Mijn kat miauwt de hele dag!

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefanie87
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2014 13:47

Mijn kat miauwt de hele dag!

Bericht door Stefanie87 »

Mijn kat drijft me tot waanzin!
Hij miauwt echt de hele dag + nacht. Als hij slaapt hebben we geluk want dan is hij stil.
Het is een brits korthaar kater van bijna 1,5 jaar. We hebben nog een brits korthaar van precies een jaar ouder.
Toen we deze kater kregen was hij al luidruchtiger dan onze andere kater, maar sinds we in september verhuisd zijn van een appartement naar een rijtjeshuis miauwt hij de oren van ons kop. En waarom hij mauwt? Ik heb geen idee. Hij is gecastreerd maar ze hebben zijn testikels niet kunnen vinden. Hij is dus geboren zonder testikels. Sinds een week of 3 poept hij ook naast de kattenbak. Ik heb 2 katten bakken staan. Plassen doet hij wel hierin.
Hij wil graag naar buiten maar dit wil ik liever niet omdat het een ras kat is. Ik loop af en toe met hem in de tuin aan een tuigje en dan speel ik met hem in de hoop dat hij dan lekker moe wordt en gaat slapen als we binnen zijn. Het tegengestelde is waar. Zodra we binnen komen begint hij een miauw protest van ongeveer een half uur. Ik negeer het. We hebben 3 dagen geprobeerd of boos worden hielp maar hij begrijpt simpelweg niet waarom we boos worden dus dat had geen zin.
Ook 's nachts miauwt hij veel. Dan loopt hij van zolder naar beneden heen en weer en maar schreeuwen. En dit gaat gewoon een half uur tot 3 kwartier door.
Alsjeblieft heeft iemand tips want dit hou ik geen 15 jaar vol!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat miauwt de hele dag!

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
heb je je dierenarts al eens gevraagd of er missch toch niet iets lichamelijks/hormonaals met hem mis kan zijn?
verder is het missch verstandig met twee katers om drie kattenbakken verspreid in huis te plaatsen, dat is ook het algemene advies: eentje meer dan het aantal katzels en op verschillende plaatsen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat miauwt de hele dag!

Bericht door nellebel »

Misschien zit hij verstopt of heeft hij pijn met poepen omdat hij het langs de bak doet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Stefanie87
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2014 13:47

Re: Mijn kat miauwt de hele dag!

Bericht door Stefanie87 »

Zijn poep ziet er normaal uit. Ze zijn allebei gecastreerd dit zou dan toch geen probleem moeten zijn met de bakken?
Ik heb 2 dagen geleden de dierenarts gebeld. Zij hadden geen verklaring voor het poepen. Het mauwen zou inderdaad te maken kunnen hebben met hormonen maar ze hebben dus geen testikels kunnen vinden. Hij moet volgende maand geënt worden dus ik ga dan even overleggen. Misschien dat ik kan proberen of het met chemische castratie minder wordt. Dan weten we meteen of er nog iets zit en kan het daarna eventueel geopereerd worden. Hij had vorige keer ook al 3 gaten in zijn buik om zijn testikels te zoeken. Die zijn dus niet gevonden.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mijn kat miauwt de hele dag!

Bericht door pinguin »

kan er met een echo niet eerst worden gezocht voor ze de kat onder narcose brengen en dan pas zoeken naar testikels?

Wat doe je andere kat als die ene aan het mauwen is?

ik zou eerder even een bezoekje brengen om dingen uit te sluiten.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Stefanie87
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2014 13:47

Re: Mijn kat miauwt de hele dag!

Bericht door Stefanie87 »

Ja ik laat hem ook niet zomaar weer open snijden hoor. Ik zit te denken om eerst een chemische castratie te proberen om te kijken of het überhaupt effect heeft, maar dat moet ik dus even overleggen met de dierenarts.
Mijn andere kat die trekt zich er helemaal niks van aan.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mijn kat miauwt de hele dag!

Bericht door pinguin »

en je weet zeker dat het geen stress is?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat miauwt de hele dag!

Bericht door nellebel »

ik zou hem eerst goed laten onderzoeken. ik weet niet of hormomen een reden zijn om naast de bak te poepen. en aangezien een kat erg hygienisch is doet hij dat niet zomaar.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie