Kat miauwt heel veel, wat te doen.

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Kat miauwt heel veel, wat te doen.

Bericht door marline91 »

Hallo,

Ik vraag dit hier even voor mijn zus, zij heeft geen account.
Ze heeft al een tijdje haar kat Ragdoll/maincoon kruizing, genaamt mimi.
Mijn zus is inmiddels uit huis, heeft haar eigen woning.
Maar toen ze nog thuis woonde bij onze ouders, was mimi snachts altijd alleen in de woonkamer maar in het weekend kom ik dan langs met manja, ook slapen, en dan is mimi dus samen met manja snachts in de woonkamer.

samen met manja maar ook als mimi alleen was waren er nooit problemen.

zins mijn zus nu een eigen huis heeft en mimi daar ook woont, miauwt mimi vrijwel altijd.
als mijn zus naar de keuken gaat, volgt mimi haar. of naar de tv, mimi volgt haar overal.
Als mijn zus naar buiten gaat om vuilnis weg te gooien, of als ze naar de wc moet of gaat slapen boven, dan miauwt mimi net zolang tot mijn zus weer binnen/beneden komt
Halverwege de nacht houd mimi op met miauwen, maar als mij zus maar 1 voet uit bed zit is het MIAAAAAAUW, en niet zomaar gemiauw, nee echt geblèr/ gejank als een baby.

Ze vind het wel storend, als ze dan vooral sochtends beneden komt dan probeert ze het gemiauw te negeren en als mimi stil is beloont ze dat, bij mijn ouders deed ze dat nooit, zo miauwen, terwijl ze daar door de weeks ook alleen in de kamer was.

Hoe komt dit, en vooral is hier wat aan te doen?
mijn zus is ten einde raad
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kat miauwt heel veel, wat te doen.

Bericht door Brittenbolletje »

Ik denk dat die kat eenzaam is. Die zoekt gezelschap en zelf zou ik dat gemauw niet negeren. Ik zou overdenken voor speelkameraatje.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Kat miauwt heel veel, wat te doen.

Bericht door Chiquita98 »

Ja deze kat voelt zich verloren en alleen. In een huis met meerdere mensen is er meer leven in huis en waarschijnlijk meer aandacht.
Ik zou ook een 2e kat erbij aanraden of kijken hoe het gaat als Mimi weer naar jullie ouders gaat.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Kat miauwt heel veel, wat te doen.

Bericht door lisaasil12 »

Mimi is eenzaam, misschien is het een idee om een speelmaatje te nemen? Want zo te horen had Mimi vroeger een speelmaatje, maar die bleef thuis. Mimi kwam helemaal alleen (met je zus) in een ander huis zonder vriendje. Mimi heeft gewoon heel veel aandacht nodig, het word toch echt tijd voor een ander dier die samen met Mimi wil spelen!
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat miauwt heel veel, wat te doen.

Bericht door marline91 »

Mimi heeft altijd alleen met enkel een baas gewoont zonder problemen voor ze bij mijn zus+ouders kwam wonen. dus dan zou ze het daar ook gedaan moeten hebben, maar dat heeft ze niet
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat miauwt heel veel, wat te doen.

Bericht door Chiquita98 »

Bezoekje aan de da voor de zekerheid?
Denk toch echt aandachttekort nu ze alleen met je zus
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Kat miauwt heel veel, wat te doen.

Bericht door Roest »

marline91 schreef:Mimi heeft altijd alleen met enkel een baas gewoont zonder problemen voor ze bij mijn zus+ouders kwam wonen. dus dan zou ze het daar ook gedaan moeten hebben, maar dat heeft ze niet
Het is toch het eerste waar je naar kijkt. De eerste vraag die je stelt. Is er iets in het leven van de kat veranderd?

Het antwoord is hier een heel duidelijk "Ja"

Een verhuizing én het achterblijven (vanuit de kat geredeneerd) van een aantal groepsleden.

Logisch dat Mimi zich vastklampt aan het enige vertrouwde element; jouw zus.

Het zal waarschijlijk onwetendheid van je zus zijn maar dat ze zich er aan stoort is vrij harteloos eerlijk gezegd. Ook precies de verkeerde reactie.

De goede suggesties / oplossingen zijn al gegeven.
Ik zou ook een 2e kat erbij aanraden of kijken hoe het gaat als Mimi weer naar jullie ouders gaat.
En als jouw zus dat niet wil dan zal ze haar best moeten doen de omgeving voor de kat a. vertrouwd te maken en b. uitdagend te maken en houden. Zodat de kat niet meer zo op haar gefixeerd is.
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat miauwt heel veel, wat te doen.

Bericht door marline91 »

@ roest, ze vind het wel storend maar ze doet niet minder lief tegen te kat hoor.. dus dat harteloos mag je weg laten.

ze wil er inderdaad geen kat bij dus zijn er verder nog opties om de kat het naar haar zin te maken, ze speelt meerdere keren langer dan een uur per dag met de kat, ze heeft een kattebak kattekrabpaal eten en drinken, ze kan niet naar buiten want ja Ras he.. ze moet haar tuin nog aanpassen zodat ze daar vrij rond kan lopen dat is nog niet klaar. wat zou ze verder nog kunnen doen, ze is echt tot veel bereid dus
nog tips???
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat miauwt heel veel, wat te doen.

Bericht door mittenslief »

je hebt het trouwens over een kruising maine coon......dat ras staat bekend om nogal spraakzaam te zijn......heb er zelf ook zo'n kletskous van
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat miauwt heel veel, wat te doen.

Bericht door Kattebeest »

En meen dat de Ragdoll erom bekend staat niet tegen eenzaamheid te kunnen...
Ragdolls zijn echt op de mens gericht, ze zijn graag bij mensen in de buurt en hechten zich sterk aan hun eigenaar. Vele Ragdoll eigenaren vertellen dat hun kat op hen wacht bij de deur totdat ze thuis komen, en ze door het hele huis achtervolgt als een schaduw. Ragdoll eigenaars zijn zelden alleen; Ragdolls willen graag deelnemen aan alles wat in huis gebeurd en willen graag hun baasje "helpen" met alles wat ze doen. Omdat de Ragdoll graag bij je in de buurt blijft, moet je altijd uitkijken niet op ze te stappen. Gelukkig vergeten en vergeven ze snel. Omdat Ragdolls erg sociaal zijn, zou je minstens twee katten in huis moeten hebben als je vaak weg bent.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Kat miauwt heel veel, wat te doen.

Bericht door Roest »

marline91 schreef:@ roest, ze vind het wel storend maar ze doet niet minder lief tegen te kat hoor.. dus dat harteloos mag je weg laten.
Luister, ik zeg nergens dat jij of jouw zus slechte mensen zijn of de kat slecht behandelen oid. Alleen erkennen jullie de oorzaak niet. Daardoor blijft de vraag "Wat mankeert Mimi toch?" hangen en gaat je zus zich ondertussen aan de kat lopen irriteren.

Kijk in dit topic. Je wilt niet horen dat de kat eenzaam is en een maatje waarschijnlijk veel goed zou doen. Waarom niet? Omdat je zus geen tweede kat wil? Ok dat is haar beslissing. Maar daardoor gaat de oorzaak niet weg.

Ik zou het nog eens goed overwegen. Zoals het nu is heeft niemand het naar hun zin. Je zus niet en de kat niet en hun relatie komt steeds meer op spanning te staan.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat miauwt heel veel, wat te doen.

Bericht door Chiquita98 »

Breng Mimi weer naar de ouders om te kijken of het gedrag stand houd.
Als ik het goed begrijp was Mimi niet heel lang bij haar en je ouders. Hoe oud is ze? Is ze al gecastreerd??
Bezoekje aan de da zou ik ook doen. Om medische oorzaak uit te sluiten. Had ik al eerder geopperd. Verder heb ik ook geen tips.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Elphie1984
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2013 09:47

Re: Kat miauwt heel veel, wat te doen.

Bericht door Elphie1984 »

Wij hebben sinds een jaar een lieve poes uit het asiel Nina. Zij jankt 's ochtends altijd als ze eten heeft gehad. Ze krijgt rond half 7 brokjes van degeen die op dat moment wakker is. Na het eten geven gaat diegeen weer naar bed. De ene keer blijft Nina dan lief stil en gaat zelf ook verder slapen en andere keren gaat ze enorm lopen janken. Er staat genoeg water tot haar beschikking en er ligt ook genoeg speelgoed. Iemand een idee? Ze is een binnenkat.

Groetjes Ellen
RIP Bertha
Love Nina <3
Plaats reactie