Coby langdurige koorts! Radeloos

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 07 sep 2021 11:31Hoe gaat het nu?
Om 3:40 snachts kwam hij me wakker maken omdat er een lange strook zwart tape was gevallen ergens en ik het weg moest halen :lol:

Daarna zat hij tot 6:00 achter een bromvlieg aan te jagen door het hele huis daarna hij heeft om 6:30 een blikje zalm gegeten (gourmet) heb geen tekenen van misselijkheid nog gezien! Maarja even afkloppen natuurlijk. Is daarna verder gaan slapen en is zojuist wakker geworden! Ben zo benieuwd naar de uitslag van het ontlastingsonderzoek. Verwacht dat in de loop van de week te krijgen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Oh dat is spannend!
Waarom doen ze dat, was de ontlasting niet goed?
Ik duim ervoor dat het blikje zalm er in blijft :epray:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 07 sep 2021 12:11 Oh dat is spannend!
Waarom doen ze dat, was de ontlasting niet goed?
Ik duim ervoor dat het blikje zalm er in blijft :epray:
Ze wilden het voor de zekerheid ook laten checken op Salmonella omdat ik hem altijd rauwe kip heb gegeven! Dankjewel!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Rik »

coby1aug schreef: 06 sep 2021 20:21 Hoe lang had je kleine last van klachten en wat waren de klachten precies? Had je ook anti-haarbal pasta geprobeerd?
Ze hield op een gegeven moment helemaal op met eten. Misselijk en kotsneigingen. Toen ben ik naar de da gegaan (inmiddels bijna 25 jaar geleden, Bowy was denk ik een paar jaar). Ik denk niet dat ik toen anti-haarbal pasta geprobeerd had (als dat er toen al was). Maar het is inderdaad erg dat de da's (want het is een praktijk met meerdere da's) toen niet gewoon een foto'tje of endoscopie gemaakt hadden. Endoscopie is wel wat ingrijpender maar dan waren ze de haarbal wel tegen gekomen (misschien op een foto ook al maar dat weet ik niet zeker). Vandaar dat als zoiets gewoon langer aanhoud, en de dierenartsen weten het ook niet meer, er toch echt wat verder gekeken moet worden.

Bowy is uiteindelijk 20 geworden (met laatste twee jaar nierfalen en hoge bloeddruk). Ik moet er ook niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ze die bal er niet uitgegooid zou hebben.

Ps. Salmonella lijkt mij niet waarschijnlijk.
Ik voer mijn katten KVV (vers) en ben dat nog nooit tegengekomen. Wat wel kan is een bacteriele of virale infectie (dat hebben ze hier ook gehad). Maar een bacteriele infectie zou opgelost moeten zijn door de ab.
De kans dat een kat salmonella krijgt door rauwe voeding is niet groot, daarbij kan een kat ook salmonella krijgen door bijvoorbeeld de ontlasting van andere katten. Een gezonde kat is bestand tegen salmonella omdat hij een sterk maagzuur heeft en een goede weerstand.

Het enige wat ik niet zou voeren is rauw varkensvlees in verband met het virus Aujeszy. Hoewel Nederland Aujeszky vrij is verklaard (varkens worden nu niet meer geënt), is er zat ander vlees wat je wel risicoloos kunt voeren. Er zijn wel mensen die het geven, maar ik speel liever op zeker. Mocht een stuk vlees wel besmet zijn en je kat krijgt dit binnen, dan gaat hij/zij onheroeplijk dood, er is namelijk geen behandeling tegen.
https://www.startpagina.nl/v/dieren/hui ... almonella/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Hoe is het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Rik schreef: 07 sep 2021 16:08 Ze hield op een gegeven moment helemaal op met eten. Misselijk en kotsneigingen. Toen ben ik naar de da gegaan (inmiddels bijna 25 jaar geleden, Bowy was denk ik een paar jaar). Ik denk niet dat ik toen anti-haarbal pasta geprobeerd had (als dat er toen al was). Maar het is inderdaad erg dat de da's (want het is een praktijk met meerdere da's) toen niet gewoon een foto'tje of endoscopie gemaakt hadden. Endoscopie is wel wat ingrijpender maar dan waren ze de haarbal wel tegen gekomen (misschien op een foto ook al maar dat weet ik niet zeker). Vandaar dat als zoiets gewoon langer aanhoud, en de dierenartsen weten het ook niet meer, er toch echt wat verder gekeken moet worden.

Bowy is uiteindelijk 20 geworden (met laatste twee jaar nierfalen en hoge bloeddruk). Ik moet er ook niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ze die bal er niet uitgegooid zou hebben.

Ps. Salmonella lijkt mij niet waarschijnlijk.
Ik voer mijn katten KVV (vers) en ben dat nog nooit tegengekomen. Wat wel kan is een bacteriele of virale infectie (dat hebben ze hier ook gehad). Maar een bacteriele infectie zou opgelost moeten zijn door de ab.

https://www.startpagina.nl/v/dieren/hui ... almonella/

Ahh dat is al een hele tijd geleden! Wat een mooie leeftijd zeg.. 20 jaar. Ja gelukkig dat die haarbal er toch vanzelf uitkwam! Kan me voorstellen wat voor een opluchting dat moet zijn geweest

Er word heel veel kip gegeten hier thuis dus gaf hem alleen wat blokjes wanneer er gesneden werd, dus eigenlijk gewoon dat kipfilet uit de supermarkt..
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 08 sep 2021 12:36Hoe is het nu?
Nou het monster is weer eens gras gaan eten en heeft dus net weer gebraakt :edoh: Ik ga er vanuit dat het niet door misselijkheid komt dit keer want zie hem niet z’n lippen likken ofzo.. Het was letterlijk 1 grasspriet en een beetje wit schuim wat eruit kwam. Dus ik maak me nog geen zorgen. Tot nu toe gaat het nog goed, hij eet goed ook. Had gisteravond geen blikje neergezet maar brokjes als avondeten en ja hoor, meneer heeft het gewoon laten staan haha. Liever op een lege maag slapen dan brokjes! Word nog een hele opgave dit!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Ja dat doen ze hier ook en dat kun je amper braken noemen!
Fijn dat het tot nu toe goed gaat!

Misschien een idee om haarbalpasta te geven?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:28

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door coby1aug »

Update:
Heb de uitslag binnen van t ontlastingsonderzoek! Alles was schoon, niks te vinden geen parasieten etc. Alleen was er een kleine hoeveelheid van de Campylobacter bacterie gevonden, mocht Coby weer overgeven (wat hij vorige week niet heeft gedaan) dan krijgt hij een speciale ab kuur gericht op die bacterie! Dit was waarschijnlijk dus de oorzaak van al het overgeven en slechte eetlust!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Coby langdurige koorts! Radeloos

Bericht door Anne »

Dat is goed nieuws, fijn dat het nu beter gaat en dat er een onschuldige reden achter lag :smile:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie