Katertje miauwt veel, valt vaak aan en rent als een bezetene

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
thefeelgoodmood
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:53

Katertje miauwt veel, valt vaak aan en rent als een bezetene

Bericht door thefeelgoodmood »

Hallo,

Ik heb sinds een klein jaar een rood/witte kater (Simba) welke inmiddels net iets meer dan een jaar oud is. Sinds enkele dagen begint hij als ik thuiskom aanhoudend te miauwen, mij steeds aan te vallen en begint hij vaak ineens als een bezetene rond te rennen, zich te wassen, schichtig om zich heen te kijken en weer verder te rennen. Tevens valt hij random objecten aan (dozen, stoelen, banken, enz.). Hij is dan niet te houden.

Ik heb geen flauw idee hoe het komt en maak mij hier zorgen om. Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen?

Bij voorbaat dank!

Mvg,
Nick
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katertje miauwt veel, valt vaak aan en rent als een beze

Bericht door castratenkoor »

Is hij gecastreerd?

Bij twijfel zou ik hem medisch na laten kijken. Bloedonderzoek zou kunnen uitwijzen of er iets mis is.

Als het gewoon ontading van blijdschap omdat hij niet meer alleen is als jij thuiskomt, kun je hem aandacht geven, lekker met hem spelen.
Misschien is voedselverrijking wat om hem bezig te houden als hij alleen is.

Is het een idee een tweede kat, een vriendje voor hem, te nemen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Katertje miauwt veel, valt vaak aan en rent als een beze

Bericht door nellebel »

sluit me helemaal aan bij dinie. vraag me wel af als het eenzaamheid is of er dan iets is veranderd in zijn situatie. herken het wel maar bij onzeflippie kregen we dit gedrag al na een maand alleen zijn zonder maatje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Katertje miauwt veel, valt vaak aan en rent als een beze

Bericht door AnneLore »

ik dacht ook meteen solokitten, en een vriendje is sowieso geen gek idee. maar is er iets veranderd/gebeurd? ben je op vakantie geweest, is er iets veranderd in zijn voer?

verder sluit ik me aan bij Dinie en Wendy...
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
Esmeralda1988
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 jul 2013 17:15

Re: Katertje miauwt veel, valt vaak aan en rent als een beze

Bericht door Esmeralda1988 »

Mijn kitten deed dat toen ik hem pas kocht, 3 maanden geleden,
hij rende rond als een gek,beet in kuiten,handen en voeten, en werd helemaal gek :D
Sinds een maand is dat nu afgelopen, hij bijt en krabt helemaal niet meer, rent soms nog wel als een bezetene rond,maar dat is denk ik wel wat elke kitten doet, en vind het wel grappig, als ie zo heen en weer vliegt :D

Laatst had ik hem 9 uur lang alleen gelaten, en toen kwam ik thuis, wou ik hem aaien, en toen beet ie in me voorhoofd.. :$ ( gewoon een teken van, "waarom heb je me zolang alleen gelaten")

Denk toch de eenzaamheid,

Maar ben blij dat ie niet meer aanvalt en krabt en bijt, op de laatste keer na dan toen ie zo lang alleen was haha :D
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Katertje miauwt veel, valt vaak aan en rent als een beze

Bericht door jennli »

Klinkt echt als de dolle vijf minuten of dol half uur. Een van onze vijf uit dat ook op deze manier. Genoeg speeltjes en een maatje om mee rond te rennen vindt ze erg fijn. Waarschijnlijk valt ze je niet aan, maar wil ze met je spelen. Neem maar eens een touwtje in je handen en zwaai er mee als je thuis komt.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie