Maaginfectie?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Goedemorgen,
Sinds maandag eet mijn kater moeilijk en nu sinds vrijdag bijna niets meer. Valt ook af.
Ik ben donderdag naar de dierenarts geweest. Er is bloedonderzoek verricht en die wijzen eigenlijk nergens op. Rode bloedcellen zijn iets te laag, fosfaat, Kalium en natrium zijn allemaal NET onder het minimum. Alvleesklier is goed, nieren perfect, lever ook. Heeft ook geen suiker. DA dacht aan een maaginfectie. Hij braakt niet en heeft normale ontlasting maar de DA hoorde heel licht borrelen in de darm. Hij heeft ook geen koorts.

Hij at eerst zijn eigen brokjes niet meer en ben toen overgestapt op Virbac gastro. Dit gaat sinds gisteren ook heel erg moeizaam. Van de DA heeft hij wel cerenia voor 4 dagen.

Ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Hij drinkt wel meer dan normaal en eet af en toe gras. Hij wast zich ook verder normaal.

Het vreemde is verder dat als je hem een brokje in zijn mond duwt, hij daarna zelf een stuk of 10 verder eet. Daarnaast valt op dat als je hem nieuw voer geeft, hij 2 bordjes eet en er dan genoeg van heeft.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maaginfectie?

Bericht door Anne »

Heeft de da ook goed naar zijn gebit gegeken?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Hij heeft al lang geen tanden meer, zit in de familie een slecht gebit. Hij heeft van de weekend dierenarts mirtazapine gekregen voor de eetlust. Een half uur erna begon hij te kwaken en 20 brokjes te eten, daarna had hij weer genoeg...
argearge1
Panter