Schuwe Saga, 5 mnd, miauwt 's nachts

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Jilca
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2012 13:06

Schuwe Saga, 5 mnd, miauwt 's nachts

Bericht door Jilca »

Hoi lieve kattenvrienden,

Sinds een paar dagen hebben wij een kitten erbij, Saga genoemd. Toulouse, onze andere kitten is 6 maandjes en is al een aantal maanden bij ons. We wilden graag een vriendinnetje voor Toulouse en hebben Saga uit hetzelfde asiel gehaald als onze eerste kitten. Toulouse is heel sociaal en aanhankelijk en Saga is ontzettend schuw en voorzichtig. Overdag zit Saga veel onder de bank en horen en zien we haar bijna niet. Maar 's nachts durft ze samen met Toulouse wel op avontuur te gaan. Het vreemde is dat ze 's nachts ineens heel hard begint te miauwen en we kunnen totaal niet opmaken wat ze wil. Het is ook steeds in een vast ritme:
"miauw, mauw, miauw... mrrrauw, miauw, mauw, wauw"
Vooral de 'mrrrauw' is heel opvallend. We hebben al geprobeerd om eten bij te zetten of om terug met haar te babbelen, maar dat helpt niet echt. Kunnen jullie hier iets uit opmaken? Of hebben jullie misschien tips om uit te vinden wat ze ons wil zeggen?

Alvast bedankt!
Veel liefs van Toulouse, Saga en mij
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Schuwe Saga, 5 mnd, miauwt 's nachts

Bericht door pinguin »

Hoe reageert Toulouse op de geluiden? Je laat ze s`nachts toch ook bij elkaar?

Ik denk dat het voor Saga erg veel veranderingen zijn en dat ze misschien nog andere katten zoekt die er niet meer zijn. Want het is niet niks vanuit het asiel weer in een leuk nieuw huisje te worden geplaatst.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Jilca
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2012 13:06

Re: Schuwe Saga, 5 mnd, miauwt 's nachts

Bericht door Jilca »

Hoi Pingiun,

Ik laat Toulouse en Saga s' nachts ook samen. Mijn vriend en ik slapen tijdelijk op de bank om een oogje in het zeil te houden ;)
Als Toulouse slaapt komt er van haar natuurlijk geen reactie, maar anders gaat ze Saga meestal gelijk opzoeken. Het zou inderdaad goed kunnen dat ze de andere katten uit het asiel roept, er zaten ook wat oudere poezen tussen die zich wat ontfermden over de kittens. Bedankt voor de tip!
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Schuwe Saga, 5 mnd, miauwt 's nachts

Bericht door Freya13 »

Jilca: wij hebben een tijdje een heel jong kitten in huis gehad, en die liep 's nachts ook een beetje verloren. wat wij toen gedaan hebben is een knuffel uit het bed van de kinderen (met hun geur dus) in het mandje van het kitten gelegd ... en echt van de ene dag op de andere is ze 's nachts mooi in het mandje gaan slapen, mét de pootjes op de knuffel
Plaats reactie