Ons katertje heeft FIP maar is niet ziek

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Patries79
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2023 13:29

Ons katertje heeft FIP maar is niet ziek

Bericht door Patries79 »

Hallo allemaal,

Graag vraag ik jullie advies, en of iemand dit al heeft meegemaakt.
Ons katerjte van net 2 jaar at een maand geleden ongeveer slecht en viel daardoor af. Ik ben toen met m naar de DA gegaan. Deze heeft een bloedonderzoek gedaan waar uit kwam dat bepaalde waardes erg laag wareb, en hij waarschijndelijk FIP heeft. We zijn toen naar een andere DA gegaan voor een second opinion. Deze deed een nieuwe bloedonderzoek, en zag ook bepaalde lage waardes wat dan op FIP zal duiden. Waar ik mee zit is dat onze katertje inmiddels weer eet en speelt en weer normaal is/lijkt. Heeft iemand er ervaring mee dat een kat FIP heeft en toch niet ziek ofzo is? Ik lees op internet horror verhalen, war ik gelukkig niet bij ons kat terug zie. Daarom kan ik zo moeilijk geloven dat hij echt FIP heeft. We hebben over 2 weken een nieuwe afspraak voor een uitgebreid bloedonderzoek die ze naar het lab gaan sturen. Kan iemand me helpen of heeft iemand dit ook meegemaakt?
Alvast bedankt voor het reageren
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ons katertje heeft FIP maar is niet ziek

Bericht door nellebel »

onze odie had ook FIP. wat bij hem opviel was dat hij at als een bouwvakker, speelde, een echt actief kitten was, maar ..... wel werd langzaam aan zijn buikje steeds dikker en ronder. met hem naar de DA gegaan wegens die dikke buik. uitslag natte fip. ineens ging het toen heel snel en werd hij heel erg ziek. natte fip gaat volgens mij veel sneller als droge fip. bij natte fip kunnen ze met een naald een punctie doen uit de buikholte, die dan vol zit met dradend trekkend geel vocht. witte bloedcellen zijn dat heel laag. ik weet niet hoe ze droge fip constateren. sterkte.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie