Maaginfectie?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

argearge1 schreef: 05 sep 2022 10:41 Dus ze denkt niet dat het spannend is.
Dat is makkelijk praten. Jij zit natuurlijk gewoon met de stress ;-)
(heel herkenbaar)

Gelukkig eet hij in ieder geval nog wel wat (hoewel met behoorlijk wat aansporing).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Hij eet ook weer kattensnacks.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

Hopelijk blijft het de goede kant op gaan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ik word er gek van, hij eet als een gek, Komt vanmorgen binnen en moet 5 bordjes met brokken, 2 kattensnacks en wat blikvoer, pffff. Ik heb de rem erop moeten zetten anders overeet hij zich nog.
Cerna

Re: Maaginfectie?

Bericht door Cerna »

Ik volg dit want zit op dit moment met hetzelfde probleem.

Onze kat Laila eet al een hele tijd mondjesmaat, maar dat vind ik in haar geval niet zo erg want ze is veel te zwaar (8 kilo). Echter, een zware kat drastisch laten lijnen is niet goed want de kans op leververvetting is dan groot.
Sinds een week snuffelt ze aan eten wat ze altijd lekker vond en loopt weg. Alleen stukjes kipfilet gaan er nog met groot enthousiasme in. Brokjes eet ze ook minimaal.
Ik ben daarom begonnen met dwangvoeren (laat ze gelukkig toe) en twijfel over Mirtazapine met deze hitte en/of een doktersbezoek want ze gedraagt zich verder heel normaal.

Is ze plotseling superkieskeurig geworden? Is het de warmte? Is het de komst van ons nieuwe kitten?
Zeg het maar.
Maar het is inderdaad om gek van te worden.

Bij jouw kat denk ik dat de Mirtazapine nu zijn werk doet en ik hoop dat hij ook blijft eten wanneer het pilletje is uitgewerkt.
En gelukkig wordt het donderdag weer koeler en gaat het écht regenen.
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ik heb de mirtazapine zaterdag middag gegeven, ik weet niet hoe lang de werkingsduur is van dit middel.
Cerna

Re: Maaginfectie?

Bericht door Cerna »

Ik gaf aan een andere kat altijd een kwart pilletje en dat werkte een dag of 5, 6 (de eerste twee dagen bunkeren, daarna normaal eten).
Maar omdat een kat er vaak zeer opgewonden op reageert ben ik huiverig geworden om het te geven wanneer het erg warm is. Vooral bij een dikke kat die zich niet teveel moet opwinden bij warm weer.

Ik zie het nog twee dagen aan en wanneer het dan niet verandert dan geef ik een kwartje.
Heeft dat niet het gewenste resultaat dan volgt dierenartsbezoek.

Jij zou ook nog Puur Stomac kunnen overwegen.
Bij Laila had het helaas geen effect, maar Amber - die het 2x daags krijgt en sindsdien nooit meer spuugt - gaat er beter door eten omdat ze geen last meer van haar maag heeft. Wel verpakken in een losse capsule want het is vies spul zegt Amber.
https://www.medpets.nl/puur+stomac/?sqr=Puur%20stomac
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

argearge1 schreef: 06 sep 2022 07:16 Ik word er gek van, hij eet als een gek, Komt vanmorgen binnen en moet 5 bordjes met brokken, 2 kattensnacks en wat blikvoer, pffff. Ik heb de rem erop moeten zetten anders overeet hij zich nog.
Dat klinkt alsof de infectie/bacterie is overwonnen. Dus hopelijk blijft het nu goed gaan.
Cerna schreef: 06 sep 2022 08:05 Alleen stukjes kipfilet gaan er nog met groot enthousiasme in. Brokjes eet ze ook minimaal.
Ik ben daarom begonnen met dwangvoeren (laat ze gelukkig toe) en twijfel over Mirtazapine met deze hitte en/of een doktersbezoek want ze gedraagt zich verder heel normaal.
Dan eet ze in ieder geval nog wel. En kip is ook helemaal niet erg (wel eenzijdig en je moet het geen maanden volhouden maar er zitten toch echt wel voedingsstoffen in).
Hopelijk begint zij ook snel weer gewoon te eten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ik heb vandaag geen nieuwe mirtazapine gegeven omdat hij nog steeds eet.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maaginfectie?

Bericht door Anne »

Ik ben vandaag met Bella helaas ook weer begonnen met mirtazapine
Zij krijgt 1/8e pil om de dag

Ontzettend fijn dat hij nu weer lekker (vr) eet!

@Annet ik heb het met Happy. Hij viel af en weigerde zijn rc so urunary brokjes
Toen terug naar zijn vorig dieet, urinary van een ander merk
Dat ging de 1e week heel goed maar toen ook eetstaking
Ik geef hem nu dagelijks eurologist
Aangezien ik voor Bella rc gastro intestinal in huis heb dacht ik laat ik dat eens proberen en hij at er mondjesmaat van maar de afgelopen dagen eet hij beduidend beter!
Ik vermoed dat er iets is met zijn spijsverteringskanaal, hij is altijd al gevoelig geweest, en dat het nu van binnen genezen is door de gastro
Voorlopig blijft hij hierop, de natvoer vindt hij ook erg lekker
Misschien heeft Laila ook een overgevoeligheid?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Is overgevoeligheid niet vast te stellen ?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maaginfectie?

Bericht door Anne »

Nee, allergietesten kunnen vals positief zijn en intolerantie laat zich niet meten in het bloed. Je krijgt doorgaans spijsvertering problemen als er een overgevoeligheid in het spel zit en als het allergie gebonden is dan kun je het ook meestal aan de vacht zien
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ik ben net geweest om te wegen, hij eet nog steeds erg goed maar is wel 20 gram afgevallen.
Eind september doen we nog een bloedonderzoek.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

20 gram kan gewoon de schommeling per dag zijn (ontlasting weegt ook het een en ander :lol:).
Ook andere weegschaal is mogelijk (eigen digitale keukenweegschaal kan iets anders weergeven dan bij de DA).
Regelmatig zelf wegen en gewichten noteren.

Uiteraard wel goed om erbovenop te zitten.
Maar het is fijn dat hij nu blijft eten (altijd weer een hele opluchting).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Het was dezelfde weegschaal bij de DA. Zelf heb ik geen weegschaal ervoor.
Plaats reactie