Krolse kitten kabaal

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
wulfe
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2012 01:37

Krolse kitten kabaal

Bericht door wulfe »

Een van mijn kittens is voor het eerst krols en laat dit duidelijk merken door VRESELIJK hard te miauwen. Ze doet dit niet de hele dag, maar met tussenpozen en vaak ook tot 's ochtends vroeg. Mijn vraag is of ze dit elke zo hard blijft doen of dat het volume later wat omlaag gaat. ik houd zielsveel van Ukkie en zal haar natuurlijk nooit wegdoen, maar ik slaap er zelfs slecht door.
Groetjes en kopjes van de Argent kolonie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door Ilone »

Ja, dit blijft.
Zolang ze niet geholpen wordt.
Komt ze nu buiten?? Of zijn er andere open katers in de buurt bij haar?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door castratenkoor »

Probleem is heel eenvoudig op te lossen - door haar te laten castreren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door Adriana »

en doe gelijk alle andere kittens van dat nest, meestal krijg je dan korting bij je dierenarts en nog een voordeel.. dan ruiken ze allemaal anders en gaat de acceptatie stukken makkelijker..
en de moederpoes missch...
en welkom op het forum!
we hebben hier heel veel informatie over allerlei onderwerpen en een handige zoekfunctie rechtsboven..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door mittenslief »

gewoon laten helpen het is nog erg slecht ook al die hormonen die door haar lijfje gieren
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door pearlsofpassion »

Tuurlijk roept een krolse poes. Dat is het meest duidelijke teken.
En dat gaat dus niet weg nee. Met ouder worden wordt het alleen maar erger en steeds vaker. Het is vreselijk ongezond voor haar, dus ook mijn advies luidt: laten castreren. En inderdaad de andere kittens ook, het is veel gezonder en beter om de eerste krolsheid bij poezen voor te zijn.
Ik hoop dat je geen open katers zitten hebt... :???:
Er zijn echt al katten genoeg die geen thuis vinden, dus maak aub geen kittens bij! Dus zo snel mogelijk een afspraak maken bij de DA en haar laten helpen zodra haar krolsheid over is. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
wulfe
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2012 01:37

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door wulfe »

Dank voor het welkom en het advies :)
ik zal nog even wat meer info geven. ik heb nog 2 andere kittens, een dame (Isis, niet gecastreerd)en een heer (Morpheus, wel gecastreerd) beiden 13 maanden, Ukkie is iets jonger. Ze hebben allemaal de zelfde vader maar verschillende moeders. Aangezien dit mijn eerste kittens zijn ben ik te nerveus om ze buiten te laten dus beide dames kunnen niet zwanger worden. Ik ben het zeker met jullie eens dat er te veel katten is asiels e.d. zitten dus mocht ik ooit nog een vierde kat in huis nemen dan zal ik daar eerst kijken.

Groetjes en kopjes van de Argent Kolonie

De kittens op de foto zijn Morpheus in acrobatische houding en Isis die kijkt hoe haar broertje zich zelfs bij een dutje uitslooft :p
Groetjes en kopjes van de Argent kolonie
paasnini

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door paasnini »

Waarom zijn ze nog niet geholpen?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door Adriana »

en toch.. en toch.. kan het zijn dat ik het allemaal niet goed gelezen heb?
je slaapt slecht door krolse (dus niet gecastreerde) poezen en vraagt ons advies.
wij geven je de enig redelijke oplossing en dat is castreren.
krolse poezen zijn meesters in het ontsnappen en ' te nerveus om ze buiten te laten..?'
helemaal geen kittens buiten, die zijn veel te onbesuisd en de combi auto/sloot/kitten loopt vrij vaak slecht af.
poezenpil geeft giga kans op tumoren, zelfs al na een paar pillen..

het kan zijn dat ik het allemaal niet goed gelezen heb en dat je al lang een afspraak met je dierenarts hebt voor gezamenlijke castratie..
dat slaapt ook stukken prettiger...! :grin:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
wulfe
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2012 01:37

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door wulfe »

ik ga in de loop van komende week een afspraak maken bij de dierenarts. ik wil haar eerst even tot rust laten komen en laten aansterken voor ik haar laat opereren. De reden waarom beide dames nog niet geholpen zijn is dat de vriendin (met tientallen jaren kattenervaring) van wie ik de kittens heb gekregen me heeft uitgelegd dat ik alleen m'n kater hoefde te castreren omdat het voor katers een veel minder ingrijpende ervaring is dan voor dames. Bovendien kost dit me meer dan €300. ik heb geen enkel probleem om dit uit te geven voor mijn schatjes, maar ik moet er wel 'even' voor sparen

De kans dat er iemand ontsnapt is nihil, ik zet mijn ramen slechts op een kiertje waar zelfs muizen niet door heen kunnen. Als ik naar buiten ga let ik altijd goed op voor ik de deur open doe en als de deur langer open moet blijven zorg ik dat de katten in de huiskamer zijn ingesloten.

Groetjes en kopjes van de Argent Kolonie
Groetjes en kopjes van de Argent kolonie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door pinguin »

Krolsheid vergt erg veel energie van poezen. En de kans op ziektes zijn enorm. Het is even een hoop geld. Maar reken maar uit hoeveel het gaat kosten als de kat onstekingen tumoren krijgt.
Lees anders ook eens bij medisch over castreren daar vind je vast en zeker een hoop info.
Misschien kan je wel een betalings regeling bij de dierenarts regelen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Cerna

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door Cerna »

wulfe schreef:De kans dat er iemand ontsnapt is nihil, ik zet mijn ramen slechts op een kiertje waar zelfs muizen niet door heen kunnen. Als ik naar buiten ga let ik altijd goed op voor ik de deur open doe en als de deur langer open moet blijven zorg ik dat de katten in de huiskamer zijn ingesloten. Groetjes en kopjes van de Argent Kolonie
Ja, dat dacht ik ook bij mijn eerste katten, 32 jaar geleden. Ze kunnen niet ontsnappen en dus hoef ik niet bang te zijn dat er een zwanger wordt.
Nou, tot twee keer toe ontsnapte er dus wel een krolse poes en moest ze tevens geaborteerd worden :-( Katten die krols zijn, zullen er alles aan doen om bij een kater te komen en dan denk je dat je ze te slim af bent, maar dat is een grote vergissing.

Maar goed, je gaat de afspraak maken en een da zal ook niet eerder castreren dan na de krolsheid. Maar een afspraak kun je wel alvast maken.
En castratie van een poes is natuurlijk wat ingrijpender dan van een kater waarbij het zakie aan de buitenkant zit, maar de meeste katten lijden er nauwelijks onder.
Wanneer je een beetje een moderne dierenarts hebt, dan kan hij/zij het dmv een heel klein sneetje waarvoor niet meer dan twee/drie hechtingen nodig zijn.
Onze jongste twee katten zaten nadat de narcose uitgewerkt was, alweer boven in de klimpaal.

Vraag om gasnarcose en geen Metacam als pijnstiller want dat kan nierfalen veroorzaken (weet ik helaas uit ervaring). Een goed alternatief is Onsior.
Gebruikersavatar
looielonder
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 mei 2011 22:10
Locatie: Hilversum

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door looielonder »

misschien een idee, een verzekering voor de poezels.
casteratie wordt dan voor de helft vergoed, hoef je niet zolang te sparen. ;-)

en je weet als je dieren hebt, dat het geld kan kosten.
Grt, Angelique, Diesel en Misty
Gebruikersavatar
wulfe
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2012 01:37

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door wulfe »

ik heb na overleg met mijn dierenarts (De Eland in Den Haag) afgesproken dat ik woensdag met Ukkie langs kom. Isis is hoop ik niet nodig. ik heb bij Petplan geïnformeerd wat een verzekering voor m'n schatjes kost, hoop dat ik bij 3 poezels korting krijg :) Mocht iemand anders goede ervaringen hebben met een ander bedrijf dan hoor ik dit graag.
Groetjes en kopjes van de Argent kolonie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door castratenkoor »

Hoezo is Isis niet nodig, dat begrijp ik niet. Weet je wel wat krolsheden vergen van een kat?
Die gaat net zo goed huilen om een kater!
Misschien kan de dierenarts korting geven als je er twee tegelijk doet?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie