Vraagje over mijn kat

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Surprise1975
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2022 19:56

Vraagje over mijn kat

Bericht door Surprise1975 »

Hallo,

Ik ben Martine ik heb nu 1 kat Baily, van mijn stiefzoon overgenomen, ze kan helaas niet met andere katten, ik ben hele dagen thuis en ze is een binnenkat.

Nu heb ik tot 2018 katten gehad ( toen is mijn extreem wilde kat Lucky overleden, haar grote broer Sammie, was 2,5 jaar daarvoor overleden) beiden zijn ze rond de 14 geworden.

Baily is net een jaar, maar ik stond vanmiddag onverwachts en per ongeluk op haar pootje,, goddank met de holte van mijn voet, maar toch, ik zelf ben door ziekte behoorlijk zwaarlijvig.

In het verleden is het bij mijn kater ook wel eens gebeurd, maar ze tilde direct haar pootje op krijste, liep even mank, lijkt er nu geen last meer van te hebben, behalve als ik het aanraak, dan gaat ze daarna eraan likken. Is dit normaal? Moet ik hiermee naar de dokter? Ze lijkt er vrijwel geen last van te hebben en bij Sammie was het volgens mij ook zo dat het even vervelend was. Ze likt er niet constant aan, loopt trap, springt op bed (probeer haar rustig te houden) ze lijkt normaal te lopen en erop te steunen. Moet ik me zorgen maken?

Gr. Surprise
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Vraagje over mijn kat

Bericht door Asse-Poes »

Ik denk dat het wel meevalt.
Gisteren trapte ik ook op een kattenpootje omdat de kat achter mij stond en ik hem niet gezien had. Dat levert een harde miauw op en na een knuffel was alles weer goed.
Er kan sprake zijn van een kneuzing bij Baily, maar als de kat gewoon loopt/rent/springt en niet krijst/bijt/piept als je aan dat pootje komt, ben je met de schrik vrijgekomen.
Het likken aan dat pootje kan je vergelijken met het wrijven over een zere plek, wat mensen doen.

Hoe gaat het nu met haar?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie