Maaginfectie?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maaginfectie?

Bericht door Synemios »

eosinofielen te laag zegt weinig, en ik zie dat de Neutrofielen een beetje verhoogd zijn.
Dus eigenlijk kun je er weinig mee met deze uitslag.

Bij allergieen zijn de eosinofielen soms te hoog maar dat zie ik hier ook niet terug bij Luna en Lizzy en die zijn beiden voor meerdere dingen allergisch.

En toch:


Niesen, kaal likken en dan met name ook buik en achterpoten doen mij denken aan een allergie voor iets in de omgeving,
( stof of schoonmaakmiddel of iets van buiten.)
Luna heeft daar last van.

Nu ben ik nog steeds benieuwd wat jou dierenarts heeft gezegd vandaag, want waar denkt die dan aan?
Want anders wordt het misschien toch eens tijd voor een 2nd opinion.

Dat hij vandaag na een bezoek van de dierenarts niet eet kan ook van de spanning zijn.
Hopelijk gaat hij dat morgen wel weer doen.

Heel veel sterkte want ik weet hoe het voelt als je van alles probeert en er maar geen antwoorden of oplossingen komen, en je kat steeds weer terug valt of maar niet opknapt.

Is er voor die maagklachten al iets van losec of zantac geprobeerd?
Oudere katten hebben vaak last van maagzuur.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ik zag dat kaallikken pas nadat ik bij de dierenarts ben geweest. Heb wel gebeld en ze verzocht me een foto te maken en die op te sturen.

Hij kwam vanmorgen van buiten en heeft toch weer 3 bordjes brokken op. Maar hij is zo stil. Ligt nu ook weer binnen op de overloop, deed ie nooit.

Voor de maagklachten is niets gegeven, omdat hij van vorige donderdag weer at.

Zag wel dat er 2 paddestoelen zijn gegroeid onder mijn notenboom. Of die giftig zijn en hij daaraan likt/bijt? Heb ze net alletwee maar weggehaald.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maaginfectie?

Bericht door Synemios »

Wat zegt je dierenarts van het hele plaatje? Dus ook de andere problemen ( maagklachten etc) Wat denkt die wat er dan aan de hand is?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ze dacht gisteren dat het over was omdat het rode bloedbeeld gestabiliseerd was. Ze dacht dus aan een maagzweertje.
Hij heeft trouwens wel een vlooienallergie (gehad) Sindsdien behandel ik hem met Advantage 80. Hij had steeds bultjes op zijn lijf bij de staart.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

argearge1 schreef: 05 okt 2022 08:40 Zag wel dat er 2 paddestoelen zijn gegroeid onder mijn notenboom. Of die giftig zijn en hij daaraan likt/bijt? Heb ze net alletwee maar weggehaald.
In wat voor buurt woon je? Kan hij je eigen tuin uit? Want er zijn ook mensen die katten bijvoeren en ook mensen die daar langzaam gif doorheen doen. Ik neem aan dat je je wel bewust bent van alle gevaren die een kat buiten je eigen tuin loopt.

Ook water drinken uit een vijver waar veel lelies inzitten kan een kat langzaam vergiftigen. En als Bono hier naar buiten komt is het eerste dat hij doet knabbelen aan de lis aan de rand van mijn vijver. Lijkt mij ook niet gezond en als hij dat elke dag zou doen op een gegeven moment schadelijk voor de organen. Omdat het in je eigen tuin is heb je dat nog in de hand maar als hij erbuiten zou komen... ik moet er niet aan denken, brrr...
Laatst gewijzigd door Rik op 05 okt 2022 09:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Hij kan wel buiten mijn tuin, maar dat doet hij eigenlijk al jaren niet meer. Drinken doet hij uit bakjes buiten en zag hem net weer in een emmer hangen.

Ik heb al jaren een groententuin, maar daar staat niets speciaals in.
Vijvers zijn hier niet in de buurt.

Er komen wel zwerfkatten bij mij "op bezoek".
Laatst gewijzigd door argearge1 op 05 okt 2022 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

Ps. Antivlooienmiddel is ook gif. Te vaak geven kan langzaam een dosis in het bloed opbouwen die ook veel kwaad kan doen. Het is gewoon gif wat de kat krijgt. Ik zou het alleen geven als je zeker weet dat hij een vlooienallergie heeft (geconstateerd) of als hij meerdere keren altijd met vlooien terugkomt. Maar dus hij niet meer buiten de eigen tuin komt kijkt me dit kans ook een stuk kleiner.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

1 september heb ik hem advantage 80 gegeven de voorlaatste keer. Had ik al heel lang niet meer gedaan, maar dat moet maandelijks.

Hij zit nu trouwens weer buiten op een vaste plek in het gras zich te wassen....
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ik heb hier een filmpje ervan. Op het einde zie je wat roze huid...
https://u.pcloud.link/publink/show?code ... 9GlFa004Xk
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Hij is NU pas klaar met wassen en gaat dan vrolijk brokjes eten. Zou die kat zich doodmoe wassen ??? Meer dan 20 minuten zitten wassen...
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Een kennis attendeerde me net dat op het filmpje, waar je de roze huid ziet, het lijkt of daar een bobbel zit...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

Dat kan ook gewoon de manier zijn waarop hij zit.
Kun je het beste zelf zien door hem gewoon even op zijn rug in de lengte op je benen te leggen (als ie dat toelaat :lol: ).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ik heb met gevaar voor eigen leven hem nagekeken. Er zit GEEN bobbel. Ik heb niet precies kunnen zien hoe de huid uitzag, daarvoor bloedden mijn handen al teveel...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

Ja, ik ben hier al vroeg begonnen met het 'oefenen' van het kroelen en het aanraken van de voetjes (om uiteindelijk de nageltjes te kunnen knippen). Yuna blijft lekker op haar rug liggen op mijn benen (welke stand dan ook). Bono wil alleen dwars over mijn benen liggen op zijn rug. Zodra ik hem in de lengte neerleg dan gaat hij wurmen. Rare beesten... die katten :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Hij is nu wel boos weggelopen, volgens mij heb ik ook zijn 2 anaalkliertjes kunnen voelen. Ik voel in ieder geval niks geks. EDIT: nu les ik net dat je die kliertjes niet mag voelen, maar ik meende dat ik ze alle 2 heb gevoeld... Ik zie er wel niets aan. Maar ik moet ze zeker gevoeld hebben, want hij is gecastreerd. Zijn teelballen waren het dus niet.

Maar kan een kat bij zijn anaalklieren? Of komt hij daar niet bij ?
Plaats reactie