Coby langdurige koorts! Radeloos

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Update:
Na een week veel gespeeld en gegeten te hebben is het braken helaas weer terug gekomen.. in 2 dagen tijd zelfs 3x gebraakt 😔. Het is nu zondag dus maandag gelijk naar de DA. De 3e x dat Coby moest braken ging hij heel gek kuchen erna (lijkt veel op filmpjes waar katten een haarbal opbraken) heb het ook kunnen filmen dus laat het gelijk zien aan de DA morgen. Denk toch echt dat er gewoon een mega haarbal ergens vastzit in zijn spijsverteringskanaal wat voor de misselijkheid en braken zorgt.. Heeft iemand dit wel eens gehad?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Nee, en je had toch ook al meer als een maand haarbalpasta gegeven?
Het enige wat ik nu bedenken kan is dat het waarschijnlijk een overgevoeligheids reactie is
Probeer eens hypoallergeen voer en kijk of het braken afneemt
De meeste da praktijken hebben dat op voorraad
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 05 sep 2021 19:25 Nee, en je had toch ook al meer als een maand haarbalpasta gegeven?
Het enige wat ik nu bedenken kan is dat het waarschijnlijk een overgevoeligheids reactie is
Probeer eens hypoallergeen voer en kijk of het braken afneemt
De meeste da praktijken hebben dat op voorraad

De pasta ongeveer 2/3 weken, denk dat ik iets te enthousiast was met de vermelding van 1 maand.

Hypoallergenic brokjes van royal canin krijgt hij nu, een week. Omdat hij zo moeilijk met brokjes is krijgt hij ongeveer 70% blikjes (vissoorten) en 30% brokjes
Het jeuken is een stuk minder geworden gelukkig.. Ik laat weten wat er morgen uit de bus komt
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

O ik wist niet dat hij ook jeuk had
Rc hypoallergenic natvoer bestaat volgens mij niet?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 05 sep 2021 21:30 O ik wist niet dat hij ook jeuk had
Rc hypoallergenic natvoer bestaat volgens mij niet?
Nee klopt, alleen de 30% brokjes die hij krijgt zijn hypoallergenic!
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Update zondag avond:
Coby braakte alweer om 20:30 :(, toch maar met spoed naar de DA in nieuwegein gegaan. Tempratuur thuis was 38.4 ….bij de DA.. 40.2!! Blijkt dus dat de “koorts” weken geleden geen koorts was maar gwn verhoogde temperatuur door stress! Alles is gevoeld bij Coby en geluisterd. Maag, longen, hart, darmen, blaas alles voelde goed aan en gezond! Nu weer thuis met een vrolijke Coby met antibraakmiddel. Morgen toch maar ontlasting inleveren en eventueel een echo laten maken! Wel een dubbel gevoel dat alles er goed uitzag.. want wat veroorzaakt het braken? Maarja hij zag er zo gezond uit dat ze het niet nodig vonden om hem op te nemen… Waarschijnlijk zal het gewoon inderdaad om overgevoeligheid voor iets gaan
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

coby1aug schreef: 05 sep 2021 22:39 Nee klopt, alleen de 30% brokjes die hij krijgt zijn hypoallergenic!
Dan heeft het geen zin om hypoallergeen te voeren,
De vraag is of je dan het natvoer kunt overslaan en hem alleen nog maar hypoallergeen voer te geven,dus ook geen snoepjes of snaks tussendoor

Zou dit eerst proberen voor en nadat je na een paar 100 euro voor testen,echo enz hetzelfde advies krijgt en het inderdaad om een overgevoeligheidsreactie blijkt te gaan
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 05 sep 2021 22:54 Dan heeft het geen zin om hypoallergeen te voeren,
De vraag is of je dan het natvoer kunt overslaan en hem alleen nog maar hypoallergeen voer te geven,dus ook geen snoepjes of snaks tussendoor

Zou dit eerst proberen voor en nadat je na een paar 100 euro voor testen,echo enz hetzelfde advies krijgt en het inderdaad om een overgevoeligheidsreactie blijkt te gaan
Daar heb je gelijk in inderdaad… Heb vaker geprobeerd om alleen brokjes te geven maar dan eet hij letterlijk de hele dag niet, dat gaat me dan weer een beetje te ver.. Heb van alles geprobeerd door z’n brokjes te doen, van liquid snacks, tot aan olijfolie tot zelfs mayo. Hij is echt mega kieskeurig. Ik ga het morgen nog eens proberen in overleg met de dierenarts, alleen brokjes te geven ondanks dat hij dan wellicht weer de hele dag niet gaat eten en z’n maag weer opvult met alleen maagzuur zucht.. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Oh dat is vervelend zeg
Is hij geen brokjes eter of lust hij alleen deze niet?
Er bestaan ook andere merken
Bij medpets verkopen ze trovet hypoallergeen in verschillende smaken zoals oa

https://www.medpets.nl/trovet+rrd+hypoallergenic+kat/

Je hebt van prins ook hypoallergeen voer
https://petsplace.nl/prins-vitalcare-di ... 6-pps.html

Je hebt ook nog sanimed
https://www.medpets.nl/sanimed-skin-sensitive-kat/

Maar als hij geen brokjes eet zou je hypoallergeen natvoer kunnen proberen
Trovet heeft daar wel wat van
En sanimed geloof ik ook

Mooiste zou zijn als je her en der wat proefzakjes kunt aanvragen

Heel veel succes

Ps ik zit ook nog te bedenken dat je poes zich beroerd kan voelen door de overgevoeligheid en hij daarom zo slecht eet
Mayo zit vol met kippeeiwit, en ik weet niet wat voor allergenen er in liquid snack kunnen zitten

Overleg maar met de da hoelang hij zijn brokjes mag weigeren, maar bedenk wel dat als het om een voedselovergevoeligheid gaat je hem zieker maakt door allergenen te blijven geven of andere stofjes waar hij intolerant voor is
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 06 sep 2021 09:45 Oh dat is vervelend zeg
Is hij geen brokjes eter of lust hij alleen deze niet?
Er bestaan ook andere merken
Bij medpets verkopen ze trovet hypoallergeen in verschillende smaken zoals oa

https://www.medpets.nl/trovet+rrd+hypoallergenic+kat/

Je hebt van prins ook hypoallergeen voer
https://petsplace.nl/prins-vitalcare-di ... 6-pps.html

Je hebt ook nog sanimed
https://www.medpets.nl/sanimed-skin-sensitive-kat/

Maar als hij geen brokjes eet zou je hypoallergeen natvoer kunnen proberen
Trovet heeft daar wel wat van
En sanimed geloof ik ook

Mooiste zou zijn als je her en der wat proefzakjes kunt aanvragen

Heel veel succes

Ps ik zit ook nog te bedenken dat je poes zich beroerd kan voelen door de overgevoeligheid en hij daarom zo slecht eet
Mayo zit vol met kippeeiwit, en ik weet niet wat voor allergenen er in liquid snack kunnen zitten

Overleg maar met de da hoelang hij zijn brokjes mag weigeren, maar bedenk wel dat als het om een voedselovergevoeligheid gaat je hem zieker maakt door allergenen te blijven geven of andere stofjes waar hij intolerant voor is

Nou ik ben letterlijk al meer dan €100 kwijt aan testzakjes van brokjes hij lust letterlijk niks! Ja vind dat zo gek ook, altijd gewoon liquid snacks & mayo gegeven nooit wat aan de hand! zelfs geen diarree.. Zo gek hoe ze ineenkeer een overgevoeligheid kunnen krijgen voor iets. Dankjewel! Ik ga gelijk wat van de hypoallergenic natvoer bestellen! hopen dat dat wel werkt.. Ik geef hem nu Gourmet zalm/tonijn en Almo tonijn/pompoen.. Wellicht ook mee stoppen aangezien hij het weekend alles eruit gekotst heeft. Zo lastig dit allemaal. Want zat ook te denken als hij overgevoelig is voor bepaald voedsel dan zou ik dat ook moeten kunnen merken aan zijn ontlasting toch? Hij heeft al ik weet niet hoelang geen diaree gehad, z’n ontlasting ziet er altijd vrijwel perfect uit!

In ieder geval bedankt voor de tips! Ga er gelijk mee aan de slag.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Ja dan kun je je beter richten op hypo natvoer
En dan eentje zonder vis want in beide natvoeren die jij gaf zat tonijn

Ik heb verleden week voor Hobbel hyponatvoer van trovet besteld
Hobbel is ook allergisch,rochelt veel en heeft veel jeuk maar ontlasting is goed
Maxi* hier had wel diarree,hij was ook allergisch

Nu jij al zoveel geld hebt uitgegeven zou je kunnen informeren naar een smaakgarantie
Ik weet alleen niet of elk merk dat heeft

Je zou ook eerst kunnen uitproberen hoe hij het doet op normaal natvoer maar dan zonder vis
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Rik »

coby1aug schreef: 05 sep 2021 19:08 Denk toch echt dat er gewoon een mega haarbal ergens vastzit in zijn spijsverteringskanaal wat voor de misselijkheid en braken zorgt.. Heeft iemand dit wel eens gehad?
Bowy heeft dat vroeger ooit een keer gehad. Ze at toen helemaal niet meer. Ik vroeg nog aan de dierenarts "is het geen haarbal". Hij voelen en zei "nee, meneer, het is geen haarbal, ik voel niets". Ze is toen een kleine week opgenomen (aan infuus ed) en ik kreeg haar daarna uitendelijk maar mee naar huis met een inslaapdvies als ze thuis niet uit zichzelf zou gaan eten. Thuisgekomen komt ze uit haar mandje... stopt... en gooit me er toch een grote haarbal uit en viel daarna gelijk haar etensbakje aan. Sindsdien voorgenomen altijd een echo, fotos en endoscopie te laten doen voordat ik ooit een inslaapadvies op zou volgen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 06 sep 2021 11:57 Ja dan kun je je beter richten op hypo natvoer
En dan eentje zonder vis want in beide natvoeren die jij gaf zat tonijn

Ik heb verleden week voor Hobbel hyponatvoer van trovet besteld
Hobbel is ook allergisch,rochelt veel en heeft veel jeuk maar ontlasting is goed
Maxi* hier had wel diarree,hij was ook allergisch

Nu jij al zoveel geld hebt uitgegeven zou je kunnen informeren naar een smaakgarantie
Ik weet alleen niet of elk merk dat heeft

Je zou ook eerst kunnen uitproberen hoe hij het doet op normaal natvoer maar dan zonder vis
Ahh oke wat een gedoe he die allergieën! zo zielig voor die kleine beestjes.. Ik gaf hem wel liquid snacks en mayonaise dit weekend naast alle visblikjes, misschien wekte dat het braken weer op. Geef hem sinds gisteravond alleen visblikjes dus zonder iets erbij en merk dat hij helemaal niet meer jeukt! Nu even wachten tot de Cerenia is uitgewerkt (rond 21:30) en dan kijken of het/de braken/misselijkheid weer terugkomt. Als het weer terugkomt dan ook maar stoppen met de Tonijn/Zalm blikjes..
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Rik schreef: 06 sep 2021 16:36 Bowy heeft dat vroeger ooit een keer gehad. Ze at toen helemaal niet meer. Ik vroeg nog aan de dierenarts "is het geen haarbal". Hij voelen en zei "nee, meneer, het is geen haarbal, ik voel niets". Ze is toen een kleine week opgenomen (aan infuus ed) en ik kreeg haar daarna uitendelijk maar mee naar huis met een inslaapdvies als ze thuis niet uit zichzelf zou gaan eten. Thuisgekomen komt ze uit haar mandje... stopt... en gooit me er toch een grote haarbal uit en viel daarna gelijk haar etensbakje aan. Sindsdien voorgenomen altijd een echo, fotos en endoscopie te laten doen voordat ik ooit een inslaapadvies op zou volgen.
Och wat erg!! Dat ze het zo snel opgeven! Goed dat je zelf hebt doorgezet gelukkig.. Zo zie je maar weer hoe alert je zelf ook moet blijven ondanks de bezoekjes aan de DA. Hoe lang had je kleine last van klachten en wat waren de klachten precies? Had je ook anti-haarbal pasta geprobeerd?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Hoe gaat het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie