Jullie steun en kennis nodig

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Jullie steun en kennis nodig

Bericht door Rik »

Ik ben benieuwd hoe het gegaan is bij de internist?
En hoe is het nu met K?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rick88
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2022 10:22

Re: Jullie steun en kennis nodig

Bericht door Rick88 »

Dag allen, inmiddels zijn we een week verder. Ik heb bewust even gewacht met het schrijven van een bericht.

Het bezoek aan de Wagerenk was enorm prettig, we zijn goed geholpen door de internist mevr van der Kooij.
Heel fijn dat er lang de tijd is om in kaart te brengen wat er aan de hand is en we zijn met gerichte adviezen terug naar huis gegaan.

We kwamen natuurlijk voor het plotseling ontstane rillen/spierkrampen, de aanhoudende ontlasting problemen, de hoest aanvallen en de dikke buik van K.

- Er is bloedonderzoek gedaan, geen bijzonderheden.
- Er is een buikecho afgenomen, geen bijzonderheden. (Wat meer vetweefsel ivm periode jan-april prednison)
- Longfoto's uit 2021 zijn bekeken, aanvullend onderzoek zou te intensief zijn voor de kat (longspoeling) en a.d.h.v. foto's en en gerichte filmpjes van ons is zo goed als geconcludeerd dat het astma is.
- Wat betreft de ontlasting, we moeten wat langere tijd doorgaan met het dieetvoer, hopelijk laat dit verbetering zien.
- Dan het belangrijkste, de spierkrampen.. Er is geen oorzaak aan te wijzen. Natuurlijk is er nog allerlei onderzoek mogelijk, CT/MRI enzovoorts maar de internist ziet hier voor nu geen aanleiding toe.

Over het algemeen wordt een hele stressgevoelige en wat angstige kat waargenomen. De hypothese is dat het bezoek aan de kattenboerderij in december heftig is geweest. Tel er de vele andere katten, veel (koude) buitenlucht en veranderde omgeving bij op en dit kan verklaren dat er veel spanning aanwezig is bij de kat.

Helemaal gerustgesteld zijn we niet betreft het rillen (wat 24/7 aanwezig is).

Echter.. we zijn nu een week verder.

K. is volledig gestopt met prednison. Vannacht nog een forse hoestbui gehad, afgelopen dagen ook veel geniesd. Ontlasting is wisselend, maar dit geven we echt de tijd.

Het aller belangrijkste om te melden is dat we onze oude kat terug hebben qua gedrag. De grote lieve schat die hij altijd was is weer zichtbaar. Enorm aanhankelijk, speels, lui en actief. Het trillen is nog zichtbaar in rust maar we bespeuren geen of nauwelijks ongemak. De hoestbuien blijven een ding, advies is om een Aerokat aan te schaffen waarmee we prednison in een puffer kunnen toedienen mocht hij echt enorm blijven hoesten. Zo af en toe is geen probleem. We gaan hier dus mee oefenen voor als het ooit echt nodig is. Alle geurkaarsen en luchtjes in huis weg en we ventileren meer om het aangenamer te maken voor hem.

Al met al, gerustgesteld. Blij dat ik op dit forum in aanloop wat van me af heb kunnen schrijven, dus enorm bedankt voor jullie reacties. Ik blijf hier de voortgang wel delen.

Wagerenk.. super geholpen.
jinx857
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2015 20:38

Re: Jullie steun en kennis nodig

Bericht door jinx857 »

Hoi, mijn kat deed dat ook. Constante trilling in zijn lijf. Ook veel diarree gehad. Was een parasiet ,kan even niet op de naam komen. Maar toen dat weg was en zijn huidprobleem dmv alopectyl.weg was,verdween het trillen ook. Was geen stress.
Plaats reactie