Smokey

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Shewvdn
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2022 09:57

Smokey

Bericht door Shewvdn »

Hoi allemaal,

Al lange tijd volg ik dit forum, echter nooit een account aangemaakt.
Ik heb 2 volwassen katten, Smokey en Pluisje. Ik heb ze al vanaf kitten en ze zijn nu 8.5.

Sinds kort heb ik een kitten erbij, lang verhaal maar dit diertje had een huisje nodig. Echter vertoonde deze nogal wat speel agressie waardoor ik een maatje erbij heb gehaald. Dit ging goed met Smokey en Pluisje tot vorige week.

Smokey werd ineens ziek en at en dronk niet meer. Gelijk naar de spoedarts en ze had hoge koorts en zweertjes in haar bekje, waardoor ze dus teveel pijn had om te eten. Het was weekend dus ik heb haar water toegediend met een spuitje, ze is een hele makkelijke poes die alles toelaat van mij. Maandagochtend gelijk naar de DA en ze hebben haar opgenomen. Ze krijgt nu sondevoeding en infuus met vocht, tevens pijnstilling en ontstekingsremmers.

Ze lijkt met de dag te verslechteren ipv verbeteren en ik ben intens verdrietig. Ze is mijn maatje en ja, jullie weten vast wel hoe diep die liefde kan gaan.

De DA vermoed dat het calici is, wat kan ik doen om haar te helpen? Ik weet dat ze in goede handen is maar ik voel me zo ontzettend machteloos en ook heel schuldig omdat de kittens het waarschijnlijk mee hebben genomen. Ze heeft (en pluisje) de eerste jaren alle entingen gehad alleen de afgelopen jaren niet meer. Dit stukje vind ik heel moeilijk nu want ik voel me ontzettend schuldig. De kitten was naar zeggen gevaccineerd maar ik heb hem nog eens laten enten omdat de herkomst niet zeker is, de andere kitten komt uit het asiel en was al volledig geënt en geholpen.

Als jullie ideeën hebben of wat dan ook, alles is welkom. Ik ben radeloos.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Smokey

Bericht door marloes501 »

Hoi Shewvdn.
Wat rot voor je!
Ik kan mij goed voorstellen dat je je machteloos en schuldig voelt.
Maar zeker een schuldgevoel is niet nodig!!!
Jij kon niet weten dat het kitten misschien een ziekte mee zou nemen!
Je bent naar die dierenarts gegaan op het moment dat Smoky ziek werd, meer kun je niet doen.
Het is niet jou schuld dat het kitten de ziekte mee gebracht heeft, die dingen gebeuren.
Nu is het belangrijk dat Smoky de juiste zorg krijgt! en dat krijgt ze! Daar heb jij voor gezorgd !

Hopelijk voelt ze zich, met de juiste pijnstilling/medicatie , snel wat beter. en knapt ze snel weer op.
Hou wel Pluisje ook heel goed in de gaten en overleg eventueel of je preventief stappen moet ondernemen om te voorkomen dat zij het ook krijgt.

sterkte.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Smokey

Bericht door Ani »

Wat heftig allemaal… Helemaal eens met de woorden van Marloes.
Sterkte 🍀
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Smokey

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik begrijp heel goed dat je je schuldig voelt. Maar nu krijgt hij dankzij jou goede zorgen..
Meer dat dat kan je nu niet doen.

Mijn Filou was ook besmet met het calicivirus toen we hem vonden. Hij heeft toen eveneens aan het infuus gelegen en een ab kuur gekregen. Hij heeft het overleefd, maar in zijn jonge jaren had hij vaak last van chronische niesziekte, veroorzaakt door datzelfde virus. Het is dus iets dat levenslang terug kan opduiken :-( Dankzij de vaccinaties achteraf was dat wel niet meer zo ernstig.
Hij heeft jarenlang cortisonen moeten nemen, maar sinds een anderhalf jaar heb ik dat langzaam afgebouwd en met succes vervangen door l-lysine.
De andere katten zijn nooit besmet geraakt omdat ze op tijd gevaccineerd waren.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Smokey

Bericht door nellebel »

tja je kunt van te voren niet weten dat de kittens dit virus meenemen. daar is ook niet tegen te enten hoor. ze is nu in goede handen en hopelijk red ze het. je schuldig voelen is niet nodig maar dat is makkelijk gezegd. we herkennen het allemaal wel op 1 of andere manier, ook al zegt ons verstand dat het onzin is, het gevoel zegt soms wat anders. hou ook je kittens in de gaten. zij kunnen ook nog ziek worden. hopelijk zijn zij sterk genoeg om het virus te overwinnen. ik heb zo ooit voor mijn flippie een maatje uit het asiel gehaald. hij bleek FELV te hebben. 2 maanden later was hij overleden maar hij had haar ook besmet en zij overleed 7 maanden daarna. ik heb me ook schuldig gevoeld. ze was al een kwetsbaar katje. sterkte met je meisje en we duimen allemaal met je mee
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Shewvdn
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2022 09:57

Re: Smokey

Bericht door Shewvdn »

Hoi allemaal,

Dankjewel voor jullie reacties. Ik zie ze nu pas. Smokey haar zweren (op de tong) beginnen te verdwijnen en heeft vanochtend weer wat gegeten. Heeft wel bloedarmoede kwam uit het onderzoek en een bacterie. Via google kwam ik uit op mycoplasma, geen idee of dat het is maar de klachten komen wel overeen (boven op het calici virus). Ze spint nu ook weer als ze me ziet en is dan heel blij maar nog erg zwak. Ze moet nog even daar blijven zei de dierenarts.
Plaats reactie