FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
FelixenOllie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2020 18:19

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door FelixenOllie »

sln schreef: 31 okt 2021 13:46 Hoi,
hebben jullie een update? Hoe gaat het met de katten?
Ik heb hier thuis een zieke kat die waarschijnlijk ook FIP heeft (dit is echter niet vastgesteld, dit vermoedt de DA. Ze hebben ons helaas geen diagnose gegeven.)
Geven jullie de dagelijkse injecties zelf of doet de DA dat?
Hier gaat het goed! Ollie is inmiddels op 3/4de van de behandeling. Nog 19 spuitjes van de 84 te zetten en dan weer een observatieperiode van 84 dagen.

De bloeduitslagen halverwege de behandeling waren al erg goed. Enkele waardes die nog moesten verbeteren maar dat was ook logisch aangezien we pas op de helft zijn.

Ollie is eigenlijk helemaal weer de oude. Hij is van 2,75 kilo weer aangekomen naar 3,8 kilo. Zijn neuro klachten zijn zo goed als weg. Het enige is dat hij z’n ontlasting nog niet altijd aan voelt komen. Maar de afgelopen week gaat dat heel erg goed, enkele keer buiten de bak maar voor de rest voelde hij het gewoon aankomen.

Mochten mensen meer info willen als je in dezelfde situatie komt te zitten, ga naar de Facebookpagina #samentegenfip en daar zal je snel geholpen worden met hoe de behandeling in z’n werk gaat en hoe je de medicijnen kan bestellen.

Hoe is het met jouw katje? Inmiddels al meer duidelijkheid?
Creabea
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2021 22:09

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Creabea »

Ik gaf zelf injecties
Je kan het van je dierenarts leren
Wij hadden een katje met Neuro Fip
We hebben haar 3 weken injecties gegeven en zijn daarna op pillen overgegaan
De kat is weer Lichaamlijk gezond verklaard
Alleen heeft ze een lichte hersenbeschadiging opgelopen
Die pillen zijn zit nog steeds een experimentele fase
En zijn ook nog illegaal
Maar het werkt
Scrumpy2023
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2023 19:08

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Scrumpy2023 »

Hai, ik heb ook een kat met fip en wil dit medicijn zsm hebben, kan jij mij helpen waar ik dit haal..?
Ik hoop dat je me kan en wil helpen…
Bedankt
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Synemios »

Xaro schreef: 17 feb 2020 20:45 Zoek op facebook naar FIP warriors. Join. Maak een intro post en vraag om hulp. Je hebt vaak al snel antwoord. Er zitten mensen in NL die het via Facebook verkopen.
Scrumpy2023 dit is het advies wat TS eerder heeft gegeven.
Misschien kun je nog een privebericht sturen naar Creabea of de TS, of iemand anders die gereageerd heeft, want het topic is best al een tijd niet actief.
Ik hoop toch dat er iemand met meer info op je bericht reageert, heel veel sterkte.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Es1610
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2023 21:11

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Es1610 »

Beste Scrympy2023,
Weet je misschien al waar je het medicijn kan krijgen? Mijn kat heeft vandaag ook de diagnose natte FIP gekregen, ook ik ben dus dringend op zoek.
Sterkte.
Zwammerdammer
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2023 00:39

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Zwammerdammer »

Hi, meldt je aan bij FIP Warriors NL-BE. Ik heb mijn kat daar ook behandeld.
Ze importeren zelf verschillende merken , die ook nog eens extra op samenstelling gecontroleerd
worden. Veilig idee, want wie controleert die illegale Chinese fabrieken? Er wordt een groepschat voor je gemaakt waar je advies en begeleiding krijgt. Er is zelfs ook in de nacht en het weekend iemand die je bij spoed kunt bellen.
Patries79
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2023 13:29

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Patries79 »

Ik heb zelfminder goede ervaring met FIP warriors NL. Ze zijn erg pusherig. Er lijkt wel een hele sales team achter te ziiten. Maar dat is mijn ervaring
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Synemios »

Patries79 schreef: 24 mei 2023 17:18 Ik heb zelfminder goede ervaring met FIP warriors NL. Ze zijn erg pusherig. Er lijkt wel een hele sales team achter te ziiten. Maar dat is mijn ervaring
Daar was ik al een beetje bang voor, bedankt dat je het even meld dan kunnen mensen dat ook meenemen in hun afweging.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Xaro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2019 10:20

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Xaro »

Dit topic heeft voor mij lang geslapen. Na het lange heelproces was het tijd om afstand te nemen. Maar we zijn nu 3 jaar verder en mijn kat is er nog. Wat dat betreft goed nieuws.

Ik weet nu niet hoe het zit met hulp vinden. Volgens mij is de FIP groep eens opgedoekt, en weer opnieuw opgestart. Wat daar de reden voor is geweest weet ik niet, want ik zit er niet meer in. Maar dit kan wel de reden zijn dat het blijkbaar veranderd is, en nu meer pusherig is. Maar goed, al zou het pusherig zijn, als het maar helpt, toch?

In ieder geval veel succes toegewenst aan iedereen die met deze K** ziekte te maken krijgt.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Synemios »

Goed nieuws:
Helaas blijft het ontzettend duur maar de kans dat je opgelicht wordt is nu wel een stuk kleiner.


https://www.licg.nl/nieuws/nu-ook-in-ne ... uyOD70hLJQ
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door som1980 »

Ik volg dit topic alvast, ook al is het enigszins inactief. Mogelijke verdenking van FIP bij mijn kitten, moet nog deel gaan nemen aan de trial.
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Gebruikersavatar
Tiemmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 jul 2012 08:55

Re: FIP niet perse een doodsvonnis meer!

Bericht door Tiemmie »

Oh jee, hoe gaat het nu?
Plaats reactie