Coby langdurige koorts! Radeloos

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Hoi!
Ik dacht ik plaats hier even wat er aan de hand is. Ben namelijk erg bezorgd ovrt mijn kitten Coby. 1 Augustus 1 jaar geworden!

Sinds 5 Augustus had Coby moeite met het eten van brokjes. Tijdens het kauwen vielen ze uit z’n mond. Van alles en nog wat geprobeerd en uiteindelijk waren de Paté’s van Gourmet goed te eten.

7 Augustus om middernacht gaf Coby plots over(z’n eerste haarbal!) Wij blij natuurlijk, ging er vanuit dat dit hem dwars zat.

8 Augustus gaf Coby weer over (kots weer vol met haar) Voor de zekerheid toch maar naar de dierenarts gebracht, om z’n gebitje even na te laten kijken. Wat bleek, niks aan de hand in zijn bekje maar Coby had 39.8 graden koorts… Dit is mij helemaal niet opgevallen omdat hij zoals gewoonlijk erg speels was en verder niets liet merken! Geen diaree, niet lethargic, niet slaperig etc. - Nou de DA heeft bij Coby het Cerenia middel geïnjecteerd tegen misselijkheid en Novacam gegeven voor als hij toch een keelontsteking bleek te hebben. Verder moest ik Coby 5 dagen lang Novacam toedienen.

15 Augustus begon ik te merken dat zelfs de Paté met sommige stukjes moeilijk naar binnen ging! Ben toen begonnen met het zachter maken/aanlengen met water. Dit was weer prima te doen voor Coby.

18 Augustus om 7u s’ochtends gaf Coby weer over. Ook hier zat weer haar tussen. Ook voelde Coby warm aan dus weer terug naar de DA. En wat bleek, Coby had nog STEEDS koorts! 38.8 graden. Besloten om hem te testen op FIV/FELV dit kwam gelukkig negatief terug. Ook de Hematologie zag er goed uit. - DA adviseerde om opnieuw te starten met Novacam en dit 7 dagen vol te houden.

20 Augustus
Ja hoor, om 7 uur s’ochtends had Coby weer overgegeven. Uur later weer lekker z’n pate gegeten met een dosis Novacam. Terug naar de DA, wat bleek Coby had nog steeds koorts!! De DA en ik begrepen er niks meer van. - De DA heeft toen besloten dat Coby dagelijks een dubbele dosis Novacam toegediend moet krijgen en een Antibiotica kuur krijgt van 5 dagen. 1e dosis werd toegediend per injectie, 2 dosis zou ik om 18:30 geven. Nou om 18:40, kotst Coby alles eruit! Inclusief de antibiotica! Weer snel terug naar de DA, die sluiten namelijk om 19:00. Coby heeft een 24uurs shot toegediend gekregen van Antibiotica (Amoxicilline) en weer de Cerenia tegen het braken. Heeft in de avond gelukkig weer gegeten, likte z’n bord zelfs schoon.

21 Augustus
Coby is een beetje suffig door alle medicijnen, het is nu ochtend en hij heeft z’n bordje maar voor de helft leeggegeten! Omdat het Zaterdag is en de DA sluit om 12:00, ben ik erg bang dat er wat gebeurt met Coby…

Ik ben echt ten einde raad. Coby heeft koorts maar is altijd gewoon even speels geweest. Van crabwalken tot de zoomies, alles kwam er bij hem uit! Tot nu dan.. Heeft iemand ervaring met langdurige koorts bij katten? het duurt nu al bijna 14 dagen! Wat als hij straks zijn Pate niet meer kan eten?

* Coby z’n gebit ziet er goed uit, niks in zijn keel. Ontlasting ziet er goed uit, plast wel veel maar dat komt door de Paté(60% water). Getest op FIV/FELV. Katertje, gecastreerd. Heeft vlooien gehad (op leeftijd 8/9 weken oud). Is 17 Augustus ontwormd. Komt vaak (alleen) in de tuin. Is een binnenkat. Heeft vaak rauwe kip gehad, maar ben gestopt toen de DA dit afraadden. Heeft wel eens een slak per ongeluk in de tuin gegeten. Eet erg veel bromvliegen (is er gek op). Voor de rest zijn er geen bijzonderheden!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Zotvanpoezen »

Sorry, een beetje laat met mijn reactie...
Je bent terecht bezorgd om je katje! Dit duurt al te lang...
Op dit forum zij geen jammer genoeg dierenartsen om raad te geven.
Ervaringen met deze symptomen heb ik niet.
Wat ik wel opmerk is dat enkele katjes op dit forum met hardnekkige en aanhoudende koorts FIP bleken te hebben :-(
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Ik denk ook aan fip
Hier heeft onze Taxi* meer als 10 dagen hoge koorts gehad
Den felf/fiv test was negatief
Medicatie sloeg niet aan, alleen prednison deed de koorts enkele graden zakken
Wij moesten wel Taxi vanaf dag 1 dwangvoeren want uit zich zelf eten deed hij niet
Uiteindelijk is hij uit zich zelf overleden, een paar uur voordat wij hem wilden laten inslapen
Hij was zo erg verzwakt
De da had een vermoeden van droge fip,maar dat is nooit getest

Ik hoop met heel mijn hart dat dit het niet is natuurlijk bij jullie
Het is echter geen goed teken dat de koorts blijft aanhouden
Eet hij wel goed uit zich zelf?

Heel veel sterkte

Ps braken is oa een bijwerking van novocam
Overleg dat met de da
Wellicht hebben ze een ander middel zonder deze bijwerking
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Zotvanpoezen schreef: 21 aug 2021 12:51 Sorry, een beetje laat met mijn reactie...
Je bent terecht bezorgd om je katje! Dit duurt al te lang...
Op dit forum zij geen jammer genoeg dierenartsen om raad te geven.
Ervaringen met deze symptomen heb ik niet.
Wat ik wel opmerk is dat enkele katjes op dit forum met hardnekkige en aanhoudende koorts FIP bleken te hebben :-(
Bedankt voor je reactie! Ja klopt ik lees dat ook veelal… Alleen het verschil met Coby is, hij is gewoon even vrolijk als altijd, rent achter vliegjes aan etc..
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 21 aug 2021 14:10 Ik denk ook aan fip
Hier heeft onze Taxi* meer als 10 dagen hoge koorts gehad
Den felf/fiv test was negatief
Medicatie sloeg niet aan, alleen prednison deed de koorts enkele graden zakken
Wij moesten wel Taxi vanaf dag 1 dwangvoeren want uit zich zelf eten deed hij niet
Uiteindelijk is hij uit zich zelf overleden, een paar uur voordat wij hem wilden laten inslapen
Hij was zo erg verzwakt
De da had een vermoeden van droge fip,maar dat is nooit getest

Ik hoop met heel mijn hart dat dit het niet is natuurlijk bij jullie
Het is echter geen goed teken dat de koorts blijft aanhouden
Eet hij wel goed uit zich zelf?

Heel veel sterkte

Ps braken is oa een bijwerking van novocam
Overleg dat met de da
Wellicht hebben ze een ander middel zonder deze bijwerking
Bedankt voor je reactie! Ik had jouw post over Taxi gelezen :( vreselijk om mee te maken! Ik leef met jullie mee! Zo heftig als zulke lieve beestjes zo erg moeten lijden!

Gelukkig eet Coby wel, snacks gaan zo naar binnen of een blikje gourmet (alhoewel hij die nu denk ik wel zat is, loopt na een paar happen weg) Ik zat zelf misschien te denken aan een oorontsteking, heb vannacht een klontje eruit weten te pulken. Of dat zijn temperatuur gewoon een beetje verhoogd was door de rit in de auto. Hij word namelijk altijd panisch in de auto, begint te hijgen en te krijsen!

Oh! dat wist ik niet van de Novacam! Valt wel op inderdaad was ermee gestopt na die 5 dagen, en daarna weer begonnen en hopa! Weer gekotst. Ik zal het na het weekend even met de DA bespreken! Dankjewel!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Dank je baasje van Coby


Het is wel positief dat Coby uit zich zelf eet!

Misschien is het een idee voor jou om zijn temperatuur zelf te meten?
Het zou mooi zijn als hij dat alleen krijgt bij stress maar daar heb ik zelf geen ervaring mee

Ik hoop voor jullie dat het gauw weer beter gaat
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 21 aug 2021 15:31 Dank je baasje van Coby


Het is wel positief dat Coby uit zich zelf eet!

Misschien is het een idee voor jou om zijn temperatuur zelf te meten?
Het zou mooi zijn als hij dat alleen krijgt bij stress maar daar heb ik zelf geen ervaring mee

Ik hoop voor jullie dat het gauw weer beter gaat
Zat daar ook aan te denken.. Alleen hij is zo wild altijd dat gaat ons nooit lukken haha, zelfs de DA vraagt altijd assistentie bij Coby! Dankjewel! Ik hou jullie op de hoogte! Hij kwam net gelukkig zelf miauwen om brokjes te eten, is hem 2 weken niet gelukt… (vandaar dat hij nee zei dus tegen Paté vandaag
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Wat geweldig dat hij zelf om brokjes komt vragen!!!
Houd moed!!
Ik ga duimen voor jullie
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Rik »

Raar dat ze niet eerder gelijk antibiotica hebben gegeven. Als ze hier niet eten en misselijk zijn denk ik gelijk aan een virus of bacterie. Dan krijgen ze een cerenia injectie en eventuel ab. Dat was hier de eerste keer. Maar gelukkig gaven ze niet over (maar weigerde te eten). Tweede keer gedaan zonder ab maar toen moest Yuna er wel een eetlustopwekker achteraan krijgen om weer wat te eten.

Gelukkig eet Coby weer wat brokjes. Natvoer is overigens ook goed/beter voor katjes hoor. Goed voor het vocht (want katten drinken vaak te weinig). Lekker afwisselen met soorten is ook goed (niet teveel laten wennen aan een merk/soort).

Hopelijk is Coby nu door de dip heen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 21 aug 2021 16:56 Wat geweldig dat hij zelf om brokjes komt vragen!!!
Houd moed!!
Ik ga duimen voor jullie
Bedankt! Hoop zo erg dat het geen FIP is maar een klein virusje
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Rik schreef: 21 aug 2021 21:36 Raar dat ze niet eerder gelijk antibiotica hebben gegeven. Als ze hier niet eten en misselijk zijn denk ik gelijk aan een virus of bacterie. Dan krijgen ze een cerenia injectie en eventuel ab. Dat was hier de eerste keer. Maar gelukkig gaven ze niet over (maar weigerde te eten). Tweede keer gedaan zonder ab maar toen moest Yuna er wel een eetlustopwekker achteraan krijgen om weer wat te eten.

Gelukkig eet Coby weer wat brokjes. Natvoer is overigens ook goed/beter voor katjes hoor. Goed voor het vocht (want katten drinken vaak te weinig). Lekker afwisselen met soorten is ook goed (niet teveel laten wennen aan een merk/soort).

Hopelijk is Coby nu door de dip heen.
Bedankt voor je reactie! Ja ze dachten inderdaad aan een ontsteking ergens in z’n lichaam(bekje/keel) en gaven denk ik daarom Novacam omdat dit ook koortsverlagend zou zijn! Coby heeft vandaag enorm veel gespeeld en gerend! Denk dat die 24uurs AB shot hem echt erbovenop heeft geholpen! Hij kreeg dental brokjes voorheen omdat zijn gebit er een beetje slecht uitzag volgens de DA. Ik probeerde dat dus te verbeteren met dental brokjes/snacks! Hadden jouw kindjes ook koorts?
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

coby1aug schreef: 21 aug 2021 09:14 Hoi!
Ik dacht ik plaats hier even wat er aan de hand is. Ben namelijk erg bezorgd ovrt mijn kitten Coby. 1 Augustus 1 jaar geworden!

Sinds 5 Augustus had Coby moeite met het eten van brokjes. Tijdens het kauwen vielen ze uit z’n mond. Van alles en nog wat geprobeerd en uiteindelijk waren de Paté’s van Gourmet goed te eten.

7 Augustus om middernacht gaf Coby plots over(z’n eerste haarbal!) Wij blij natuurlijk, ging er vanuit dat dit hem dwars zat.

8 Augustus gaf Coby weer over (kots weer vol met haar) Voor de zekerheid toch maar naar de dierenarts gebracht, om z’n gebitje even na te laten kijken. Wat bleek, niks aan de hand in zijn bekje maar Coby had 39.8 graden koorts… Dit is mij helemaal niet opgevallen omdat hij zoals gewoonlijk erg speels was en verder niets liet merken! Geen diaree, niet lethargic, niet slaperig etc. - Nou de DA heeft bij Coby het Cerenia middel geïnjecteerd tegen misselijkheid en Novacam gegeven voor als hij toch een keelontsteking bleek te hebben. Verder moest ik Coby 5 dagen lang Novacam toedienen.

15 Augustus begon ik te merken dat zelfs de Paté met sommige stukjes moeilijk naar binnen ging! Ben toen begonnen met het zachter maken/aanlengen met water. Dit was weer prima te doen voor Coby.

18 Augustus om 7u s’ochtends gaf Coby weer over. Ook hier zat weer haar tussen. Ook voelde Coby warm aan dus weer terug naar de DA. En wat bleek, Coby had nog STEEDS koorts! 38.8 graden. Besloten om hem te testen op FIV/FELV dit kwam gelukkig negatief terug. Ook de Hematologie zag er goed uit. - DA adviseerde om opnieuw te starten met Novacam en dit 7 dagen vol te houden.

20 Augustus
Ja hoor, om 7 uur s’ochtends had Coby weer overgegeven. Uur later weer lekker z’n pate gegeten met een dosis Novacam. Terug naar de DA, wat bleek Coby had nog steeds koorts!! De DA en ik begrepen er niks meer van. - De DA heeft toen besloten dat Coby dagelijks een dubbele dosis Novacam toegediend moet krijgen en een Antibiotica kuur krijgt van 5 dagen. 1e dosis werd toegediend per injectie, 2 dosis zou ik om 18:30 geven. Nou om 18:40, kotst Coby alles eruit! Inclusief de antibiotica! Weer snel terug naar de DA, die sluiten namelijk om 19:00. Coby heeft een 24uurs shot toegediend gekregen van Antibiotica (Amoxicilline) en weer de Cerenia tegen het braken. Heeft in de avond gelukkig weer gegeten, likte z’n bord zelfs schoon.

21 Augustus
Coby is een beetje suffig door alle medicijnen, het is nu ochtend en hij heeft z’n bordje maar voor de helft leeggegeten! Omdat het Zaterdag is en de DA sluit om 12:00, ben ik erg bang dat er wat gebeurt met Coby…

Ik ben echt ten einde raad. Coby heeft koorts maar is altijd gewoon even speels geweest. Van crabwalken tot de zoomies, alles kwam er bij hem uit! Tot nu dan.. Heeft iemand ervaring met langdurige koorts bij katten? het duurt nu al bijna 14 dagen! Wat als hij straks zijn Pate niet meer kan eten?

* Coby z’n gebit ziet er goed uit, niks in zijn keel. Ontlasting ziet er goed uit, plast wel veel maar dat komt door de Paté(60% water). Getest op FIV/FELV. Katertje, gecastreerd. Heeft vlooien gehad (op leeftijd 8/9 weken oud). Is 17 Augustus ontwormd. Komt vaak (alleen) in de tuin. Is een binnenkat. Heeft vaak rauwe kip gehad, maar ben gestopt toen de DA dit afraadden. Heeft wel eens een slak per ongeluk in de tuin gegeten. Eet erg veel bromvliegen (is er gek op). Voor de rest zijn er geen bijzonderheden!
Update:
21 Augustus: 07:00 Novacam gegeven, heeft z’n bordje in een paar uur tijd leeggegeten. Van 14:00 tot 17:00 enorm veel gespeeld in de tuin! Vliegjes vangen met balletjes spelen etc. Kwam me om 17:00 halen om te eten, weigerde Paté maar zei gelukkig weer ja tegen zijn dental brokjes. 18:30 dosis antibiotica gegeven, werd hij erg moe en misselijk van! Gelukkig niet overgegeven.. Nu is het 22:00 en voelt hij zich weer stukken beter! Ook voelen zijn pootjes en oortjes niet meer zo warm als vorige week aan!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Rik »

De eerste keer hadden ze inderdaad ook koorts. Eerst at de ene niet en toen ik een afspraak bij de DA gemaakt had ging de tweede ook slechter eten. Dus echt iets van bacterie of virusje. Ze hebben toen een metacam injectie gehad met clavubactin-kesium ab pilletjes. Ze gingen toen ook gelijk weer eten. Tweede keer dat ze het hadden dus alleen de cerenia injectie zonder ab (maar voor Yuna wel een eetlustopwekker). Na een paar dagen waren ze gelukkig weer in orde.

Het klinkt inderdaad alsof Coby zich weer een stuk beter voelt. Wel even een lichte paniek als zoiets gebeurd maar dat hij speels en actief blijft is wel een goed teken.

Misselijkheid door de antibiotica kan zeker. Hopelijk blijft dat er nu wel goed in.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Het is inderdaad erg positief dat Coby lekker aan het spelen is en actief is :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Rik schreef: 21 aug 2021 23:46 De eerste keer hadden ze inderdaad ook koorts. Eerst at de ene niet en toen ik een afspraak bij de DA gemaakt had ging de tweede ook slechter eten. Dus echt iets van bacterie of virusje. Ze hebben toen een metacam injectie gehad met clavubactin-kesium ab pilletjes. Ze gingen toen ook gelijk weer eten. Tweede keer dat ze het hadden dus alleen de cerenia injectie zonder ab (maar voor Yuna wel een eetlustopwekker). Na een paar dagen waren ze gelukkig weer in orde.

Het klinkt inderdaad alsof Coby zich weer een stuk beter voelt. Wel even een lichte paniek als zoiets gebeurd maar dat hij speels en actief blijft is wel een goed teken.

Misselijkheid door de antibiotica kan zeker. Hopelijk blijft dat er nu wel goed in.
Ahh fijn om te horen dat alles goed is afgelopen! Ja je leest natuurlijk van alles over FIP en dan raak je wel in paniek inderdaad!
Plaats reactie