kitten miauwt bij voordeur

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Shaz »

Juist omdat het om een dier gaat en niet om een mens is het aan jou om goed voor hem te zorgen. Hij kan zelf niet aangeven wat zijn behoefte is. Maar uit ervaring weet ik dat een kat die 9 tot 11 uur op een dag alleen is daar uiteindelijk niet gelukkiger van wordt. En de acceptatie tussen twee katten duurt over het algemeen langer dan een week of twee, die ervaring zegt dus nog bijzonder weinig.
Dat je kat voor de deur loopt te mauwen is logisch, daar is meer actie dan in huis. Als je niet wil dat hij buiten komt dan kan je dat gedrag alleen maar negeren. Het gaat vanzelf over als ze eenmaal weten dat die deur toch niet voor ze open gaat.
Ik persoonlijk had er een enorm rotgevoel over toen we nog maar één kat hadden en ik wist dat hij de hele dag alleen thuis zat en ik heb mijn kat enorm op zien leven sinds we er katten bij hebben. Juist doordat wij ook niet wilden dat hij naar buiten ging, daarmee ontneem je ze een heleboel avontuur en beweging. Daar mag dus wel wat tegenover staan!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door evaleeuw »

jobey schreef:Als ik heel eerlijk ben snap ik niet waarom jij dit topic begonnen bent, je vraagt om advies en die krijg je. Je kitten wil gewoon op avontuur en dingen ontdekken, zo zijn ze nou eenmaal.

en trouwens er zijn 2 oplossingen gegeven.

1. kijk eens of je een kitten erbij kunt nemen, aangezien je veel weg bent

2. als hij bij de deur staat gewoon negeren, zodra hij weet dat hij niet voorbij die deur komt houd hij vanzelf op, dus ook helemaal niet afschermen, dat maakt het voor hem alleen maar leuker.

Volledig mee eens!
Natuurlijk is het opvoeden van een kitten niet makkelijk en zit je soms met je handen in het haar, maar alle mensen hier op het forum bedoelen het goed, ze nemen wel de tijd om jou met je vragen te helpen.
Groetjes Eva
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door rissie »

Ik vind je wel erg kortzichtig. Als je vraagd om hulp, neem dit tot je en kijk maar wat je ermee doet.
Stel anders gewoon de vraag niet. Want ieder op dit forum wil alleen het beste voor jouw diertje
Gebruikersavatar
Beestje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2007 00:51

Re: kitten miauwt bij voordeur

Bericht door Beestje »

Er is trouwens niemand die zegt dat jij niet goed voor
je kitten bent.
Je vraagt hulp en iedereen probeert mee te denken.
Maar dat wordt blijkbaar niet gewaardeert!
Wie sturen kan zeilt bij elke wind
Gesloten