Heeft mijn kitten FIP?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Cristel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2021 18:26

Heeft mijn kitten FIP?

Bericht door Cristel »

Ik heb 4 weken geleden een kitten gekocht en ze had al een bol buikje vanaf het moment ik haar heb opgehaald.
De catteryhouder gaf ook aan dat ze altijd al een dik buikje had dat was bij de mama van de kitten ook het geval als kitten vertelde ze me.
Maar haar buikje lijkt helemaal niet dik van het eten het is meer alsof ze een ballonnetje heeft ingeslikt.
Ik heb haar inmiddels al 2 wormen kuurtjes gegeven voor alle zekerheid maar haar buikje is niet geslonken.
Ook heeft ze vorige week een ontstekingsremmer meekregen van de dierenarts omdat ze verhoging had maar gaf aan ik me niet te veel zorgen moet maken dat ze FIP heeft.
Maar het lijkt me toch dat die bolle buik ergens vandaan moet komen?
Ze vertoont geen ziektebeeld
Ontlasting is goed, ze eet goed en is lekker speels.

Kan ze ondanks dat ze niet ziek is toch FIP hebben?
Of moet ik aan een andere aandoening denken?

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen want ik maak me toch zorgen.
FelixenOllie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2020 18:19

Re: Heeft mijn kitten FIP?

Bericht door FelixenOllie »

Lastig te zeggen, fip katjes zijn wel erg ziek. Maar het bolle buikje is wel gek. Heeft de dierenarts gekeken of er vocht in de buik zit? En heb je foto’s?
Wat je zou kunnen doen: Mijn kat heeft namelijk neurofip en ik ben hem aan het behandelen. Dit gaat niet via de dierenarts omdat het middel niet officieel erkend is maar er zijn al veel katjes genezen van Fip met de behandeling. Er bestaat een Facebookgroep genaamd: samen tegen FIP. Ga daar eens heen en zet daar een berichtje neer met foto’s en de symptomen. Als je meteen een bericht naar de beheerders stuurt kunnen ze je advies geven en op weg helpen met de behandeling als die nodig is.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Heeft mijn kitten FIP?

Bericht door Anne »

Zolang jouw kitten niet ziek lijkt zou ik me daar geen zorgen over maken
Kenmerkend voor fip is hoge koorts wat blijft aanhouden ondanks medicatie
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Heeft mijn kitten FIP?

Bericht door nellebel »

het kan wel. mijn odie had dit ook en bij hem is de FIP pas tot uiting gekomen na een aantal maanden. hij had altijd al een dikke buik. ballonnetje. at ook als een bootwerker. na een maand of 2 werd het ineens snel veel dikker en toen werd hij er pas echt ziek van. voor die tijd leek er niets aan de hand. toen bleek het toch FIP te zijn. binnen 2 dagen was het helaas gebeurt met hem.
ik duim voor je dat er niets aan de hand is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie