Nu al de derde poes doodziek. Help?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Sky91182
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2019 10:19

Nu al de derde poes doodziek. Help?

Bericht door Sky91182 »

Onze Lena ligt in het dierenziekenhuis al sinds maandag. Het begon een maand of drie geleden dat onze Thora 9 jaar diaree kreeg. Ze viel steeds meer af. Snel volgde Tyra 2 jaar en na dwangvoeding hebben we haar in moeten laten slapen. Thora bleef kwakkelen. Tot ik hypoallergeen voor ging gebruiken knapte ze op. Inmiddels hadden we ook al ander voer geprobeerd, echo gehad, bloed onderzoeken uitgebreid, ontlastingonderzoek gedaan en het enigste wat eruit kwam was alvleesklierontsteking. Gedurende een aantal weken. Ook had ze dikke korsten op haar kopie. In de weken dat Thora zie was dachten we dat Lena door dekking zwanger was. Ze was veel moe en chagrijnig. Ook viel ze eerst iets af. Ze had bulten in de buik dus vast door de zwangerschap. Twee weken laten waren de bultjes in de buik nog hetzelfde en ze viel steeds meer af. 30 Dec wou ze niks meer eten en zwakte ze met haar achterhand. Naar de da echo gehad. Niet zwanger maar galweg ontsteking dus een spuit prednison. Ze leek hier eerst van op te knappen maar snel daarna ging het achteruit.kon ook alleen nog maar liggen en kreeg aanvallen dat ze naar 1 kant trok en haar ogen deden heel raar. Ik moest haar dwangvoeren. Weer naar de da. Antibiotica mee gekregen en poeder voor dwangvoeren. Maandag nog steeds draaien met haar ogen maar wel minden. Verder geen verbeteringen. Geen bacterie dus. . Naar dierenziekenhuis voor opname. Ze ligt er nu vanaf maandag en geen verbetering. Snaptest ook gedaan is het ook niet. Ze ademt snel dus gaan nu röntgenfoto maken. Ik weet het niet meer en de dierenartsen ook niet. Niks bacterieels. Vermoeden is iets viraal maar wat?? Fip is het ook niet anders was Thora ook al weg maar die is weer beter. Help!!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nu al de derde poes doodziek. Help?

Bericht door castratenkoor »

Lopen je katten los buiten? Omdat je het over een te verwachten zwangerschap had.....

Het enige wat ik zo weet te bedenken is dat ze buiten OF vergiftigd worden OF een enge ziekte ergens oplopen. Het kan door menselijk toedoen, gehaktbal met gif b.v. maar zou ook kunnen door een plant die slecht voor ze is, maar wel aantrekkingskracht voor ze heeft. Of landbouwgif of zo.

Mocht ik het mis hebben en ze lopen niet buiten - dan weet ik het verder ook niet.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Sky91182
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2019 10:19

Re: Nu al de derde poes doodziek. Help?

Bericht door Sky91182 »

Nee de tuin is geheel verhoogt en overdekt met speciaal katten et. Ik heb zelf een Maine Coon kater vandaar de dekking.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nu al de derde poes doodziek. Help?

Bericht door Synemios »

Ik dacht in dezelfde richting als Dinie, maar dat is dan dus uitgesloten,
Of je hebt heel veel pech.
Een alvleesklier ontsteking is niet besmettelijk maar kan helaas ook wel dodelijk zijn, en aangezien dat er bij Thora wel uitgekomen is.
Katten due allergisch zijn lopen een grotere kans op een alvleesklierontsteking.

Fip zou dan nog kunnen bij de kat die nu opgenomen is en misschien ook bij de kat die inmiddels overleden is.
Ik weet alleen niet of ze daar echt bulten van in de buik krijgen, wel een opgezette buik.
Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie