Miauwen endan wegrennen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Baja
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2013 20:49

Miauwen endan wegrennen

Bericht door Baja »

Dag allen,
Misschien dat jullie mij kunnen helpen met een verklaring en/of advies.
Ik heb twee katten. De oudste van de 2 (8 jaar) kan ontzettend miauwen. Nu heeft hij de laatste tijd de gewoonte om te miauwen en op het moment dat ik naar hem toe ga heel hard weg te rennen naar bovenaan de trap. Vervolgens zit hij heel hard te spinnen boven en te draaien en van alles kopjes te geven. De plek bovenaan de trap is altijd al een knuffelplekje geweest, waar ik veel met hem zit op schoot. Daarnaast is de trap zelf ook een leuk speelplekje. Vanaf de trap goed zicht op de keuken en dus een uitstekend plekje om aandacht te vragen en te spelen tijdens het koken (ik ga dan tussendoor naar de trap om een beetje te spelen).
Maar goed eerlijk gezegd, word ik af en toe er wel moe van om achter hem aan te gaan en vraag me af waarom hij niet gewoon blijft zitten. Want ook ergens anders wil ik hem best aaien. Bovendien als ik niet reageer en dus niet achter hem aan ga, blijft hij erg klagelijk miauwen en zeuren. En kan hij erg vasthoudend zijn.
Is dit aandachttrekkerij (en waarom dan elke keer wegrennen?). Moet ik nog rekening houden met iets anders ( pijn ofzo)? En valt hier nog iets aan te doen? Met name dat wegrennen. Dat miauwen vind ik nog niet zo erg, want wil hem dan best even een knuffel geven, maar word er zo moe van dat ik dan eerst hem achter na moet.

Groetjes,
Baja
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Miauwen endan wegrennen

Bericht door Robijn »

Ik denk dat ie het gewoon een leuk spelletje vindt, het baasje de trap op laten lopen....
Denk niet dat ie pijn heeft..
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Baja
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2013 20:49

Re: Miauwen endan wegrennen

Bericht door Baja »

Hmm, zou ik echt zo'n gewiekst katje hebben? Hij ligt nu heerlijk te slapen en lijkt zo onschuldig. :pdtinc: Misschien wil ik te graag denken dat er meer aan de hand is, dan een kat die mij gewoon om zijn vingertje windt. Al hoewel ik natuurlijk ook niet zou willen dat hij pijn heeft en hij op een omslachtige manier duidelijk probeert te maken dat er wat anders is en ik hem totaal verkeerd begrijp.
Valt dit nog af te leren door niet te reageren? Vraag me af of me dat uberhaupt zou lukken, maar als nu al gezegd wordt dat dat ook niet meer lukt, dan hoef ik het ook niet te proberen.
Groetjes, Baja
Gebruikersavatar
Sterretje90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 sep 2012 14:40
Locatie: Amersfoort

Re: Miauwen endan wegrennen

Bericht door Sterretje90 »

Ik ben geen expert, maar ik zou zeggen: als hij wegrent, negeren, en als hij bij je blijft en zich laat aaien, dan lekker aaien, is het meteen een beloning dat hij niet wegrent. Merk dat je met negeren héél veel 'vervelend' gedrag af kan leren. Moet je natuurlijk wel eerst zeker weten dat ie geen pijn heeft, daarover kan ik niks zeggen...
Liefs van mij en een pootje van Sir Pieter Thomas Eliot
Plaats reactie