Bengaalse kat ziek koorts en?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bengaal Disco
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2020 15:46

Bengaalse kat ziek koorts en?

Bericht door Bengaal Disco »

Ik heb sinds een jaar een bengaalse kat maar sinds verleden week zag ik al aan hem dat ze haren een kleine beetje stekelig stonden en sinds afgelopen woensdag had jij koorts heb zijn temperatuur opgemeten en die kwam uit op 40 graden dus ben meteen naar de dokter gegaan. De dokter heeft hem een prikje gegeven wat de koorts weg moest nemen. Zijn koorts is wel weer gezakt en en eet weer een beetje maar hij is nog steeds super rustig lig alleen nog maar op de bank, dus vrijdag weer naar de dokter met hem gegaan daar hebben ze urine van hem afgenomen en hebben een helen lagen waarde gevonden van onstekking maar dat moet het niet zijn. Ik heb nou een pilletje meegekregen voor buikpijnlijkheid en onstekingsremmer (Metacam) ook als de dokter bij ze buik voelt begint hij meteen te grommen en te blazen. Nu is het 2 dagen verder en er is nog geen verbetering hij lig heel de dag op de bank en eet wel een beetje en drinken maar dat is het dan ook.

Iemand hier ook al zoiets meegemaakt? of misschien tips?

Ik ga morgen weer bellen met de dokter misschien toch ook maar wat bloed laten prikken...
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Bengaalse kat ziek koorts en?

Bericht door Coraline »

Hoe was het telefoongesprek verlopen?
Heb je wel vertrouwen in de kennis van jouw dokter of heb je liever een second opinion bij een andere arts?
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Bengaalse kat ziek koorts en?

Bericht door Kikimax »

Ja, ik zou zeker verder onderzoek doen naar die buik hoor. Misschien naast bloedonderzoek ook een echo. Het is misschien even wat geld,maar dan weet je wel wat. Buikpijn is toch echt niet ok.
Sterkte ermee
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Bengaalse kat ziek koorts en?

Bericht door Anne »

Hoe is het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5143
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bengaalse kat ziek koorts en?

Bericht door Synemios »

Ik vraag me ook af hoe het nu is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Bengaal Disco
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2020 15:46

Re: Bengaalse kat ziek koorts en?

Bericht door Bengaal Disco »

Sorry voor laten reactie maar was druk bezig met met kat, ik ben naar het ziekenhuis gegaan met hem ze hebben echo gedaan en vocht afgenomen uit ze buik en bloed geprikt.

Uit de echo kwam niet echt iets naar voren wel dat ie wat vocht had in ze buik dat hebben ze er uit gehaald helaas was dat een lichte geel van kleur en dradentrekkend, uit het bloed onderzoek kwam naar voren (ik schrijf even op wat in rapport staat)

Zeer sterk verdacht voor FIP ook al laten de overige bloeduitslagen niet een heel duidelijk beeld zien, ook geen andere oorzaken kunnen vinden voor de peritonitis en ascites.

Ze gaan nu het vocht testen op FIP met een uitgebreiden DNA test dat zou ik dan deze week te horen krijgen.

Ik baal hier zo van ik weet gewoon niet meer wat te doen want ik wil hem echt niet kwijt ....:(

Hij is zelf nu rustig zit eigelijk heel de dag op de bank hij heeft nog wel koorts gisteren was dat noch 39,9 graden daar heb ik nou Clavaseptin voor gekregen.

Is dit nou echt het einde voor zo beestje?
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Bengaalse kat ziek koorts en?

Bericht door Coraline »

Och jee, jij hebt echt andere dingen an jouw hoofd nu, bah bah. 🙁
Het klinkt zeker niet goed. Ik kan je niets anders dan heel veel sterkte toe wensen.🍀
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5143
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bengaalse kat ziek koorts en?

Bericht door Synemios »

Ik zag al dat je elders gereageerd had.
Ik zou alle info verzamelen over dat middel en het aan je DA en ook het ziekenhuis sturen en vragen of zij je daar verder mee kunnen helpen.
Ik ben benieuwd wat er verder uit de onderzoeken komt, maar ik wil je sowieso heel veel sterkte wensen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Bengaalse kat ziek koorts en?

Bericht door Kikimax »

Ook van uit hier heel veel sterkte. Ik hoop echt dat dat middel "het"middel tegen fip is, want het is zo een rotziekte. Dat corona virus is voor mens en dier toch vreselijk
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Bengaal Disco
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2020 15:46

Re: Bengaalse kat ziek koorts en?

Bericht door Bengaal Disco »

Ja ik verzamel ook alles heb ook al contact gehad met iemand die dat middel heeft maar dat is echt prijzig dat kan ik gewoon niet betalen het viel voor al niet mee om een bengaal te kopen.

Ik laat nog wel de uitslag weten van het vocht wat in ze buik zit, maar zie nu ook dat ze buik wat dikker is geworden ze koorts is wel gezakt van 41 graden maandag en vandaag 39,4

Ik heb geen goed gevoel over echt zo ballen dit en zo zielig voor hem en voor me dochter 😪
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Bengaalse kat ziek koorts en?

Bericht door Coraline »

Oh wat naar! Misschien is er een oplossing, maar is het geld, vele geld, er niet. Heftig!
Hoe snel je ook al zo’n band krijgt met zo’n mannetje ☹️ Hoe moeilijk is jouw situatie nu. Sterkte 🍀
Gebruikersavatar
Bengaal Disco
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2020 15:46

Re: Bengaalse kat ziek koorts en?

Bericht door Bengaal Disco »

Ik heb vandaag de uitslag gekregen en waar ik al bang voor was is dat hij toch FIB heeft. Ik heb besloten om hem zaterdag te laten inslapen 😪 hij gaat gewoon snel achter uit ze buik staat vol en hij loopt al moeilijk hij komt met moeite de bank op. Het geld heb ik niet er voor althans niet zoveel want het kost echt heel veel helaas.

Ik ga hem echt missen zo druk dat ie was klom altijd op de rond van de deur boven echt iemand die aanwezig was en nu is het gewoon zielig om hem te zien echt zo vervelend maar dan ook echt...😢
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Bengaalse kat ziek koorts en?

Bericht door Coraline »

Wat ontzettend verdrietig nieuws! Sterkte.😞 Echt zó rot dat jullie in deze situatie zijn gekomen. En wat kan geld toch een zuur iets zijn.
Was de dierenarts op de hoogte van de ontwikkeling van de nieuwe medicatie?
We weten ook niet of het nog zou hebben geholpen bij jouw kitten. Maar het is gewoon rot! Stomme ziekte!
Plaats reactie