wakker door jammerende kat, wat is dit voor gedrag?

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

wakker door jammerende kat, wat is dit voor gedrag?

Bericht door 4cats »

Mijn lieve jonge kat maakt me de laatste paar dagen een paar keer per uur wakker door buiten ongeveer een minuut lang kei hard te gaan schreeuwen. Het lijkt wel een krolse poes, ik schaam me dood voor mijn buren. Sowieso schreeuwt hij de laatste tijd vaker (miauwen kan je het niet noemen, het is echt zeurderig). Ook pakt hij met spelen steeds best hard mijn andere katten in hun nekvel. Mijn andere katten zijn geholpen, maar de kat die zo schreeuwt nog niet. Wie kan het verklaren? Hij is een half jaar, nu al achter de meisjes aan?;)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: wakker door jammerende kat, wat is dit voor gedrag?

Bericht door castratenkoor »

Castreren en 's nachts niet meer buiten laten zou ik zeggen. De hormonen blijven nog een week of 6 actief, beter hem zolang overdag ook binnen te laten.
Het is vrij normaal dat katten van een half jaar al last van hun hormonen krijgen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

Re: wakker door jammerende kat, wat is dit voor gedrag?

Bericht door 4cats »

Hij kan niet uit de tuin moet ik er bij zeggen, dus in aanraking met poezen komt hij niet. Ik laat hem vannacht wel binnen, maar we hebben de katten bakken in de schuur en heb die liever niet weken lang binnen (als ik hem binnen hou kunnen de andere 3 ook niet naar buiten).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: wakker door jammerende kat, wat is dit voor gedrag?

Bericht door castratenkoor »

Tsja dan is het eigen keuze, maar dan zul je het gejammer voor lief moeten nemen. Kan nog wel 6 weken doorgaan als je pech hebt.

Ik zou hem snel laten castreren als ik jou was.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: wakker door jammerende kat, wat is dit voor gedrag?

Bericht door Adriana »

4cats schreef:maar we hebben de katten bakken in de schuur en heb die liever niet weken lang binnen..
welkom op het forum!
ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden waarom je liever geen kattenbakken binnen hebt..
hier staan 5 kattenbakken voor drie katers binnen, niemand ruikt ooit iets.
wel dagelijks even drollen/plassen vissen..
en ja natuurlijk en als de wiedeweerga langs de da voor castratie.
heeft dit katertje goeie aansluiting bij je andere poezen of is er groot leeftijdsverschil..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

Re: wakker door jammerende kat, wat is dit voor gedrag?

Bericht door 4cats »

Geen kattenbakken in huis is niet vanwege de geur, maar er lag altijd overal grit. Dus deden we ze als experiment in de schuur en dat ging gelijk goed en geen grit meer in huis:) Mijn andere katten zijn ook nog jong, de oudste wordt in mei 2. Met mijn katten is hij vriendjes (tenzij hij ze in hun nekvel bijt), maar mijn poes is vaak liever alleen. Ik zal de dierenarts even bellen ook.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: wakker door jammerende kat, wat is dit voor gedrag?

Bericht door Dinky »

Denk dat hij krolse vrouwtjes ruikt/hoort buiten en die roept.
Katers worden rond de leeftijd van een half jaar namelijk seksueel actief ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

Re: wakker door jammerende kat, wat is dit voor gedrag?

Bericht door 4cats »

Ja ik dacht net namelijk ook nog heel zacht een kat te horen, maar die van mij waren allemaal binnen. Ik denk dus dat je gelijk hebt Dinky en dat hij anderen roept.

Ik moet alleen nog even de discussie met mijn vriend aangaan wat betreft het laten helpen.. (ik mocht nog een ragdoll als hij een keer een nestje zou krijgen was de voorwaarde van mijn vriend.)
Plaats reactie