Huilen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Huilen

Bericht door Dafpoetser »

Heb ook een kat gehad die dat deed, en alsof de duvel ermee speelde, altijd in de ruimte die het meest galmde. Net of ie er een "kick" van kreeg en dacht....."het kan NOG harder, hoor maar!"
Het beest zelf mankeerde niks, ik gok dat ie een Glennis Grace wannabee wilde zijn ofzo...
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
coti
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2015 10:16

Re: Huilen

Bericht door coti »

Onze Noga doet het ook, smorgens vooral als ie eten wil lijkt het wel, dan zegt ie als een wekker zo van Opstaan!! Als je m dan benadert in het trappenhuis, ze doet het bovenaan de trap, dan hoort ze je niet zo gaat ze er in op. Of als ze wakker is geworden overdag, even loeien, ik denk ook weleens om te kijken of er iemand thuis is, wellicht ook verlatings angst omdat ze jaren alleen in het bos gewoond heeft waarbij de eigenaren alleen af en toe eten kwamen brengen. Ze trilt bijv ook heel erg als je met haar naar buiten gaat, maar dat is een ander onderwerp!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Huilen

Bericht door Anne »

Is Noga een oude kat? Wellicht kan cholodin dan helpen, dat vermindert de onrust
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dhyan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 jan 2016 23:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Huilen

Bericht door Dhyan »

Hier nog zo,n overloop schreeuwer! Weet ook niet of het pijn is maar hij doet het alleen maar op de overloop..typisch....
Manou 14, Noah 13, †Katsu 3
Dorien66

Re: Huilen

Bericht door Dorien66 »

Onze Roberto huilde op de bak als hij weer een blaasontsteking had. Had bij hem dus een hele duidelijk oorzaak. Het is inderdaad een geluid dat door merg en been gaat, ik had dan altijd zo'n medelijden met hem.
Cerna

Re: Huilen

Bericht door Cerna »

Cerná doet dit ook, maar alleen wanneer ze een speeltje heeft waarin valeriaan zit. Dus voordat we naar bed gaan wordt het hele huis eerst grondig uitgekamd en alle speeltjes hoog gelegd want vooral 's nachts brullen heeft de voorkeur.
Overdag zie je wat ze doet: ze loopt met het speeltje in de bek, gaat zitten, legt het speeltje voor haar voeten en begint te loeien met de kop ver achterover in de nek. Zodra je er iets van zegt, begint ze te prrten.
Cholodin helpt niet tegen dit prooigedrag :smile:
Gebruikersavatar
iljadepilja
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2016 13:43

Re: Huilen

Bericht door iljadepilja »

Hier een sphynx die dat ook op de overloop doet. Wij denken dat hij stiekem operazangeres wil worden want dat gaat me met een volume!
Kattenfamilie 'drie drukke naaktjes'
Plaats reactie