Nestje kittens op het oog - moeder in contact met Felv geweest

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
SIB-Lover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2021 15:37

Nestje kittens op het oog - moeder in contact met Felv geweest

Bericht door SIB-Lover »

Hallo allemaal,

Wij zijn al een tijdje rustig aan het neuzen voor een nieuwe aanwinst, namelijk een kitten. Nu heb ik een nestje gevonden en ben ik langs geweest voor een kennismaking en een algeheel gevoel.

Prachtige kittens, leuke mensen die heel bewust en zorgvuldig hebben gefokt, maar het verhaal eromheen baarde mij zorgen. Het gaat om het volgende:

Zij hebben zelf twee poezen, waarvan er eentje is overleden aan Felv. De andere poes is toen ook meteen getest en was negatief. Daarna nog ca 2x een test gedaan maar alles bleef negatief. Nu heeft deze poes dus een prachtig nestje, maar ik maak me toch wel zorgen om het risico. Want ik begreep dat Felv ook later pas aan het licht kan komen? Wat als moeder drager is en het heeft doorgegeven op haar kittens? Dan is de kans toch groot dat ze kunnen overlijden? Kittens moeten immers hun weerstand nog flink opbouwen.

Deze mensen hebben uitvoerig gesproken met hun dierenarts en die achtte het veilig. Onze dierenarts geeft echter aan dat het niet zo zwart wit is als het lijkt en hij raadde ons af om een kitten uit dit nest te kopen omdat je gewoon wat meer onzekerheid meeneemt. Wat is nou waar? Is negatief echt negatief bij een Felv test?
Plaats reactie