Coby langdurige koorts! Radeloos

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Update:
Coby heeft vandaag enorm veel gespeeld! Het lijkt alsof de antibiotica echt z’n werk heeft gedaan en niet zo zeer de Novacam. Ook wilt hij nu liever brokjes dan Pate! Ik ga er vanuit dat het waarschijnlijk een lichte oor infectie is geweest.. vandaar dat het kauwen ook moeilijk ging. Temperatuur zelf kunnen opmeten, om 13:00 was het 37,9 en om 21:30 was het 38,6! Vandaag gestopt met de antibiotica en woensdag stoppen met de Novacam. Hoop dat de koorts weg blijft!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Dat klinkt geweldig!!! :eboohoo: :eboohoo: :eboohoo:

Ik ga duimen dat de koorts wegblijft
Al met al zijn dit hele goede signalen!!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Update Coby:
Met Coby gaat het al stukken beter gelukkig, de koorts is weg en hij kan weer brokjes kauwen! Alleen wat maar niet weg wilt gaan is de misselijkheid, nadat hij vrijdag weer had gekotst heeft de DA besloten de antibiotica kuur weer op te starten met 7 dagen :(, indien de misselijkheid weer terugkeert dan toch maar een ontlastings onderzoek! Denk dat ik hoe dan ook volgende week een klein onderzoekje laat doen van zijn bloedwaarden, maag/darmen en ontlasting…
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Weet je zeker dat de misselijkheid geen bijwerking is vd medicatie?
Als dat niet het geval is zou het ook nog om een overgevoeligheid voor het voer kunnen zijn
Daar kunnen katten ook van gaan kotsen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 29 aug 2021 11:57 Weet je zeker dat de misselijkheid geen bijwerking is vd medicatie?
Als dat niet het geval is zou het ook nog om een overgevoeligheid voor het voer kunnen zijn
Daar kunnen katten ook van gaan kotsen
Nee want was al paar dagen gestopt met de medicatie! Er zat wel raar genoeg alweer haar in zijn braaksel… de 4e keer al. Hij zit al een maand aan de anti haarbal pasta. Overgevoeligheid van voer moet ook nog kunnen.. Alleen sinds dit alles begonnen is krijgt hij ander voer dus de kans is klein dat het aan het voer ligt.. Hoop gewoon zo erg dat het geen FIP blijkt te zijn
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Als het fip zou zijn zou hij niet zijn verbetert maar juist verslechteren
Wat voer je precies
En wat voor haarbal pasta gebruik je?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 29 aug 2021 12:31 Als het fip zou zijn zou hij niet zijn verbetert maar juist verslechteren
Wat voer je precies
En wat voor haarbal pasta gebruik je?
Ahh oke, ja hij verbetert juist (geen koorts meer). Ik gebruik de Versele-Laga Oropharma Anti Hairball - Anti Haarbal - 100 g.. Valt me wel op was gestopt met de pasta tijdens het geven van z’n medicatie en het kotsen verdween/werd minder. Na de medicatie weer begonnen met de pasta en ja hoor 3 dagen later kotst hij weer met erg veel haar erdoorheen.. Omdat hij zo slecht at tijdens zijn koorts (kon ook geen brokjes meer kauwen en wilde geen enkele natvoer) Kwam ik uit op Gourmet Pate, dit slurpt hij zo op! Omdat hij nu geen koorts meer heeft ben ik nu langzamerhand aan het wisselen van Gourmet Pate naar die van Renske/Almo. Ben ook gestopt met Kip smaak te geven, dacht misschien een kipeiwit allergie?
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 29 aug 2021 12:31 Als het fip zou zijn zou hij niet zijn verbetert maar juist verslechteren
Wat voer je precies
En wat voor haarbal pasta gebruik je?

Overigens.. hij likt er vaak zijn neusje (misselijkheid? verkoudheid?) nja als het misselijkheid was zou hij neem ik aan ook niks meer willen eten…
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Ja in dit geval kunnen het ook haarballen zijn waar door hij misselijk is
En gaat braken
Zijn het echte haarballen die hij uitkots of is het ook het eten wat hij er uit gooit?

Met fip houden ze hoge koorts
Ik zou er niet langer vanuit gaan dat hij dit heeft

Ik zou wel met de da overleggen over het kotsen en het haar wat hij opgeeft,plus de haarbal pasta die je al een maand geeft

Ik zou niet weten waarom hij zijn neusje aflikt
Beterschap!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Bijzonderheden:

- Plast veel (krijgt alleen pate 80% water)
- Geeft over 2/3 dagen na stoppen medicatie en starten met haarbalpasta
- Likt zijn neusje veel, erg natte neus
- Krabt veel aan oren/wangen
- Bijt veel op pootjes
- Hoge piep wanneer hij slaapt en ik zachtjes op z’n longen druk
- Iets wat harde ontlasting
- geen koorts
- laat heeel af en toe brokjes uit z’n mond vallen (moeite kauwen)
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 29 aug 2021 13:17 Ja in dit geval kunnen het ook haarballen zijn waar door hij misselijk is
En gaat braken
Zijn het echte haarballen die hij uitkots of is het ook het eten wat hij er uit gooit?

Met fip houden ze hoge koorts
Ik zou er niet langer vanuit gaan dat hij dit heeft

Ik zou wel met de da overleggen over het kotsen en het haar wat hij opgeeft,plus de haarbal pasta die je al een maand geeft

Ik zou niet weten waarom hij zijn neusje aflikt
Beterschap!
Heb even wat foto’s van zijn braaksel geupload, bestaat altijd uit deels voedsel/haar (niet klikken bij een gevoelige maag haha) Ik las overigens dat droge fip vaak begint met vage klachten die langere tijd aanhouden.. vandaar de angst!

https://ibb.co/MZLCXt4
https://ibb.co/dPWkB5X
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Zotvanpoezen »

coby1aug schreef: 29 aug 2021 13:09 Overigens.. hij likt er vaak zijn neusje (misselijkheid? verkoudheid?) nja als het misselijkheid was zou hij neem ik aan ook niks meer willen eten…
Neusje (kort) likken is een teken van stress. Vaak en langdurig neusje likken is meestal bij jeuk in de neus door bv. loopneusje of een vreemd voorwerp erin. Maar dan wrijven ze ook met een pootje aan het neusje en niezen ze vaak.
Veel slikken en smakken is een teken van misselijkheid.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Rik »

coby1aug schreef: 29 aug 2021 13:07 Valt me wel op was gestopt met de pasta tijdens het geven van z’n medicatie en het kotsen verdween/werd minder. Na de medicatie weer begonnen met de pasta en ja hoor 3 dagen later kotst hij weer met erg veel haar erdoorheen..
Misschien dan ook stoppen met die pasta. Misschien kan hij daar niet goed tegen. Een kat zou de haren in principe zelf moeten kunnen verwerken en de koorts kan daar niet door gekomen zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Rik schreef: 29 aug 2021 14:31 Misschien dan ook stoppen met die pasta. Misschien kan hij daar niet goed tegen. Een kat zou de haren in principe zelf moeten kunnen verwerken en de koorts kan daar niet door gekomen zijn.
Zal er mee stoppen en aankijken hoe het dan gaat! Bedankt voor alle reacties!

Ik waardeer alle reacties enorm, Coby is mijn eerste kattenkindje, ben als de dood dat hem iets overkomt! Jullie helpen me echt goed met meedenken 🙏🏾 enorm bedankt!!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

coby1aug schreef: 29 aug 2021 13:43 Bijzonderheden:

- Plast veel (krijgt alleen pate 80% water)
- Geeft over 2/3 dagen na stoppen medicatie en starten met haarbalpasta
- Likt zijn neusje veel, erg natte neus
- Krabt veel aan oren/wangen
- Bijt veel op pootjes
- Hoge piep wanneer hij slaapt en ik zachtjes op z’n longen druk
- Iets wat harde ontlasting
- geen koorts
- laat heeel af en toe brokjes uit z’n mond vallen (moeite kauwen)

Krabben, op pootjes bijten en piepende ademhaling kunnen op allergie wijzen
Ik zou dit ook zeker met de da bespreken

En het frequent plassen, zijn dat telkens kleine plasjes of hele grote?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie