Constant miauwen van onze poes

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gesloten
Helena_Corné
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2007 21:07

Constant miauwen van onze poes

Bericht door Helena_Corné »

Wij hebben 3 poezen elk van verschillende leeftijden. Alle drie zijn ze overgenomen van mensen die de katten niet meer konden of wilde verzorgen.

Sinds kort is een van de katten constant de hele dag aan het miauwen. en tuurlijk zitten er ook rust momenten maar die vallen inmiddels niet meer op. Het begint nu echt heel erg vervelend te worden. En daar komt ook nog eens bij dat als we haar nu eten geven ze direct als een speer aanvalt en zelf een schrommend geluid daarbij maakt alsof haar leven er vanaf hangt of zo iets. (het is niet dat de andere katten van haar eten mee eten, het is eerder anders om.) ze is gesteriliseerd.

We hebben al van alles geprobeerd:
- apart eten geven
- het eten voeren (rustig eten dus)
- negeren van het miauwen
- zelfs schreeuwen (we weten dat het geen zin heeft maar toch doe je het onbewust)

En dit is pas sinds een tijdje, we hebben haar als vanaf sept 2005

Heeft hier iemand een idee over wat het zou kunnen zijn????
[/b]
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

eh, is poes gesteriliseerd? Indien niet dan zou ze wel eens krols kunnen zijn.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik herken jouw probleem heel goed, want mijn kater miauwt ook heel veel om aandacht, maar vooral om eten. Hij valt zijn eten ook onmiddellijk aan en rent dan naar het bakje van mijn poes.

Ik laat ze nu dan ook strikt gescheiden eten en geef ook maar twee keer per dag te eten. Zelfs dan zeurt hij iedere keer als ik opsta of naar de keuken loop om eten. Dit is inderdaad zeer irritant, want het is verder een schat.

Ik hoop zelf dat als ik zijn miauwen maar consequent genoeg negeer dat het vanzelf een keertje overgaat, maar zeker weten doe ik dat niet. Echte tips kan ik dus helaas niet geven.

Je zou naar de dierenarts kunnen gaan omdat ze het pas kort doet, want misschien is het medisch zoals bijvoorbeeld een schildklierprobleem en heeft ze de hele dag gewoon razende honger of misschien is het toch een gewoonte geworden die lastig af te leren valt. In ieder geval sterkte met dit vervelende probleem.

groeten,
Sandra
melissa
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2007 21:36

Bericht door melissa »

hallo,

onze kat miauwt ook de hele tijd, ook ik heb vanalles geprobeert en niets blijkt te helpen.
Nu ze is een tijdje geleden overreden; er is een stuk van haar heup af en boven wonder heeft ze zich kunnen slepen to aan onze deur. Nu zit ze wel voor 3 weken in een kooi, kan dit er iets mee te maken hebben?
Maar het is eigenlijk vooral 's avonds dat ze dit doet.
En hoe moeten eigenlijk de oortjes aanvoelen van een kat
qua temperatuur? die van onze kat heeft ze soms watrm dan weer koud? Heeft ze misschien nog ergens last van?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Als je kat pas vanaf het moment dat ze in het hok zit continu miauwt dan kun je bijna zeker stellen dat het daar van komt. Ze voelt zich waarschijnlijk (vooral 's-nachts) eenzaam, opgesloten en zeer gefrustreerd en ze wil er gewoon heel graag uit en dit is de enige manier voor haar om dit te laten blijken. Heel erg vervelend voor jullie, maar eigenlijk ook heel begrijpelijk.

Ik weet niet hoe lang ze nog de het hok moet, maar als het nog lang duurt dan zou je (in overleg met je dierenarts natuurlijk) kunnen besluiten dat ze in een logeerkamer kan verblijven, waar ze nergens op kan springen, maar toch wat meer bewegingingsvrijheid heeft. Ze zal dan waarschijnlijk nog steeds miauwen om er uit te mogen, maar ze heeft dan wel wat meer ruimte en is dan misschien wat minder gefrustreerd.

Wat betreft de oortjes: de huid is daar erg dun, dus als ze het warm of koud hebben dan voel je dat daar direct. Dat is dus volkomen normaal en niets om je zorgen om te maken. Tenzij ze daar gloeiend heet aanvoelt (maar ook op de rest van het lichaam), dan heeft ze koorts en moet je ingrijpen.

groeten,
Sandra
melissa
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2007 21:36

Bericht door melissa »

Ze moet nog 2 weken in het hok zitten, maar ze kan niet gaan omdat eerst dat stuk bot moet terug groeien, wat dus nog even duurt. ZE miauwt ook alleen als er iemand in de buurt is en als ik het hok open maak, maakt ze ook geen aanstalte om eruit te willen. En als ik ze dan aai dan stopt ze met miauwen, tot ze laat blijken, dit door te bijten, dat ze er genoeg van heeft. maar doe je het hok terug dicht en ga je weg dan begint ze terug. Tenzij jet dus het hok laat openstaan en er voor gaat zitten dan zwijgt ze.
Dus ik vrees dat ik dan nog 2 weken dit moet anhoren.
Maar voor onze kat alles eh ;-) AL is het wel wat vervelend.
Ann1973
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2007 16:36

Bericht door Ann1973 »

Hoi Helena,

Ik weet niet hoe oud de poes is maar veel miauwen en het gericht zijn op eten zijn ook de meest voorkomende signalen van dementie.
Verder kan het vele miauwen ook iets met haar gehoor te maken hebben. Als ze niet goed meer kan horen zal ze blijven miauwen totdat ze zich zelf hoort.

Groetjes,
Ann
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Het kan natuurlijk iets lichamelijks zijn, als het zo geassocieerd wordt met eten. Misschien kan je het je da eens navragen.
Maar het kan ook frustratie zijn. Cassis miauwt ook heeeeeeeeel vaak en klinkt echt geïrriteerd, en ik denk dat het komt doordat ze niet meer naar buiten mogen. (balkon met deur in de kamer)
en miauwen is helaas de enige manier van uiting geven!
Ik hoop dat je de oorzaak vindt. ;-)
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Ann1973 schreef:Hoi Helena,

Ik weet niet hoe oud de poes is maar veel miauwen en het gericht zijn op eten zijn ook de meest voorkomende signalen van dementie.
Verder kan het vele miauwen ook iets met haar gehoor te maken hebben. Als ze niet goed meer kan horen zal ze blijven miauwen totdat ze zich zelf hoort.

Groetjes,
Ann
Dan zullen er veel demente katten op het forum zijn denk ik...in elk geval de mijne van 1 ;-)
Liefs Piekje
Evil Bunny

Bericht door Evil Bunny »

Ik heb dat bij één van mijn kittens: hij zit de héle dag te miauwen. Vooral als hij ook maar het flauwste vermoeden heeft dat hij te eten krijgt (als ik naar de keuken loop of zo), maar bijvoorbeeld ook als hij heel tevreden rond zit te kijken vanaf de krabpaal.
In het begin was het leuk, maar nu begint het irritant te worden.. Gelukkig doet hij het niet als wij al in bed liggen, dat scheelt al!

Iemand ervaring met constant miauwende kittens? ;-)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Jazeker, het is, zoals je zelf al zegt, in het begin erg schattig dus heb je de neiging om te reageren, zodat het een gewoonte is geworden en hij het nu constant blijft doen. Het is dus vooral een kwestie van negeren, negeren en nog eens negeren en dan hou het vanzelf op, al kan een kat of kittens soms enorm hardleers zijn ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
dreatjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2007 09:19
Locatie: Hulst

Bericht door dreatjuh »

mijn poes miauw ook de hele dag. maar dan niet om eten.
ze is bijna een half jaar denken we en dan wordt ze krols.
de dierenarts zei dat het steriliseren pas febr/maart nodig was. maar we weten ook niet precies hoe oud ze is omdat ze een vondeling is.
SnowY
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2008 15:26
Locatie: Örebro (Sweden)

Bericht door SnowY »

Ik heb sinds gisteren 2 katten :) bijde 12 weken oud, broer en zus. En ja het zijn echte nachtbrakers :P En mauiwen dat ze kunnen om aandacht te krijgen :P
Evil Bunny

Bericht door Evil Bunny »

Oehhh, broer en zus, kittens, leuk!

Mijn Pakito en Malijntje zijn ook broer en zus, ik had een paar maanden terug veel last van hun gemiauw. Maar wat Sandra W zei, klopt: negeren is de sleutel ;-)

Ze beginnen nu pas 's ochtends om 7 uur (en dan ook stípt 7 uur he! Alsof ze klok kunnen kijken..) omdat ze weten dat we dan opstaan :-P Hoezo ritme-gevoelig...
Gesloten