Poes miauwt altijd s ochtends

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
mviper555
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2014 12:36

Poes miauwt altijd s ochtends

Bericht door mviper555 »

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier op het forum en wil graag even een vraag stellen.

Mijn poes van 1,5 jaar oud (europese korthaar) miauwt ons eigenlijk elke ochtend wakker.
Zodra ze een geluidje van boven hoort van een wekker of een ander geluid dan begint ze en stopt ze niet meer tot er iemand beneden is.
Mijn vriendin moet altijd rond 6 uur uit bed en dan begint het gedonder :cry:

weten jullie waarom ze dit doet en hoe we dit kunnen minderen ?

Ook wil ze overdag niet echt meer naar buiten... sóchtends gaan ze dan 2 uurtjes weg en daarna wil ze alleen sávonds weer naar buiten. (snachts blijft ze binnen)
Kan het hier misschien mee te maken hebben ?

Ik hoor graag wat jullie bevindingen hierover zijn.

Gr. Mike
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Poes miauwt altijd s ochtends

Bericht door eveline1982 »

Klinkt alsof ze aandacht wilt. Dat ze niet meer zo graag naar buiten wilt gaan, zou ik alleen maar als iets positiefs zien. Kan er ook niks gebeuren. Is zij een solo poes? Zoja, dan zou een maatje afleiding kunnen geven, en is de kans er dat ze jullie s'ochtends met rust laat :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes miauwt altijd s ochtends

Bericht door Dinky »

's ochtends vroeg en 's avonds is het rustiger op straat, misschien dat dat te maken heeft met het naar buiten gaan?

Tja, neem aan dat ze alleen is en 's ochtends graag aandacht van jullie wil hebben ;) Dat is tenminste mijn persoonlijke ervaring hier. Wanneer mijn vriend er te lang over doet om van bed te komen of we in het weekend te lang blijven liggen dat worden wij daar ook attent op gemaakt door onze poes. Zij begint dan ook te miauwen en aan de deur te krabbelen (en als dat niet helpt dan gaat ze plint klappen. Plint zit bij de deur net een beetje op en die tilt ze dan op en laat ze neervallen).
Wanneer het in het weekend is en ik heb er nog echt geen zin om er af te komen dan zet ik de slaapkamerdeur open en kruipt ze bij ons op bed ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Poes miauwt altijd s ochtends

Bericht door Sifra »

Miauwt ze om eten? Dan is het handig om een van haar maaltijden wat naar de avond te verschuiven, zodat haar maag niet zo vroeg knort.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Poes miauwt altijd s ochtends

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hier miauwt gizmo ook zodra die de wekker hoort of ons hoort krabt aan de deuren etc dus verplicht opstaan om te voeren
Het is niet elke ochtend zo
Moet zeggen laatste dagen wel erg
Ondanks dat ie een maatje heeft
Bij hem is t puur dat ie ons hoort en denkt jeeejjjj etenstijd en jeeejjjj vrouwtje mannetje zijn wakker!! Aandacht time!!!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes miauwt altijd s ochtends

Bericht door Dinky »

Hier ois het puur eten. Dinky heeft namelijk onbeperkt voer staan.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie