Zieke kitten vervoeren?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenliefde
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2019 12:24

Zieke kitten vervoeren?

Bericht door Kattenliefde »

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, dus ik hoop dat dit de juiste categorie is.

Wij hebben een kitten, geboren vermoedelijk halverwege augustus en uit een hele nare omgeving weggehaald.

Helaas hebben wij afgelopen zaterdag slecht nieuws ontvangen van de dierenarts, vermoedelijk FIP.
Ze heeft niet genoeg bloed in haar lijf voor een uitgebreid bloed onderzoek, maar uit het kleine onderzoek kwam een Hypo (zeer laag bloedsuiker) en ook blijkt ze bloedarmoede te hebben.

Momenteel krijgt ze meerdere keren per dag dwangvoeding: convalescense support en RC Recovery. Ze is daardoor al aangekomen van 926 gram naar 1009 gram. Daarnaast krijgt ze Doxybactin (omdat ze ook nog niesziekte heeft) en suikerwater.

Echter is er nu zo dat wij morgen een rit van 2,5 uur naar een ziek familielid moeten gaan maken, en wij daar ook meerdere uren zullen verblijven. We zitten erg in dubio wat nu te doen met de kleine.. Ze moet echt iedere paar uur dwangvoeding, omdat ze zelf niet eet, maar we zijn bang dat meenemen in de auto voor zo'n lange rit ook een hele grote klap oplevert..

Iemand een idee? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Zieke kitten vervoeren?

Bericht door Zotvanpoezen »

Hallo, indien het mijn kat zou zijn, zou ik bij het katje blijven om het te verzorgen en mijn man alleen laten gaan naar het familielid. Ik zou dan later op bezoek gaan als het katje beter gaat. Ik ben wel een beetje fanatiek wat mijn katten betreft, haha. Je zou ook aan iemand die heel betrouwbaar is voor het katje laten zorgen, maar ik zou zulke intensieve zorgen nooit aan iemand anders durven toevertrouwen. Maar zoals ik al zei: ik ben een beetje fanatiek en mijn katten krijgen voorrang.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Zieke kitten vervoeren?

Bericht door pinguin »

Ik zou ook de afspraak verzetten en thuis blijven voor de kat.
Tenzij je een vertrouwde oppas kan vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Kattenliefde
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2019 12:24

Re: Zieke kitten vervoeren?

Bericht door Kattenliefde »

Dank jullie wel voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zieke kitten vervoeren?

Bericht door nellebel »

afhankelijk van het belang van het bezoek natuurlijk ook van dat zieke familielid. als dat ook heel belangrijk is zou ik dat doen en het katje een dag onderbrengen bij de DA, mogelijk dat het daar een dagje ook aan het infuus kan om aan te sterken. kost wat, maar dan heb je zeker goede zorg en even extra oppepper
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zieke kitten vervoeren?

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me aan bij nellebel (Wendy). Als jullie echt beide weg moeten zou ik niet het katje meenemen, maar of iemand thuis laten blijven bij het katje, een buurvrouw of zo. En anders een dagje onderbrengen bij de dierenarts.

Mocht het echt niet op een dag aankomen met dat familielid zou je kunnen overwegen apart te gaan - vandaag de een en volgende week de ander.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie