miauw

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
jane

miauw

Bericht door jane »

ik heb een 2 kittens die bina een jaar zijn. Nou is de ene helemaal ok mar de ander blijft wat kleiner en dunner. Volgens de DA geen probleem. Maar nu miauwt ze dus al 2 dagen en nachten en ik weet niet wat er aan de hand kan zijn. Ze lijft miauwen het gaat gewoon door merg en been. Ik vond dit heel zielig voor haar. Wie kan mij helpen. Wat zal het zijn? alvast bedankt
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Re: miauw

Bericht door Helmie »

jane schreef:ik heb een 2 kittens die bina een jaar zijn. Nou is de ene helemaal ok mar de ander blijft wat kleiner en dunner. Volgens de DA geen probleem. Maar nu miauwt ze dus al 2 dagen en nachten en ik weet niet wat er aan de hand kan zijn. Ze lijft miauwen het gaat gewoon door merg en been. Ik vond dit heel zielig voor haar. Wie kan mij helpen. Wat zal het zijn? alvast bedankt
Je schrijft ze dus ik neem aan dat het dames zijn?
Ik denk dat ze krols is.
Of zijn ze geholpen?
jane

Bericht door jane »

Dank je voor het reageren> Ja mijn katjes zijn meisjes. En nee ze zijn nog niet geholpen moet ik wel doen. Snachts is het miauwen heel erg wij kunnen dan niet slapen is dat normaal? Ik heb laatst ergens iets gehoord over een kattenpil. Weten jullie daar iets van?
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

De kattenpil is niet zo'n goed idee. Je mag 'm niet langer dan een jaar geven omdat het veel kans geeft op latere complicaties zoals kankers en dergelijke.
Het beste is je katjes te laten steriliseren. De krolsheid zal ophouden en je helpt niet mee aan het kattenoverschot.
jane

Bericht door jane »

dank je voor het rea want dat zeiden de mensen er dus niet bij. Nou ligt me katje te slapen en is ze al een uurtje stil dan word het van8 weer gekke boel want kan ik dan het betse doen? en hoe lang duurt zo een krolsheid eigenlijk?
Desiree
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2007 07:52
Locatie: Gouda

Bericht door Desiree »

Hoi Jane,

Balen zeg dat ze zo'n herrie maken 's nachts. Het is bijzonder vervelend om wakker te liggen 's nachts, of steeds weer wakker te worden.

Ik zou zeggen: koop een stel oordoppen voor jezelf en maak een afspraak bij de dierenarts voor een sterilisatie. Het is natuurlijk best even zielig, zo'n ingreep, maar uiteindelijk beter voor de dames en je helpt het kattenoverschot in de hand te houden.

Succes met je beslissing, en ik wens je weltrusten voor vannacht! ;-)

Groetjes,
Desiree
jane21

Bericht door jane21 »

hoi desiree

(heb er 21 agter moeten zetten omdat ik nog niet geactiveerd ben maar ben wel gewoon dezelfde)

dank je voor het reageren Het klopt dat ik zo een ingreep zielig voor ze vind. Maar is het normaal dat der zusje wat gewoon uit zelfde nest komt niet tegelijk met haar krols is?en wat kost zo een ingreep? hoor van mensen veel verschillende prijzen dat klopt tog niet?
alvast bedankt weer

groetjes jane
Desiree
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2007 07:52
Locatie: Gouda

Bericht door Desiree »

Tjonge, echt geen idee eigenlijk! Ik heb zelf een kat gehad uit het asiel (en dan zijn ze al gesteriliseerd), ik heb er dus geen ervaring mee. Maar ja, weet je, wat het kost dat kost het nou eenmaal. Dat is het gevolg van het hebben van een huisdier, op een gegeven moment heb je daar kosten aan. En soms moet je een beslissing nemen voor je diertje, ook al is/lijkt het zielig. Als ik jou was zou ik gewoon wat dierenartsen bellen, (dan natuurlijk wel geregistreerde dierenartsen, geen sjoemelaars ;-) ) en vragen wat de kosten zijn. Een nest kittens kost wrsl meer (heb ik ook geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat dat het geval is). Meer Kittens moet je verzorgen, eten geven en inenten etc. Twéé nesten kost nóg meer...

Het is echt beter om je poezels te laten steriliseren voordat ze zwanger raken... Beter voor je poezen, beter voor jou en uiteindelijk wrsl ook beter voor je portemonnee...

En wat betreft dat zielige, er zijn hier op het forum ook vast mensen die ervaring hebben met zo'n ingreep. (Hun poes dan) Zij kunnen je vast vertellen hoe snel hun patientje weer op de been was.

Oja, over dat haar zusje op een ander moment krols is: daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Geen idee! Maar bij mensen is het natuurlijk ook zo dat de een eerder ongesteld wordt dan de ander (om maar eventjes in plastische begrippen te spreken, hihi :roll: )

Groetjes,
Desiree
jane21

Bericht door jane21 »

het maakt mij niks uit wat het kost ik wil gewoon het beste voor ze het zijn tog mijn sgatjes Nou heb ik ook nog een kater van bijna 5 jaar oud en die is al gecrasteerd maar als twinky dan loopt te miauwen enzo loopt hij daar gewoon om heen is dat omdat hij gecrasteerd is? in ieder geval bedankt voor je tips en adviezen
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

jane21 schreef:het maakt mij niks uit wat het kost ik wil gewoon het beste voor ze het zijn tog mijn sgatjes Nou heb ik ook nog een kater van bijna 5 jaar oud en die is al gecrasteerd maar als twinky dan loopt te miauwen enzo loopt hij daar gewoon om heen is dat omdat hij gecrasteerd is? in ieder geval bedankt voor je tips en adviezen
Sterelisatie kost rond de 100 euro(prijzen kunnen nogal verschillen)
De kater is geen kater meer en heeft niet echt de hormonen meer,maar wil nog wel eens voorkomen dat een gecastreerde kater wil dekken.

Wil je nog even wachten met steriliseren kun je inderdaad even de kattenpil geven,het is pas slecht als je dat jaren doet.
Dat is 1 pil per week(geen prik pil doen dat is nog meer rotzooi in haar lijfje omdat die tot 5maanden werken en de pil licht gedosseerd is)
Voor een poosje kan dit altijd.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Met dat laatste over de kattenpil ben ik het niet eens, het is wel degelijk schadelijk als je het een tijdje gebruikt.

Eigenlijk is het alleen een goed (tijdelijk) idee bij raskatten die voor fokdoeleinden worden gebruikt, want die worden niet gesteriliseerd (ofschoon ik geen voorstander van fokken ben).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

Sandra W schreef:Met dat laatste over de kattenpil ben ik het niet eens, het is wel degelijk schadelijk als je het een tijdje gebruikt.

Eigenlijk is het alleen een goed (tijdelijk) idee bij raskatten die voor fokdoeleinden worden gebruikt, want die worden niet gesteriliseerd (ofschoon ik geen voorstander van fokken ben).

groeten,
Sandra

Het is inderdaad zo dat het niet schadelijk is maar een paar maanden maakt niet zo veel uit.
Behalve als je er al voor dat een kat krols is geworden voor het eerst er mee begint.Dan is de kans op borstklier tumoren erg groot.

Heb je inderdaad geen fok plannen is het het beste sterriliseren,maar van te voren een paar weken/maanden de pil is niet gelijk schadelijk.
Dat is elke week een pilletje en de hoeveelheid blijft beperkt.
De prikpil krijgen ze gelijk een stoot stoffen binnen omdat die 5/6 maanden werken moet

Je hoort wel eens dat mensen hun kat 9 jaar de pil gegeven hebben en die poes dan tumoren ontwikkeld.

Ben ook geen voorstander van de pil als je de bijwerkingen leest.
Maar om gelijk van het slechtste uit te gaan lijkt mij ook niet zou dat ook voor mensen moeten gelden toch
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

Zat het net zelf na te lezen en heb een regeltje er wel erg krom neer gezet bedoel dus
dit regeltje

Het is inderdaad zo dat het niet schadelijk is

Moet dus zijn

Het is inderdaad zo dat het niet niet schadelijk is (dus kan wel zo zijn)
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Heb één van mijn katjes een tijdje de kattenpil gegeven en daar stond duidelijk op dat het niet langer dan 12 maanden mocht.

Steriliseren is trouwens maar ongeveer 1 dagje zielig, katten hebben een andere pijnervaring dan mensen ;)
Desiree
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2007 07:52
Locatie: Gouda

Bericht door Desiree »

Hoi Jane,

Ik was even benieuwd: hoe is het nu? Nog steeds slapeloze nachten? Heb je al een besluit genomen over sterilisatie/kattenpil/iets anders?

Groet,
Desiree
Gesloten