Vreemd gedrag tegen wekelijkse visite..

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Huib
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2013 21:44
Locatie: Maassluis

Vreemd gedrag tegen wekelijkse visite..

Bericht door Huib »

Een wat vreemde vraag misschien. We hebben sinds een week of 5 een kitten. Ze is nu een half jaar. Elke week komt mijn moeder hier, gaat zitten op de bank en binnen no time ligt Mona (de poes) op haar schoot en gaat al miauwend om aandacht vragen. Zelfs als mijn moeder opstaat om naar de keuken of wc te gaan , loopt ze constant miauwend achter haar aan. Bij ons doet ze dat niet.
Ik vraag me af waarom ze dit gedrag vertoond. Nu mijn vraag... Kan het zijn dat ze dat doet omdat mijn ma hoorapparaten heeft? Geven die soms geluid af wat wij niet kunnen horen? Het is echt de enige bij wie ze dit gedrag vertoond. Misschien heeft een van jullie hier ervaring mee of dat ook wel es meegemaakt heeft..
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Vreemd gedrag tegen wekelijkse visite..

Bericht door mittenslief »

volgens mij is Mona gewoon erg dol op je moeder...ook katten kiezen hun eigen personeel uit...als ze bij mij voor een kitten komen en er is een superklik vindt ik dat toch zoo mooi
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Vreemd gedrag tegen wekelijkse visite..

Bericht door Ms Maaike »

Hoi Huib, interessante vraag. Ik kan 'm niet voor je beantwoorden, maar de theorie klinkt mij niet vreemd in de oren. Mijn kater stopt meteen z'n kop zowat in je mond als je hoog gaat fluiten. De enige manier om dit te bevestigen is nog iemand met gehoorapparaten uit te nodigen (van hetzelfde merk misschien? Weet niet goed of er veel verschil in frequentie zit).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie