Verdikte zijkant tussen bekje, neus en oog

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Richardm74
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2021 19:57

Verdikte zijkant tussen bekje, neus en oog

Bericht door Richardm74 »

Mijn oude kat van 19 haar oogje was eerst wat troebel en leek het dat ze een ontstoken oogje had, ook omdat ze deze wat dicht kneep, dus bij dierenspeciaalzaak wat oogzalf gehaald, dat loste wel wat op maar nu wilde ik er weer wat zalf in doen, toen ik merkte dat ze een flinke verdikking heeft van haar lip tot aan haar oog, ook drukt dit haar oogje wat toe en ook haar neus wat dicht.
Deze verdikking is best hard want ik wilde in har bekje kijken en wilde haar dikke lipje wat oplichten, maar deze is zo verdikt en stevig dat dat niet gaat.

Iemand die weet wat het zou kunnen zijn
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Verdikte zijkant tussen bekje, neus en oog

Bericht door Anne »

Ja de dierenarts, hoe gaat het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Richardm74
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2021 19:57

Re: Verdikte zijkant tussen bekje, neus en oog

Bericht door Richardm74 »

Helaas heb ik haar afgelopen dinsdag laten inslapen.

Een maand geleden uiteraard haar laten checken bij de Dierenarts, ze gaven daar aan dat het toch wel een tumor is.

Konden biopsie doen, maar helaas zou ze dan onder narcose moeten en na het luisteren van haar hartje ze ze dat ze de narcose niet door zou komen en dat dan enkel om te weten wat we eigenlijk al wel wisten... kanker...

ze eat en dronk nog goed, dius wel metacam mee gekregen. Dit 4 weekjes iedere dag in haar bekje gespoten, ging wel goed.

Tot ik afgelopen maandag wat roods bij haar neus zag, maar haar eten was ook wat rood, dus schoon gemaakt en in de gaten gehouden, helaas toen ik dinsdag na het werk thuis kwam en haar bakje eten had gegeven (wat ze nog gulzig nam) was ze weer even met haar pootje haar bekje aan het wassen en zag ik deze rood zijn en ja hoor ook weer bij en in haar neus en bij het schoonmaken viel mijn oog op aardig wat spettertjes naast haar slaapplekje van de laatste tijd...
Dat was voor mij het moment en heb ik meteen gebeld en is ze nog diezelfde avond ingeslapen


voor mij stond toen vast goed of kwaadschiks maakt niet meer uit
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Verdikte zijkant tussen bekje, neus en oog

Bericht door Anne »

Heel erg gecondoleerd :-|

Dat was ook wel slecht nieuws van de dierenarts
Ik zou zo'n oude poes ook niet door de mangel halen
Lief dat je haar dat bespaard hebt
19 jaar is een respectabele leeftijd maar ik kan me voorstellen dat je haar graag nog om je heen had gehouden

Fijn dat je nog laat weten wat het was en hoe het afgelopen is

Nogmaals veel sterkte met het gemis en verdriet

Slaap zacht lieve poes
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie