Maaginfectie?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Dat zou kunnen, maar in deze toestand met die lage glucose waardes wil ik niet naar Vught. Ik had er dinsdag een afspraak, maar moet nu afwachten wat glucose gaat doen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5138
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maaginfectie?

Bericht door Synemios »

waarom? ik zou nu juist gaan
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Een echo gaat niks toevoegen volgens de DA van de echo. Die triaditis geloof ik wel. Op dit moment speelt hoofdzakelijk de diabetes die gekke dingen doet met de glucose waarde

Ik snap je wel. Misschien moet ik het toch doen. Maar ik moet ontlasting mee gaan nemen en urine, waarvan ik nu al weet dat ik dat niet bij elkaar krijg, want hij doet alles buiten.

Die van het diabetesforum willen dat ik voorlopig geen insuline geef en regelmatig de waardes controleer om te kijken of die laag blijven voor een aantal weken. Dit "verstoort" dan weer de planning... En daar heb ik moeite mee.

Op moment dat ik naar Vught moet, kan ik niet om het uur de glucose meten, op dit moment ben ik erg bang dat hij verkeerd gaat en ga vannacht nu al geen ook dicht doen.
Laatst gewijzigd door argearge1 op 20 nov 2022 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5138
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maaginfectie?

Bericht door Synemios »

En daar gaan we weer, die diabetes komt hoogst waarschijnlijk door de triaditis, alvleesklier.
En je geloofd het wel? Ik zou sowieso heel snel zoeken nar iemand die het wel begrijpt en een behandelplan maakt en daar vooral de triaditis in mee neemt.
En die internist lijkt mij dan de aangewezen persoon.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Dat zegt de DA echo toch ook ? Die kan toch ook een plan maken?
Ik heb er gewoon moeite mee dat ik een kat weer moet kwellen door weer 1,5 uur te gaan rijden om ergens te komen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5138
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maaginfectie?

Bericht door Synemios »

Waarom is dat dan nog steeds niet gebeurd? (plan door echo arts)
Wat denken ze op het diabetes forum van het hele verhaal?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Nog niks, ze vinden vooral dat mijn DA een veel te hoge startdosering insuline heeft gegeven, waardoor het lijkt alsof de lever een glucosedump gedaan heeft, waardoor de glucose nog hoger werd en mijn DA de dosering insuline nog verder ging verhogen...

We zijn nu bezig om de juiste dosering te bepalen, we doen momenteel nog niets met de triaditis.


Verder heeft mijn DA echo alleen geadviseerd aan mijn DA wat zei zelf zou doen. Dus er is eigenlijk wel een plan, maar mijn DA doet net alsof dat niet nodig is...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5138
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maaginfectie?

Bericht door Synemios »

Ja dat was ook het eerste wat ik zei, maar ja ik hoop dat die pancreas nu zelf weer goed gaat werken, en zolang het nu niet gezakt is door de insuline ( die al uitgewerkt is dus) loopt Flip geen gevaar.
Zet gewoon eten neer en de rest zie je dan morgen ochtend wel weer.

Jou dierenarts negeert al vanaf het begin het advies van de echo dierenarts en heeft het alleen maar verergert.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Precies zo denk ik ook, maar ik wil de komende week op vaste tijden de glucose meten. Omdat ik schrik van die 1,2... Ook al moet ik er 1.7 bij optellen, het apparaat geeft wel 1,2 aan...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

argearge1 schreef: 20 nov 2022 23:24 Rik, dus de ontsteking verdwijnt dan ook echt? Ik dacht dat met chronisch werd bedoeld dat hij altijd aanwezig is (net zoals mijn leukemie)
Of de ontsteking echt helemaal verdwijnt en weer terugkomt door de onbekende reden (omdat men nog steeds niet weet waardoor het komt) weet ik niet. Het kan ook zijn dat de ontstekingen op een laag pitje gezet worden en daardoor minder klachten zijn. Maar het kan dan op elk moment weer oplaaien.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5138
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maaginfectie?

Bericht door Synemios »

ja maar laag zonder insuline is geen probleem.
Met insuline is wel een probleem.
'Dus niet spuiten en goed overleggen met het diabetes forum.

Dat je nu niet teveel stress wilt begrijp ik ook, maar ik zou wel dan vragen aan de echo arts wat je nu moet doen omdat je eigen dierenarts niet mee wil gaan in het triaditis verhaal.
Dus dan zou ik de internist afbellen maar wel kijken naar een andere oplossing voor als Flip terug valt.
Want nu lijkt hij het redelijk te doen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5138
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maaginfectie?

Bericht door Synemios »

Wat Rik hier boven al zegt, ze weten een hoop ook nog niet.

Maar Juist omdat het elk moment weer op kan laaien is een plan belangrijk.
Het kan heel lang rustig zijn maar je moet er altijd rekening mee houden.
Wij hebben altijd iets tegen de pijn, (temgesic of buprecare) misselijkheid en dwangvoer in huis voor het geval het midden in de nacht of een weekend gebeurd.
Vaak door dat je dan snel ingrijpt kun je erger voorkomen.
En als ze dit van te voren weten hoeven ze niet steeds eerst te zoeken en kunnen ze ook eerder een infuus geven om de doorbloeding te verbeteren van de alvleesklier en enzymen af te voeren.
En soms tegen uitdroging.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Bedankt Denise voor de tip. Ik ga straks even overleggen met de DA van de echo en ook misschien met de DA uit Maastricht, die heeft destijds dexamethason gezet, AB, pijnstilling, ontstekingsremming, enz.

Ik hoop dat mijn DA, door dit voorval nu, ook gaat zien dat er toch een triaditis/pancreatitis onder zit en iets gaan doen met dat plan of zelf met een plan komt nu,
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5138
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maaginfectie?

Bericht door Synemios »

Gelukkig kan het katten diabetes forum je ook goed begeleiden, dat is echt zeker in het begin heel belangrijk.
Nu ook vooral omdat dan toch die alvleesklier zelf lijkt te gaan werken, dat kan ook met pieken en dalen gaan soms..
Maar uiteindelijk heb je een goede dierenarts nodig die samen met jou een plan maakt voor alles wat er speelt.
Ik hoop dat je daar vandaag verder mee komt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Tegen 10 uur ga ik weer even glucose testen.
Plaats reactie