Opnieuw bloedprikken

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
BillieBrain
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2020 14:38

Opnieuw bloedprikken

Bericht door BillieBrain »

Goedemorgen allemaal,

De laatste weken veel bij de DA met Billie gezeten. Koorts die maar bleef aanhouden, overgeven, geen eetlust meer en zijn behoefte buiten de bak doen.

Veel dierenarts bezoekjes gehad en vorige week zaterdag bloed af laten nemen voor het lab.

De uitslag kwam maar niet helemaal binnen. Wel twee gedeeltes van de uitslagen. Hij heeft geen kattenleukemie maar hij heeft wel bloedarmoede.

Vandaag belde de dierenarts maar ik had mijn mobiel niet in de buurt. Paar minuten later een appje dat ik morgen weer even langs moet komen voor nog een bloed afname. Inmiddels vindt Billie de dierenarts niet meer aardig.. oeps.

Iemand al eerder zoiets gehad? Dat er opnieuw bloed geprikt moest worden? Of dat de uitslag lang(er) op zich liet wachten?

Het is een beetje zuur. Het is mijn eerste kat (eerste huisdier, ook) en ik heb hem net iets meer dan 3 maanden. Daardoor weet ik ook nog niet goed hoe het allemaal te werk gaat, haha.

Groetjes,
π™±πš’πš•πš•πš’πšŽ π™±πš›πšŠπš’πš— 𝟢𝟺-𝟢𝟺-𝟸𝟢𝟷𝟼
Cerna

Re: Opnieuw bloedprikken

Bericht door Cerna »

Ik heb dat nog nooit meegemaakt, maar ik vermoed dat er ergens in het laboratorium iets mis is gegaan. De hoeveelheid bloed wordt daar vaak gesplitst en ik denk dat dat niet helemaal goed is gegaan waardoor ze alleen maar een beperkt onderzoek hebben kunnen doen.

Maar ik zou het de dierenarts morgen even vragen. :smile:

Hopelijk vinden ze snel wat er met Billy aan de hand is en is er behandeling mogelijk zodat hij weer opknapt.
Veel sterkte!
BillieBrain
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2020 14:38

Re: Opnieuw bloedprikken

Bericht door BillieBrain »

Cerna schreef: ↑02 aug 2020 12:25 Ik heb dat nog nooit meegemaakt, maar ik vermoed dat er ergens in het laboratorium iets mis is gegaan. De hoeveelheid bloed wordt daar vaak gesplitst en ik denk dat dat niet helemaal goed is gegaan waardoor ze alleen maar een beperkt onderzoek hebben kunnen doen.

Maar ik zou het de dierenarts morgen even vragen. :smile:

Hopelijk vinden ze snel wat er met Billy aan de hand is en is er behandeling mogelijk zodat hij weer opknapt.
Veel sterkte!
Oh grappig! Bedankt voor uw reactie. Ik wist niet dat het er zo aan toe ging. Dat verklaard dan waarschijnlijk ook de uitslagen op verschillende tijdstippen. Ik ben benieuwd inderdaad. :eangel:
π™±πš’πš•πš•πš’πšŽ π™±πš›πšŠπš’πš— 𝟢𝟺-𝟢𝟺-𝟸𝟢𝟷𝟼
BillieBrain
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2020 14:38

Re: Opnieuw bloedprikken

Bericht door BillieBrain »

Vandaag is de dag. Sinds gisteren 19:00 niets meer mogen eten. Billie is nu opvallend onrustig. Hij dartelt door het huis, mauwt aan een stuk door en bijt in alles waarvan hij denkt dat het eetbaar is. Helaas kun je hem niet uit leggen dat hij nog even niets mag eten. Ik hoop dat hij zich niet al te druk maakt met het rennen. Om 09:30 kunnen we terecht :-)
π™±πš’πš•πš•πš’πšŽ π™±πš›πšŠπš’πš— 𝟢𝟺-𝟢𝟺-𝟸𝟢𝟷𝟼
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Opnieuw bloedprikken

Bericht door Anne »

Sterkte, ik hoop dat het nu wel goed gaat en dat je gauw de uitslag weet,hopelijk is deze goed
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
BillieBrain
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2020 14:38

Re: Opnieuw bloedprikken

Bericht door BillieBrain »

Bedankt Anne! De uitslag is gelukkig (gedeeltelijk) positief. Geen aids, geen leukemie en van het bloedarmoede wisten we al.

Alleen de vraag is nu; wat is het dan wel? Hij krijgt nu een test bij de dierenarts zelf om te kijken of zijn lichaam de rode bloedcellen Zelf afbreekt. Daar heb ik vanmiddag uitslag vann

En ik heb gevraagd om een foto te laten maken van zijn buikje, die vind ik toch wel raar aanvoelen...

Dus vanmiddag hoop ik meer te weten :eangel:
π™±πš’πš•πš•πš’πšŽ π™±πš›πšŠπš’πš— 𝟢𝟺-𝟢𝟺-𝟸𝟢𝟷𝟼
BillieBrain
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2020 14:38

Re: Opnieuw bloedprikken

Bericht door BillieBrain »

We zijn eruit.. Billie heeft gelukkig geen kattenaids. Wel breekt hij zijn eigen rode bloedcellen af. Een voorbeeld gezien van hoe het er β€œnormaal” uit ziet en bij Billie. Het lijkt wel ranja, brrrrr. Ik heb nu prednoral meegekregen. Eerst even de laatste pilletjes synolux geven en dan kan ik met prednoral beginnen voor de komende 50 dagen. Dus over 6 weekjes weer een osmotische resistentie proef om te kijken of het verbeterd is.

Nu nog even afwachten dus :eangel:
π™±πš’πš•πš•πš’πšŽ π™±πš›πšŠπš’πš— 𝟢𝟺-𝟢𝟺-𝟸𝟢𝟷𝟼
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Opnieuw bloedprikken

Bericht door Anne »

Ach wat zielig :-(
Wel fijn dat het geen kattenaids is.
heeft de da enig idee waarom hij zijn eigen rode bloedcellen afbreekt?
Dat veroorzaakt natuurlijk wel die bloedarmoede
Ik hoop dat het met medicatie op te lossen is
Eet hij ondertussen weer wat beter en is het overgeven gestopt?
Sterkte hoor en beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
BillieBrain
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2020 14:38

Re: Opnieuw bloedprikken

Bericht door BillieBrain »

Anne schreef: ↑04 aug 2020 08:54 Ach wat zielig :-(
Wel fijn dat het geen kattenaids is.
heeft de da enig idee waarom hij zijn eigen rode bloedcellen afbreekt?
Dat veroorzaakt natuurlijk wel die bloedarmoede
Ik hoop dat het met medicatie op te lossen is
Eet hij ondertussen weer wat beter en is het overgeven gestopt?
Sterkte hoor en beterschap
Vermoedelijk komt het door de koorts die hij heeft gehad. Dat op dat moment zijn afweersysteem iets zwakker was waardoor de bloedcellen afgebroken werden! Gelukkig heeft hij geen koorts meer.

Hij eet weer goed en het overgeven is ook gestopt! Hij lijkt wat beter in orde zijn nu, ook qua gedrag. Maar het is dus even afwachten nu! Gelukkig is hij nu ook niet ziek (overgeven) geworden van het roesje! Dat was de vorige keer wel zo.

Bedankt <3
π™±πš’πš•πš•πš’πšŽ π™±πš›πšŠπš’πš— 𝟢𝟺-𝟢𝟺-𝟸𝟢𝟷𝟼
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Opnieuw bloedprikken

Bericht door Anne »

Oh gelukkig, dat klinkt allemaal positief!
Ik hoop dat het herstel zo voorspoedig vooruit gaat
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie