veroverd maar hij maakt het me ook best lastig van tijd tot tijd. Nu vooral en met mijn pillen en gewrichtspijn is m'n lontje een heel stuk korter dan normaal
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Kattebeest »

Weet dat je van hem houdt. Zijn naam maar ook dit topic zegt genoeg :eangel: .

De helft lichter geworden, in hoeveel tijd is dat gebeurd? Vind het wel veel.
En nog een vervelende (want kom zo nogal controlerend over) vraag: wanneer ben je voor het laatst bij de da geweest?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Het lichter worden is over een periode van 6 maanden gebeurt. Hij was nogal vaal(vuil)rood toen ie hier aankwam. Nu heeft ie een prachtige lichtrode vacht. Ik ben begin van de maand nog met hem bij DA geweest en is toen uitgebreid nagekeken en volledig gezond verklaard, had alleen wat lichte aanslag op sommige tanden.
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

even fluisteren...alles is stil hier, ik hoor alleen gesnurk van 2 banken komen.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Kattebeest »

Dat is het dus niet. Bloedonderzoek gehad of vond de da dat niet nodig?
Het lijkt me verder een heel gemakkelijk kereltje dus puzzel hier vrolijk verder. Het is vast iets wat voor de hand ligt, iets heel simpels. Maar ja, kom er maar achter...

Pfff, Noppie slaapt...
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Hij heeft bloedwaardes van een jonge kattengod. Hij is over het algemeen ook vrij makkelijk, alleen heeft ie z'n kuren van tijd tot tijd. Vroeger (hoor mij) zou ik daar geen probleem mee gehad hebben maar sinds enkele jaren trek ik het niet meer helemaal en merk ik zelf ook dat ik me veel sneller ergens aan erger dan voorheen.
Plaats reactie