aandacht vragen? help!!!!

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
sunsun
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2013 17:09

aandacht vragen? help!!!!

Bericht door sunsun »

Mijn leuke 2,5 jaar jonge Tommy houdt mij sinds een half jaar gezelschap. Ik heb hem van mensen die mij hebben gezegd dat hij een andere kat niet verdraagt, hij begint dan te meppen.
Toen hij er pas was speelde hij nog wel met een balletje en een touwtje. Soms ook met een laserlampje. Gaandeweg is dat veranderd. Balletjes, touwtjes, kurken of wat dan ook vindt hij niets, loopt ze gewoon voorbij. Het enige dat hem bekoort is een écht bontmuisje waar een rammeltje in zit. Hij doet niets liever dan dit apporteren. Dan moet ik dat in een slof stoppen zodat hij kan aanvallen en dat doet hij met veel enthousiasme. Hij bijt ze wel steeds in één dag stuk.
Daar kan ik natuurlijk niet de hele dag mee bezig zijn. Als ik dat niet doe begint hij vaak heel zielig en langdurig te mauwen en mij aan te kijken, zo van: spelen wil ik! Hij springt dan ook op mijn bureau of tikt tegen mijn rug, wil aandacht!
Die muisjes zijn een ramp want ik kan ze in de dierenwinkel niet meer krijgen, alleen nog dezelfde bontmuisjes met korreltjes erin in een harde kern zodat ik steeds kan stofzuigen als Tommy gespeeld heeft omdat hij ze kompleet stukbijt. Da's lastig met mijn slechte rug. Het gaat niet om de kosten, ze zijn maar 50 cent per stuk, maar ze zijn er gewoon niet. Ik heb ze al op veel plaatsen gezocht maar kreeg steeds wollige muisjes aangeboden die hij links laat liggen.
Heb ik hem te veel verwend of hoe kan ik hem iets anders leren? Hij verveelt zich als ik thuis ben. Als ik binnenkom na weggeweest te zijn ligt hij meestal rustig te slapen.
Heeft iemand een tip waar ik de bontmuisjes met een rammeltje kan kopen?
Help svp!!!!!!!! Tips zijn zeer welkom. (Hij is pas mijn eerste kat)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: aandacht vragen? help!!!!

Bericht door eveline1982 »

Je zou is kunnen kijken naar denk speelgoed voor katten, oa te krijgen bij zooplus.nl . Je kan daar brokjes of snoepjes in doen, en dat moeten ze dan via doolhoven etc zien te krijgen. Erg leuk voor een jagertje :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie