Adoptie met niesziekte?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Booyadm
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 nov 2020 13:23

Adoptie met niesziekte?

Bericht door Booyadm »

Hallo,

Wij zijn op zoek naar een 2e vriend voor onze kabinet Mali (4j) na de dood van haar vriendje Lilou. Zij huilt al meer dan 2.5 maand lang en lijkt ons echt alsof ze afziet. Wij zijn naar asiel gegaan en hebben daar een kattin van 5 jaar gezien: zeer aanhankelijk, mooie vacht, miauwen zonder geluid.. maar.... ze heeft de niesziekte. Ze spreken van chronische aard... is dit dan slim om te doen?

Mali heeft net haar 2e deel van jaarlijks vacci gekregen.
Qua karakter denk ik wel dat het zou kunnen matchen.

Dank

Booya
Cerna

Re: Adoptie met niesziekte?

Bericht door Cerna »

Ik heb ook een kat met niesziekte, maar de andere vier hebben nergens last van omdat ze jaarlijks worden ingeënt. De kat met niesziekte krijgt iedere dag 1,2 ml Puur Sinus rechtstreeks met een spuitje in de bek en daarmee houden we het goed onder controle.

Een kat met een chronische ziekte heeft meestal niet de eerste voorkeur van mensen en blijft daarom langer in het asiel, maar wanneer jij denkt dat het een goede match kan zijn met Mali dan zou het geweldig zijn wanneer je haar die kans zou geven.

Gezien mijn ervaring met niesziekte zou ik het wel aandurven.
Booyadm
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 nov 2020 13:23

Re: Adoptie met niesziekte?

Bericht door Booyadm »

Cerna schreef: 30 jan 2021 19:53 Ik heb ook een kat met niesziekte, maar de andere vier hebben nergens last van omdat ze jaarlijks worden ingeënt. De kat met niesziekte krijgt iedere dag 1,2 ml Puur Sinus rechtstreeks met een spuitje in de bek en daarmee houden we het goed onder controle.

Een kat met een chronische ziekte heeft meestal niet de eerste voorkeur van mensen en blijft daarom langer in het asiel, maar wanneer jij denkt dat het een goede match kan zijn met Mali dan zou het geweldig zijn wanneer je haar die kans zou geven.

Gezien mijn ervaring met niesziekte zou ik het wel aandurven.
Bedankt Cerna!

Ik schrik wel beetje af van dagelijkse spuitjes omdat het met Lilou een hel was met spuitjes... ik weet dat ze nu in asiel een kuur antibiotica krijgt..
Wzs wel enorm aanhankelijk, mooie vacht, viel niet echt zware vuiligheid in het gezichtje op...

Denk dat ik nog niet klaar ben voor opnieuw intensieve zorg... maar wil ook niet dat dergelijke kkatje geen kansen krijgt
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Adoptie met niesziekte?

Bericht door Geert »

Los van de eventuele verzorging van de kat met niesziekte is er voor de andere kat weinig gevaar als ze maar ingeënt is.

Hier was het Luna die als kitten met niesziekte uit het asiel kwam. Hebben zowat een maand medicijnen toegediend en nu heeft ze hooguit 2 dagen in het jaar nog eens een snotneus. Aya is nooit geïnfecteerd geraakt (was/is ook ingeënt).
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Plaats reactie