FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Xaro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2019 10:20

FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Xaro »

Goed, mijn arme kat Leia heeft dus FIP. Dikke buik, niet meer eten, drinken, nergens meer zin in, alleen maar slapen en hoge (41!) koorts.

Dit was vastgesteld op 31 december. Hij zou niet lang meer te leven hebben (dagen) volgens de da. Logisch, FIP is een van de naarste diagnoses die je kunt krijgen als katteneigenaar en de arme katten verslechteren voor je ogen binnen dagen.

En nu? Hij is er nog! Hij leeft, is opgebloeid, heeft geen koorts meer en eet. Het enige wat er nog is, is zijn dikke buik. Dat vocht moet de komende weken weer geabsorbeerd worden. De dierenarts stond versteld.

Hoe komt dit nu? Door GS-441524. Een nieuw medicijn. Helaas heeft iemand het bij toeval (het was oorspronkelijk een ebola medicijn voor mensen) ontdekt. Deze groep had geen interesse om het veterinair te gebruiken, en hebben het toen laten liggen. Hierdoor is het medicijn (nog) niet goedgekeurd. Wel is het getest door een groep onderzoekers (onderzoek: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10 ... 2X19825701). Ook hebben ze de formule naar buiten gebracht en een paar fabrikanten maken het nu. Het is te koop voor een (hele, hele hoge prijs) in het buitenland.

Maar Leia is er nog, dat doet er toe. [Admin: URL verwijderd. Fondwerving is helaas niet toegestaan op dit forum]

Ik weet natuurlijk niet wat de toekomst gaat bieden. Maar voor nu bekijken we het dag voor dag.
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Coraline »

Jeetje, heftig! Ik hoop dat de medicatie zo goed blijft werken.
Hoelang moet de medicijnen geslikt worden? Of is dit voor altijd?
Sterkte met de heftige en intensieve periode.
Xaro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2019 10:20

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Xaro »

Er wordt de 12 weken aangehouden die in de studie ook is gebruikt. Of minder lang ook kan is nog een debat over. Er zijn mensen die katten hebben die het korter hebben gebruikt en geen relapse hebben. De meeste durven het niet aan en gaan voor de volle 12 weken.

Bedankt voor je medeleven. Het is een erg stressvolle periode geweest met veel onzekerheden. Maar het zal het waard zijn.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Anne »

Wat geweldig goed nieuws voor jullie
Mijn engels is niet zo best en ik las daarom ook niks over eventuele bijwerkingen
Want die zullen er wel zijn?
Hopelijk valt het allemaal wel mee en knapt jouw kat weer op
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Xaro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2019 10:20

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Xaro »

Kleine update: we zitten nu op ruim 2 weken na de diagnose en het gaat heel goed. Hij is weer helemaal zichzelf in z'n doen en laten. Jaagt weer achter mijn andere kat aan en alles. Alleen dat buikje met vocht kan nog wel wat minder (of hij is gewoon vet....ik heb hem wel wat verwend de laatste tijd).

Het kan nog allemaal flink mis gaan, ook qua financien (het kost vier ribben uit mijn lijf). Maar we blijven vechten. De dierenarts stond versteld. Ze wil de virologie afdeling aanschrijven om een case van hem te maken. Zo kunnen dierenartsen op de hoogte komen van het feit dat fip toch wel degelijk terug te dringen is. Zo'n case houdt in dat we elke twee weken bloed prikken en alles goed in de gaten houden om wat data te verzamelen. Als ze interesse hebben, dan betaalt de afdeling de bloed analyses. Als ze dat niet hebben, dan kan er nog wel een case komen, maar moeten we dat zelf betalen. Hopelijk hebben ze interesse, want het zou andere katten kunnen helpen.

FIP, we're going to beat you!
Chanatas0708
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2020 21:19

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Chanatas0708 »

Wat een goed nieuws zeg. Ik ga het even volgens. Mn kat is ziek en uit de echo waren meerdere afwijkingen te zien. Nu is er bloedonderzoek gedaan. Nog geen uitslag. Maar fip werd ook genoemd (met nog velen andere ziektes)..Maar dit geeft dan toch nog hoop.

Sterkte met jou kat. Hopen op een goede afloop.
Chanatas0708
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2020 21:19

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Chanatas0708 »

Hoe gaat het nu met de kat? Ik ben ook begonnen aan de behandeling 2 dagen geleden. Na 1 dag was ze al actiever en nu ruim 60 uur later rent ze als een malle door het huis en jaagt op de andere katten. Dit heb ik haar lang niet zien doen. Durf nog niet helemaal te zeggen dat het aan de medicatie ligt..maar kan bijna geen toeval zijn toch? Daarvoor lag ze de hele dag zowat en rennen deed ze echt vrijwel niet.

Financieel is het wel echt heel zwaar. Heb wel wat donaties gehad, maar lang niet genoeg voor de hele behandeling. Maar dat komt wel goed.
Xaro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2019 10:20

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Xaro »

Chanatas0708 schreef: 15 feb 2020 12:12 Hoe gaat het nu met de kat? Ik ben ook begonnen aan de behandeling 2 dagen geleden. Na 1 dag was ze al actiever en nu ruim 60 uur later rent ze als een malle door het huis en jaagt op de andere katten. Dit heb ik haar lang niet zien doen. Durf nog niet helemaal te zeggen dat het aan de medicatie ligt..maar kan bijna geen toeval zijn toch? Daarvoor lag ze de hele dag zowat en rennen deed ze echt vrijwel niet.

Financieel is het wel echt heel zwaar. Heb wel wat donaties gehad, maar lang niet genoeg voor de hele behandeling. Maar dat komt wel goed.
Heel fijn om te lezen dat er nog iemand bezig is met dit medicijn! En wat fijn ook dat het zo snel goed gaat. Het medicijn kan inderdaad heel snel werken. Al binnen dagen knappen katten ontzettend op. En zo langzaamaan krijgt het meer bekendheid. De groep op facebook groeit ook flink. Hopelijk wordt het zo bekend dat dierenartsen niet meteen zeggen dat de kat dood gaat en hoeven eigenaren niet meteen op te geven.

Met Leia gaat het heel goed. Hij is nu halverwege (6 weken) en is weer compleet z'n oude zelf. We moeten nog 6 weken, maar ik heb goede hoop. Hij krijgt nog steeds pillen want injecties zijn gewoon te moeilijk en naar voor de kat. Het traumatiseert hem en ons. Dus dan maar de veel duurdere pillen gebruiken. Als het uiteindelijk maar werkt en dat lijkt het zeker te doen.
Samuel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2020 13:13

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Samuel »

Waar is dit medicijn te verkrijgen? Onze kat Kip is heel erg ziek en heeft hoogstwaarschijnlijk ook FIP. Ik probeer GS-441524 online te vinden maar het is overal uitverkocht.
Xaro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2019 10:20

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Xaro »

Zoek op facebook naar FIP warriors. Join. Maak een intro post en vraag om hulp. Je hebt vaak al snel antwoord. Er zitten mensen in NL die het via Facebook verkopen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Synemios »

Is dit ook bij Nederlandse dierenartsen bekent?
Ik wil niet vervelend doen maar medicijnen via fb vind ik toch wat dubieus.
Het lijkt mij toch dat Nederlandse dierenartsen hier ook aan moeten kunnen komen?

Voor de mensen met katten bij wie het werkt vind ik het heel fijn.
FIP is een vreselijke ziekte en als dat hiermee verholpen kan worden is dat natuurlijk super goed nieuws.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Xaro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2019 10:20

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Xaro »

Het wordt steeds bekender bij dierenartsen. Er zitten ook dierenartsen in die groep (om bv advies te geven bij bloeduitslagen). Maar officiele bekendheid is er nog niet.
Gebruikersavatar
Bengaal Disco
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2020 15:46

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Bengaal Disco »

Ben vandaag ook met me kat na het ziekenhuis geweest ze hebben bloed van hem afgenomen en er zat ook vocht in ze buik, bloed had al kenmerken van FIP en en het vocht wat er uit kwam was ook geel ze vocht gaan ze nog testen dan krijg ik dan deze week te horen. Maar het ziet er niet best uit het is een begaalse kat en is net 1 jaar geworden.

Maar nu ik dit zo lees is misschien nog hoop?Heeft hier anders ook ervaring met Mutian Critical Conditions FIP Supplement?

[URL verwijderd door Admin]
Xaro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2019 10:20

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Xaro »

Mijn kat is begonnen op Mutian. Het werkt binnen een paar dagen. Maar het is wel de duurste optie die je kunt gebruiken. Vaak gebruiken mensen het om snel op te starten om dan daarna over te stappen op goedkopere merken.
Gebruikersavatar
Bengaal Disco
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2020 15:46

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Bengaal Disco »

Nou ben ik wel erg benieuwd naar dat mutian heb jij dan alle bij de producten moeten bestellen? Kan iemand mij daar wat meer over vertellen mij engels is nou niet echt al te goed. En is dat product ook nederland te bestellen?

En haal het product dan het FIP virus uit zijn lichaam of is het dat zijn levens verwachting langer is met FIP?

Graag wou ik hier wat meer info over willen hebben wil echt niet me klein beestje zo laten eindigen.
Plaats reactie