Kitten met vergrote lymfeknopen

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Mireille37
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2020 19:34

Kitten met vergrote lymfeknopen

Bericht door Mireille37 »

Hallo allemaal,
Ik ben een meelezer op het forum, maar heb een account gemaakt nu ik zelf met een vraag zit. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben vandaag met onze kitten naar de dierenarts geweest voor haar eerste entingen. Deze heeft ze echter niet gekregen, omdat bij algemeen onderzoek bleek dat haar lymfeklieren opgezet zijn. De dierenarts wilde daarom bloedprikken voor algemeen bloedbeeld en testen op fip/felv, maar na een aantal pogingen heeft hij het opgegeven en nu moet ik over twee weken terug komen, in de hoop dat poes dan wat gegroeid is en beter te prikken is. Hij vond het overigens ontzettend raar dat ze zo fit is, terwijl haar lymfeklieren toch duidelijk opgezet waren.

Onze poes komt ook echt totaal niet ziek over. Ze speelt, slaapt, eet en drinkt allemaal goed. Poepen en plassen ook, op een paar dagen diarree na toen we haar net een week hadden. De dierenarts heeft me totaal niet gerustgesteld, en als ik twee weken ga googelen op fip en felv wordt ik naar niet bepaald gerustgestelder van natuurlijk.

Wie heeft ervaringen/suggesties wat er aan de hand zou kunnen zijn? Herstellend van een onschuldige infectie? Of per toeval ontdekt vandaag en zou ze zeer binnenkort ziek gaan worden?
Amberpelli
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2021 15:45

Re: Kitten met vergrote lymfeknopen

Bericht door Amberpelli »

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje! Mijn kat is wel 4/half jaar oud en ging naar de DA voor ontstoken tandvlees. Hij heeft een bloedtest gehad en er is een positieve uitslag gekomen bij felv. Wat raar is is dat hij verder helemaal okay is. Gedraagt zich niet anders dan normaal. Hij eet en drinkt goed en hij is levendig en speels. Zijn vacht is prachtig. Ik vraag mij af of de test wel klopte ondertussen. Weet niet zo goed wat ik ermee moet!
Plaats reactie